וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאו ג'ונס נסגר ברמה הגבוהה ביותר זה 4 שנים

נמרוד הלפרן, אורן פרוינד

1.5.2012 / 23:28

זאת לאחר שענקית התרופות פייזר דיווחה על רווח גבוה מהצפוי. הצמיחה במגזר הייצור בארצות הברית הואצה במפתיע, והוצאות הבנייה גדלו בראשונה זה שלושה חודשים

בורסות וול סטריט, אשר השלימו אתמול ירידה חודשית ראשונה זה חמישה חודשים, נסגרו במגמה חיובית על רקע האצה מפתיעה בצמיחת מגזר הייצור בארה"ב. מדד דאו ג'ונס עלה לרמתו הגבוהה ביותר זה ארבע שנים לאחר שענקית התרופות האמריקאית פייזר דיווחה על רווח רבעוני גבוה מהצפוי.

מדד דאו ג`ונס עלה ב-0.5% לרמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2007; מדד S&P 500 אשר ירד אתמול בראשונה זה חמישה ימים בדרכו לירידה חודשית ראשונה זה חמישה חודשים, טיפס ב-0.6%; מדד נאסד”ק הוסיף 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 1.96%, לאחר שבתחילה יום המסחר ירדה ל-1.9% - הרמה הנמוכה ביותר מאז ראשית פברואר. התשואה על האג"ח ירדה בחודש אפריל ב-0.2% - הירידה החודשית החדה ביותר מאז ספטמבר.

בורסות אירופה, שבמרביתן לא התקיים היום מסחר לרגל חופשת האחד במאי, נסגרו במגמה חיובית על רקע האצה מפתיעה במגזר הייצור בארה"ב. מניות הבנקים הובילו את העליות על רקע דו"חות כספיים חיוביים של לוידס הבריטי. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.2% - הזינוק היומי החד ביותר זה שבועיים. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.4%.

החזית המקרו כלכלית

הצמיחה במגזר הייצור בארה"ב הואצה במפתיע, והוצאות הבנייה גדלו בראשונה זה שלושה חודשים, אם כי בשיעור מתון מהצפוי, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד פעילות מגזר הייצור בארה"ב עלה בחודש שעבר לרמה של 54.8 נקודות לעומת 53.4 נקודות במארס, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 53 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות מגזר הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

הוצאות הבנייה בארה"ב גדלו בחודש מרץ ב-0.1% - עלייה ראשונה זה 3 חודשים - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. עם זאת, הגידול היה מתון באופן ניכר מתחזיות הכלכלנים לגידול של 0.5%. משרד המסחר גם תיקן כלפי מטה את נתוני חודש פברואר לירידה של 1.4% לעומת ירידה של 1.1% שעליה דווח במקור.

נתונים מקרו כלכליים שפורסמו אתמול בארה"ב הראו כי הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה בשיעור מתון מהצפוי בחודש שעבר, ומדד מנהלי הרכש של שיקגו נפל לשפל של 29 חודשים.

גרינספן: המניות מאוד זולות

אלן גרינספן, לשעבר יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, אמר כי שוק המניות בארה"ב מציע ערך טוב למשקיעים, וצפוי לעלות על רקע השיפור המתמשך ברווחי החברה בארה"ב. "המניות מאוד זולות לאור מכפילי הרווח הנמוכים מאוד", אמר היום גרינספן בכנס בלומברג שנערך בוושיגנטון.

"אין לאן לרווחים לצמוח אלא במחירי המניות", אמר גרינספן, אשר עמד בראש הבנק המרכזי של ארה"ב מאוגוסט 1987 לינואר 2006.

מכירות גבוהות מהצפוי במגזר הרכב

יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב, ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר, דיווחו על מכירות גבוהות מהצפוי בארה"ב בחודש אפריל, על רקע הערכות כי מכירות הרכב הכוללות בארה"ב צמחו זה החודש ה-11 ברציפות.

ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, דיווחה על מכירות של כ-213 אלף כלי רכב בחודש שעבר, ירידה של 8.2% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לירידה חדה יותר של 9%.

פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על מכירות של כ-180 אלף כלי רכב אפריל, ירידה של 5.1% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, אך ירידה מתונה יותר מתחזיות האנליסטים לנסיגה של 5.7%.

קרייזלר דיווחה על זינוק של 20% במכירות, ל-141 אלף כלי רכב - גידול חד מתחזיות האנליסטים אשר צפו עלייה של 16% במכירות.

אנליסטים מעריכים כי מכירות הרכב בארה"ב בחודש שעבר היו בקצב שנתי של 14.3 מיליון כלי רכב, לעומת קצב מכירות שנתי של 13.2 מיליון באפריל 2011 - חודש 11 ברציפות של גידול במכירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עונת הדו"חות הרבעוניים

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט הולכת ומתקרבת לסיומה. מתוך 297 החברות הנכללות במדד S&P 500 שפירסמו דו"חות כספיים לרבעון הראשון, 72% דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס.

פייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, דיווחה היום על רווח רבעוני גבוה מהצפוי לאחר שצמצום הוצאותיה הצליח לפצות באופן חלקי על נפילה במכירות התרופה ליפיטור, המתחרה כעת בגירסאות גנריות זולות יותר.

פייזר רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח של 1.79 מיליארד דולר, או 24 סנט למניה, לעומת רווח של 2.2 מיליארד דולר, או 28 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 58 סנט למניה - שני סנט מעל לתחזיות האנליסטים.

מכירות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-15.41 מיליארד דולר, ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ופחות מתחזית האנליסטים למכירות של 15.47 מיליארד דולר. מכירות התרופה ליפיטור צנחו ב-42% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר.

ישראליות בוול סטריט

אלווריון מכתב אזהרה מפני מחיקת מניותיה מהמסחר בנאסד"ק. הסיבה להתראה היא שמניית החברה נסחרת מאז אמצע מארס מתחת לשווי של דולר. נתון זה מהווה הפרה של אחד התנאים הבסיסיים של בורסת הנאסד"ק.

מחיר מניית אלווריון ירד, נכון ל-25 באפריל, מתחת לדולר אחד למשך 30 ימי מסחר רצופים במסחר בארה"ב. לחברה ניתנו 180 יום, או עד ה-23 באוקטובר 2012, לחזור ולעמוד בדרישת מחיר המניה המינימלי (מחיר סגירה) במשך 10 ימים רצופים.

לאחר עיכוב של שנתיים, ולאחר שהחמיצה הזדמנות לנצל את חולשת המתחרות, התרופה של פרוטליקס למחלה גנטית נדירה עשויה לקבל הלילה את אישור ה-FDA. השוק מייחס סבירות נמוכה לאכזבה נוספת. אם אכן תקבל את אישור ה-FDA, פרוטליקס תיכנס לשוק שבו יש שתי מתחרות חזקות. גם אם המתחרות האלה לא השיבו את מלוא כושר הייצור שלהן (במקרה של ג'נזיים) או קיבלו אישור למלוא כושר הייצור שהוסיפו (במקרה של שייר), הן התאוששו וביססו את אחיזתן בשוק.

חברת אלוט שמפתחת מערכות לניתוח תנועה ברשתות תקשורת סלולריות וקוויות דיווחה הבוקר דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. הכנסות עמדו 24.2 מיליון עלייה של 41% לעומת הכנסות של 17.2 ברבעון והמקביל ועלייה של 10% לעומת 22 מיליון דולר ברבעון הקודם. בשורה התחתונה דווח החברה על רווח נקי של 5 מיליון דולר - עלייה של יותר מ-100% לעומת 2.2 מיליון ברבעון המקביל ב-2011.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully