וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה: "לעכב הסכם שמיים פתוחים"

זוהר בלומנקרנץ

2.5.2012 / 12:42

בדיון בוועדת הכלכלה בנושא ההסכם החדש בין ישראל לאיחוד האירופי הזהיר מנכ"ל אל על אליעזר שקדי מפני קריסת החברה במידה ויאושר ההסכם

ועדת הכלכלה של הכנסת דורשת ממשרד התחבורה והממשלה לעצור את התקדמות הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי עד שתושלם בדיקה כלכלית מקפת של השלכות ההסכם על חברות התעופה הישראלית. יו"ר ועד עובדי אל על, אשר אדרי, אמר ל-TheMarker בתום הדיון כי הוא מברך את חברי הכנסת על שהבינו את הצורך להגן על האינטרסים של חברות התעופה הישראליות לפני ההתקדמות.

קודם לכם, אמר מנכ"ל אל על אליעזר שקדי כי הוא "לא מוציא כלל אפשרות שאל על תקרוס עם יישום ההסכם לפתיחת השמיים לתחרות". בעקבות הדברים, ביקשו בוועדה משקדי להגדיר את רמת הסיכון לקריסה, והמנכ"ל אישר כי אל על מכינה ניתוח כלכלי של ההשלכות. הוא פנה לראש הממשלה וביקש שיתערב בנושא כדי למנוע את אישור ההסכם, שצפוי לפגוע בחברות התעופה הישראליות.

שר התחבורה, ישראל כץ, טרם אישר למנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום, לחתום בראשי תיבות על ההסכם החדש שהושג עם האיחוד האירופי, כחלק מתחילת הליך אישורו של ההסכם החדש.

ישראל והאיחוד האירופי הגיעו להסכם החדש, בניגוד לכמה מדרישותיהן של חברות התעופה הישראליות. מנהלי חברות אל על, ישראייר וארקיע, ניסו לשכנע את שר התחבורה, שלא לחתום על ההסכם החדש, לפני שיובטחו מלא האינטרסים שלהן לתחרות מול חברות התעופה האירופאיות.

לטענת מנהלי חברות התעופה הישראליות, הסכם התעופה שגובש איננו שיוויוני, יפגע בפעילותן באירופה ועלול להביא לפיטורי עובדים.

עדכון ראשון: 11:09

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully