וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שמיר: "אנחנו רוצים לקנות את תנובה"

מיכאל רוכוורגר

2.5.2012 / 8:26

מאיר שמיר השולט במבטח שמיר קיים כנס משקיעים כדי לעדכן על ההתפתחויות בחברה. "גם בעלי השליטה יודעים שבמחיר הנכון מבחינתנו נקנה את תנובה ובמחיר הלא נכון נמכור"

זמן קצר לאחר שחזרה להיסחר בבורסה, קיימה אתמול חברת מבטח שמיר, הנמצאת בשליטת מאיר שמיר, כנס משקיעים בבורסה כדי לעדכן על ההתפתחויות בחברה. מבטח שמיר הפסיקה להיסחר בעקבות השעיה מאולצת, לנוכח אי פרסום דו"חות חברת המזון תנובה.

מבטח שמיר, הנסחרת לפי שווי של כ-920 מיליון שקל, היא חברת אחזקות בתחומי התעשייה, הטכנולוגיה, התקשורת והנדל"ן, הפועלת בישראל ובחו"ל. שמיר מחזיקה, בין השאר, בחברות כמו תנובה (20.7%), ג'רביניה ההודית (35%), איי.טי.אס מערכות טלקומוניקציה משולבות (16.67%), תפרון (14.7%) וגילת רשתות לוויין.

שמיר, שידוע בדרך כלל בסגנון דיבור חופשי, השתדל להיות זהיר וממלכתי. נראה כי שמיר התכונן היטב לקראת הנאום שכוון בעיקר כדי להעביר מסר לבעלת השליטה בתנובה, השקעות פרטיות איפקס (56.1%), ולפיו, מבטח רוצה להשתלט על תנובה.

"זה לא סוד שאנחנו רוצים לקנות את תנובה. גם בעלי השליטה יודעים שבמחיר הנכון מבחינתנו נקנה ובמחיר הלא נכון נמכור. אני חושב שהשותפות שלנו עם הקיבוצים (הקיבוצים מחזיקים בכ-23% מתנובה, ובראשם עומד איציק בדר, בן דוד של שמיר, מ"ר), ואולי הציבור בהמשך, זה הרכב בעלי המניות האופטימלי, וזה בלי לפגוע בבעלי השליטה הנוכחיים. את תנובה לא מודדים רק במונחי IRR (אקזיט ותשואה) יש בה עוד ערכים שלוקחים פיקוד כמו עובדים, צרכן וחזון".

בתשובה לשאלה אם מתקיימות כיום השיחות עם איפקס השיב שמיר: "לא מדובר בשיח של חירשים. כרגע אין שיחות פורמליות, שכן יש מחלוקת על השווי (במבטח מעריכים את שווי תנובה בכ-5 מיליארד שקל בעוד באייפקס מעריכים את שווי תנובה בכ-9 מיליארד שקל, מ"ר). הם יודעים שאנחנו רוצים לקנות, ויודעים שאנחנו מסוגלים לגלות גמישות כשצריך".

לגבי התוכניות של מבטח אם לא תצליח לרכוש את השליטה בתנובה, אמר שמיר: "מה שהייתי מאוד רוצה שיהיה זה רכישת שליטה בתנובה ורכישת התעשייה צבאית (תעש) עם שותף. ייתכן שאחד מהשניים יקרה, וייתכן ששניהם, ויתכן שאף אחד מהם לא יקרה - אז נחפש השקעות חדשות".

הקשר לכדורגל

שמיר אינו מוטרד מתזרים מזומנים עתידי, שכן לדבריו, הם מממשים השקעות בהודו, כך שבשנים הבאות אמורים להיכנס לקופת החברה מאות מיליוני שקלים, ואף ייתכן שיותר ממיליארד שקל. ואולם דבר אחד שמיר אינו מתכוון לרכוש - קבוצת כדורגל.

שמיר שהיה בעבר בעלים של קבוצת הכדורגל הפועל פתח תקוה, אמר: "תנובה היא כמו קבוצת כדורגל, גם אם יש לה בעלים, היא שייכת לאוהדים. גם אם רואים שיש בעלים, את האג'נדה מכתיבים האוהדים, ועד כמה שזה מצחיק, תנובה חייבת להיות חברה של העם. חלק מעוצמת המחאה החברתית היתה שהעם הרגיש שתנובה היא חלק מהעם, ופתאום גילינו שהיא חושבת רק על בעלי המניות. כיום המציאות השתנתה, ותנובה עברה מבעלות של ההתיישבות העובדת למשקיעים פרטיים ששייכים יותר לתחום קפיטליסטי. ולכן לאור מה שקורה היום בעולם, החל בכיכר תחריר בקהיר וכלה במחאת הקוטג', צריך לאמץ את המודל של קפיטליזם מתחשב במערכת העסקית, שכן היזמות היא טובה ומבורכת, אבל צריכה להיות התחשבות שמביאה בחשבון פרמטרים שאינם רק מספרים, אלא גם טובת הצרכן. מי שאינו מבין שזאת מציאות חדשה, לא מבין את כללי המשחק החדשים".

  • עוד באותו נושא:
  • מאיר שמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully