וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "לשנות שיטת הממשל כדי לייצב הכלכלה"

צבי זרחיה

1.5.2012 / 11:48

שר האוצר יובל שטייניץ הופיע בפני ועדת הכספים וקרא לשינוי שיטת הממשל. "להבטיח כהונה של 4-5 שנים לכל ממשלה שתיבחר יחד עם יכולת משילות גבוהה"

"כלכלה צריכה יציבות ומשילות. היום רואים כיצד חוסר המשילות באירופה ובארה"ב פוגעת בארה"ב ובגוש היורו, ומקשה עליהם להתמודד עם המשבר - אנו מבינים שהכלכלה דורשת יציבות ומשילות". כך אמר הבוקר שר האוצר, יובל שטייניץ בהופיעו בוועדת הכספים.

שטייניץ הוסיף כי "חייבים לשנות את שיטת הממשלה או על ידי שיטה פרלמנטרית אחרת או על ידי נשיאות שתבטיח כהונה של 4-5 שנים לכל ממשלה שתיבחר יחד עם יכולת משילות גבוהה אשר חיונית למדינה ולהגנה על התפתחות של הכלכלה".

שטייניץ הפתיע בפתח הישיבה את יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), החוגג יום הולדת 60 והגיש לו עוגה ומתנה. באירוע נכח גם יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד). שטייניץ הוסיף כי "אני מקווה שהמדינה תמצא בקדנציה הבאה את הדרכים להבטיח יציבות ומשילות; היה שר בכיר שהציע לפרוץ את מסגרת התקציב במיליארדים כדי לממן את הביטחון וכל מיני דברם אחרים. אך ועדת הכספים גילתה אחריות ולא פרצה את התקציב. גילנו אחריות ובגרות בתקופה הכלכלית הכי קשה בעולם". סיפר שטייניץ ורמז בצורה גלויה כי הוא מתכוון לשר הביטחון, אהוד ברק.

עוד אמר כי "לשרי אוצר היתה משימה עיקרית להגן על החברה והכלכלה, צמיחה גבוה והפחתת האבטלה במשבר גלובלי קשה שפוגע בכלכלות ובאזרחים. אנו יכולים להסתכל אחורנית ולראות כי בנוסף להתמודדות עם המשבר הגלובלי רשמנו הישגים נוספים. האחד - הצטרפותה של ישראל ל-OECD. השני - חוק ששינסקי, והשלישי נורמליזציה כלכלית של מערכת הביטחון: העלאת גיל הפנסיה והנהגת שקיפות ובקרה בתקציב הביטחון".

גפני מתח ביקורת על הקדמת הבחירות ואמר כי "המשק הולך להיפגע בכמה מיליארדים כי תוכניות ורפורמות יעצרו". גפני הדגיש כי "לא ידוע מה יבטיחו בבחירות לכל מיני טייקונים ואילי הון אנו לא יודעים מה יהיה בהמשך. אין שום סיבה בעולם להקדמת הבחירות אלא אם מדובר בדבר אידיאולוגי. נוצר מצב שבו ניתן להכות בחרדים ולכן הולכים לבחירות". גפני הוסיף כי טוב יעשה הליכוד אם ימנה את שטייניץ לשר אוצר גם בממשלה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully