וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום מסחר דליל במיוחד נחתם במגמה חיובית

אורן פרוינד

1.5.2012 / 16:48

מניות התקשורת התחזקו והובילו את המדדים המובילים בבורסה התל אביבית לעלייה. מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ואילו מדד ת"א 100 הוסיף 0.1% לערכו

יום המסחר השלישי בת"א נחתם במגמה חיובית במדדים המובילים ובמחזור מסחר דליל במיוחד - 581 מיליון שקל. מי שהוביל את העליות בת"א הן מניות התקשורת שהתחזקו על רקע פערי ארביטראז' חיוביים מוול סטריט ודוחות כספיים טובים שפורסמו.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.2% ומדד ת"א 100 נסגר בעלייה של 0.1%. מדד ת"א בנקים הוסיף0.1% לערכו, מדד נדל"ן 15 נחלש ב-0.4%, מדד הגז והנפט איבד 0.7% ומדד התקשורת בלט בעלייה של 0.8%.

פרוטליקס נחלשה ב6.2% כאשר חלק מהמשקיעים בחרו ככל הנראה לממש את מניותיהם מחשש להתמוטטות במניה מחר. אלוט תקשורת זינקה 7.9% בעקבות תוצאות כספיות חיוביות שפורסמו היום והודעתה על רכישת וחברה נוספת בתחומה - אורטיבה.

שלמה מאיר, מנכ"ל DBM בית השקעות, מסביר את הדשדוש במדדים המובילים בישראל: "מצד אחד נתוני המקרו המאכזבים והירידות בוול סטריט מעיקים על המסחר בת"א ומצד שני אנחנו עדיין נמצאים בתשואת חסר מול שוקי חו"ל שרשמו עליות שערים בזמן חופשת העצמאות בישראל", הסביר מאיר.

את הירידות במדד הנפט והגז מסביר מאיר "כאכזבה של המשקיעים מדחיית הפרסום של תוצאות הקידוח של לוויתן". לגבי פרוטליקס ציין מאיר כי "כל מי שמקורב לעניין מאמין שהפעם הם יקבלו את האישור".

שיעור האבטלה בישראל עלה ל-6.9%

הלמ"ס הודיעה אתמול כי שיעור האבטלה, הנמדד תחת המתודלוגיה החדשה, זינק מרמה של 6.5% בפברואר לרמה של 6.9% במארס (נתונים מנוכי עונתיות). "על פניו נראה שמדובר על עליה חדה גם עבור מי שצופה עליה בשיעור האבטלה השנה", אומרת ניר. בפסגות, יש לציין, מעריכים כי שיעור האבטלה בסוף 2012 יגיע לרמה של 7.5%.

"על פי נתוני הלמ"ס, בחודש מרץ עלה מספר מחפשי העבודה באופן פעיל בכ-53 אלף איש. כלומר, 53 אלף איש שלא עבדו ולא חיפשו עבודה בפברואר החליטו שזה הזמן הנכון מבחינתם לצאת לעבוד והתחילו לחפש עבודה באופן פעיל", כך כותבת בפליאה הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות פסגות איילת ניר.

עוד בגזרת המקרו המקומית התבטאויותיו של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, שהתייחס אמש להשפעות המחאה החברתית על המשק הישראלי. המלצות ועדת טרכטנברג יתאפשרו רק בתנאי שתהיה הורדה בתקציב הבטחון" - אמר אתמול (ב') במסגרת כנס של התעשייה הקיבוצית שהתקיים במרכז האקדמי רופין.

במהלך הכנס הסביר פישר כי מצבה של ישראל היום הוא טוב ביחס למדינות אירופה וארה"ב, אבל הוא אינו מצוין. "האיומים מחו"ל והמצב הנוכחי בישראל, כאשר על פי הנתונים 60% מקרב האוכלוסיה החרדית נמצאת מתחת לקו העוני, לא מאפשרים להוריד מסים בטווח המיידי ללא צמצום בהוצאות הבטחון", הסביר פישר.

על פי תחזית של הקרן המטבע הבינ"ל אותה הציג פישר, התמונה הכלכלית המצטיירת בעולם אינה מסבירה פנים. "אם בעבר חשבנו ששיעור הצמיחה בארה"ב יהיה בערך 3%, עכשיו כשמדברים על שיעור צמיחה של 2.1% זה נחשב מכובד" הסביר פישר. לטענתו, אירופה שכבר נמצאת במיתון ובצמיחה שלילית, צפויה להתאושש בשנה הבאה אולם באופן מאוד איטי.

נתוני מקרו מאכזבים בארה"ב

הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה בשיעור מתון מהצפוי בחודש שעבר, ומדד מנהלי הרכש של שיקגו נפל לשפל של 29 חודשים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו אמש בארה"ב.

הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה במארס ב-0.3% לאחר שבחודש פברואר קפצה ב-0.9% - הזינוק החד ביותר מאז אוגוסט 2009 - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול של 0.4%. ההכנסה האישית גדלה בחודש שעבר ב-0.4% - הגידול החד ביותר זה שלושה חודשים ומעט יותר מהתחזיות לגידול של 0.3%.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, גברו חששות משבר החוב לאחר שספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש היורו, נכנסה למיתון זו הפעם השנייה מאז שנת 2009. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ספרד התכווץ ברבעון הראשון של 2012 ב-0.3% לעומת הרבעון הקודם, בהמשך לירידה בשיעור דומה ברבעון הרביעי של 2011. ההגדרה המקובלת למיתון היא שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית.

מניות במרכז המסחר

לאחר עיכוב של שנתיים, ולאחר שהחמיצה הזדמנות לנצל את חולשת המתחרות, התרופה של פרוטליקס למחלה גנטית נדירה עשויה לקבל הלילה את אישור ה-FDA. השוק מייחס סבירות נמוכה לאכזבה נוספת. אם אכן תקבל את אישור ה-FDA, פרוטליקס תיכנס לשוק שבו יש שתי מתחרות חזקות. גם אם המתחרות האלה לא השיבו את מלוא כושר הייצור שלהן (במקרה של ג'נזיים) או קיבלו אישור למלוא כושר הייצור שהוסיפו (במקרה של שייר), הן התאוששו וביססו את אחיזתן בשוק.

הסבלנות של קבוצת פניקס אחזקות, חברה אחות של דלק נדל"ן, המחזיקה בחוב של 70 מיליון, פקעה הבוקר. הפניקס הודיעה כי היא מעמידה לפירעון מיידי את חובה של דלק נדל"ן כלפיה, וכי הגישה בקשה לאכיפת שעבודים ומינוי כונס נכסים על נכסי דלק נדל"ן לבית המשפט המחוזי בת"א.

בשבועות הקרובים תנסה חברת חיפושי הנפט החדשה של שלמה נחמה, להנפיק עצמה בבורסה, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker. אלומיי חיפושי נפט, החברה הבת של אלומיי קפיטל הנסחרת בארה"ב תנסה לגייס עד 75 מיליון שקל ביחידות השתתפות ובאופציות. מתשקיף החברה עולה שוב עד כמה יזמי הגז הישראלים המבצעים בשנים האחרונות הנפקות של חברותיהם בבורסה בצורת שותפויות מוגבלות, כמעט ולא נוטלים עליהם כל סיכון.

השופטת ורדה אלשיך זימנה להבוקר בשעה 11:00 בבוקר את כל הצדדים המעורבים בפרשת הסדר חוב של דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, לדיון דחוף שבו היא תנסה ללחוץ על כל אחד מהצדדים להתפשר לקראת ההסדר לפי העקרונות שסוכמו בעבר. לחילופין, היא עשויה לקבל החלטה למנות מפרק זמני לדלק נדל"ן, החייבת למחזיקי האג"ח 2.15 מיליארד שקל. אלשיך לא חייבה את תשובה להגיע לדיון אך דרשה כי הוא יימצא במקום שבו ניתן יהיה לזמן אותו לדיון במידת הצורך

חברת ספלון, שבבעלותה המלאה של טבע , חתמה על הסכם פשרה בנוגע למשפט פטנטים שניהלה עם חברת מיילן. טבע תבעה את מיילן לאחר שהגישה בקשה לאישור שווק של גירסה גנרית לתרופה Nuvigil לטיפול בהפרעת שינה.

בכך טבע מסירה את הסיכון של הפסד במשפט הפטנטים על התרופה שאמורה להחליף את התרופה Provigil, שאיבדה את הגנת הפטנט באפריל 2012 וקונה לעצמה עוד 4 שנים של בלעדיות בשווקה של Nuvigil.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully