וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרקע בחיפה נמכרה בשליש פחות מהערכת השמאי

אריק מירובסקי

1.5.2012 / 11:02

אכזבה במכרז היקר ביותר בשנים האחרונות באזור חיפה. קרקעות בשכונת דניה היוקרתית נמכרו במחיר של 320 אלף שקל ליחידה - לעומת הערכה של חצי מיליון שקל למגרש

המכרז היקר ביותר שנערך בשנים האחרונות באזור חיפה, יכול להסתמן כאכזבה ואולי אף איתות אזהרה. זאת, מבחינת כל מי שסבור ששוק הנדל"ן של חיפה השתקם סופית מהמשבר הקשה שפקד אותו מסוף שנות התשעים ועד ל-2008.

קרקעות בשכונה היוקרתית ביותר בעיר, דניה, נמכרו בשליש פחות מהערכת השמאי של המינהל שהעריך את הקרקעות ב-60 מיליון שקל, ואולם הן נמכרו בסופו של דבר לשתי חברות ברכת הארץ בע"מ וליקרס נדל"ן ב-39.7 מיליון שקל בלבד. עם זאת, מדובר בשיטת מכרז בעייתית ליזמים, ולא מן הנמנע, שההצעות הנמוכות שהוגשו למתחם נובעות מכך.

מדובר במכרז שהוצא בנובמבר 2011, להרחבת שכונת דניה בחיפה ב-125 צמודי קרקע, במסגרתו שווקה קרקע לא מתוכננת (מקב"ת) בשטח של כ-95 דונם. המתחם נמצא בדרום השכונה, דרומית-מערבית לרחוב נורווגיה. מהנדס העיר חיפה, אריאל וטרמן, אמר בזמנו, כי המכרז היווה את עתודת הקרקע האחרונה להרחבת שכונת דניה. לדבריו, למרות שהקרקע לא תוכננה, היא יועדה בתכנית המתאר החדשה של חיפה להרחבת השכונה.

ההיסטוריה מלמדת, שיזמים מתקשים מאוד להתמודד עם מקב"תים, והדרך עד לתכנון והקמת הפרויקטים אורכת שנים רבות - דבר המרתיע רבים מהם מלהכנס לתחום, ומי שנכנס מציע סכומים נמוכים. זו, ככל הנראה, אחת מהסיבות להצעות הנמוכות שניתנו על הקרקע.

שטח המגרשים שעליהם יוקמו הבתים עוד לא ידוע, אך בהתייחס לגודל המגרשים בשכונת דניה סביר להניח ששטחם יהיה כחצי דונם. מכל מקום, ההערכה בעבר היתה, כי בסיום התכנון יהיה ערכו של מגרש כמיליון שקל ומחיר הבתים יהיה 3.5-5 מיליון שקל.

העובדה שהשמאי הוריד את שווי המגרשים לרמה של חצי מיליון שקל לדירה ותוצאות המכרז (בהתבסס על הנחה שאכן יאושרו במקום 125 צמודי קרקע), מלמדות על מחיר נמוך עוד יותר של כ-320 אלף שקל ליחידה

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully