וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירות נמכרות בקומה 35 - לפני שהתכניות אושרו

נמרוד בוסו

2.5.2012 / 11:56

ענבל אור משווקת דירות בבניין בן 35 דירות אותו היא מתעתדת לבנות ברמת גן. עם זאת, לפי העירייה לא הוגשו עדיין הבקשות לאישורי הבנייה וכרגע האישור הוא לבניין בן 8 קומות

עד כמה מבינים רוכשי הדירות בפרויקט של ענבל אור ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן שלפרויקט אותו מקדמת אור באמצעות חברתה, אור סיטי, אין תכנית מאושרת, שתוכנית כזו טרם הוגשה, ושאישורה עלול לארוך שנים?

חברת אור סיטי נדל"ן שבבעלות ענבל אור, הודיעה אתמול על רכישת מגרש נוסף של כחצי דונם ברחוב ז'בוטינסקי, בצמוד למגרש בז'בוטינסקי 104 ברמת גן, במטרה לנייד זכויות ממגרש זה אל המגרש העיקרי על מנת שניתן יהיה להקים במקום מגדל של 35 קומות. מעיריית רמת גן נמסר, לעומת זאת, כי התכנית המאושרת במקום היא לשלושה בניינים בני 8 קומות בלבד וכי כי טרם הוגשו מטעמה של אור סיטי נדל"ן תוכניות לשינוי התב"ע.

שני המגרשים נרכשו בתוך חודשיים בסכום כולל של 50 מיליון שקל, ובסך הכל יהיה שטחם כ-2.5 דונם. כאמור, לדברי אור, זכויות הבנייה מהמגרש החדש ינוידו למגרש העיקרי, כך שבמקום שלושה מבנים בני 8 קומות, ניתן יהיה להקים במקום מגדל בן 35 קומות.

הדירות במגדל מתוכננות להיות של 3 חדרים, שטחן 71 מ"ר, והן כוללות מרפסות בגודל 12 מ"ר. כאשר החל השיווק לפני כחודשיים, הוצעו הדירות במחיר של החל ממיליון שקל, אולם כעת נותרו לרכישה בפרויקט רק דירות מהקומה ה-20 ומעלה, במחיר של החל מ-1.19 מיליון שקל.

מהחברה נמסר, כי עד כה נמכרו 86 דירות מתוך 120 הדירות שבמגדל. עוד נמסר כי רכישת המגרש הצמוד תאפשר יצירת חזית מסחרית ברוחב של כ-34 מטרים אשר תפנה לרחוב ז'בוטינסקי, ותשפר את דרכי הגישה אל הפרויקט וממנו.

אם אכן טרם הוגשה התוכנית לאישור הוועדה המקומית רמת גן, הרי שהרוכשים עלולים להמתין שנים ארוכות לאישור, שבמהלכן עלולות להתקבל התנגדויות של שכנים, שיעכבו מאוד את הליכי האישור - אם בכלל יתקבל בסופו של דבר.

מאור סיטי נמסר כי התוכנית להקמת מגדל כבר קיימת ותוכננה על ידי אדריכל וכי איש מהרוכשים לא הוטעה לחשוב כי תוכנית המגדל כבר מאושרת.

ענבל אור אמרה הבוקר ל-TheMarker, כי שינוי התוכניות למגדל בן 35 קומות נעשה בהתאם להנחיות שקיבלה מגורמי תכנון בעיריית רמת גן עצמה. אור סירבה לנקוב בשמו של הגורם שהינחה אותה בנושא. עוד אמרה כי תכנונו של המגדל נעשה בשיתופה של עיריית רמת גן, אדריכל התוכנית נפגש בשבועות האחרונים בקביעות עם אדריכל העיר רמת גן והשניים מתכננים בצוותא את המגדל.

לשאלה אם לא צפויות לחלוף שנים ארוכות בטרם תוכל התוכנית לקבל את כלל האישורים הנדרשים, בין היתר על ידי הוועדה המחוזית תל אביב, ולאחר הליך שמיעת התנגדויות, השיבה אור כי מאחר שלא מדובר בתוספת של זכויות בנייה, אלא בניודן בלבד, אין צורך באישורה של הוועדה המחוזית לתוכנית. "לוועדה המקומית יש סמכות לאשר את הקמת המגדל, והדבר כבר נעשה בעבר", אמרה. לטענתה, הליך האישור צפוי להימשך כשנה.

דברים אלה אינם מתיישבים עם התגובה שמסרה עיריית רמת גן בנושא. מהעירייה נמסר כי "אין תכנית חדשה מאושרת מעבר לתכנית המתאר הכללית של רמת גן החלה במקום הקובעת בניינים של שמונה קומות. לא הוגשה בקשה לתכנית חדשה ולא בקשה לקבלת היתר".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully