וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: סכסוך עבודה בלשכת עורכי הדין

170 עובדים ועורכי דין המועסקים בלשכת עורכי הדין הכריזו באמצעות ההסתדרות על סכסוך עבודה. העובדים מוחים על צעדים חד צדדיים, לדבריהם, שנוקטת ההנהלה

ההסתדרות הכריזה בתחילת השבוע על סכסוך עבודה בלשכת עורכי הדין. 170 העובדים ועורכי הדין המועסקים בלשכה ומאוגדים בהסתדרות מוחים על שינויים חד צדדים לדבריהם מצד ההנהלה שהביא לפיטורי שתי עובדות ולזימון יו"ר ועד העובדים ועובד נוסף לשימוע לפני פיטורים. במקביל, טוענים העובדים, מבצעת ההנהלה גיוס עובדים חדשים.

מדובר, למעשה, בפעם הראשונה שעורכי הדין ועובדי לשכת עורכי הדין נמצאים במצב של סכסוך עבודה אל מול ההנהלה. ההסתדרות טוענת כי לאחר שהתקיימו מספר ישיבות בין הצדדים, הודיעו נציגי לשכת עורכי הדין בישיבה האחרונה כי אינם מוסמכים לנהל מו"מ ולפיכך הופסקו המגעים בשלב זה ועד כה לא נקבעו ישיבות נוספות.

יו"ר הסתדרות מרחב תל אביב-יפו, גרשון גלמן אמר כי "אני קורא להנהלת לשכת עורכי הדין להיכנס באופן מידי למו"מ להסדרת תנאי העסקת העובדים וביטחונם התעסוקתי. מדובר בעובדים מסורים למערכת שאין שום סיבה עניינית לפיטוריהם". מוועד הפעולה נמסר כי "דווקא לשכת עורכי הדין כמעוז של זכויות, שעקרון שלטון החוק הוא נשמת אפה פוגעת בזכויות העובדים ולא מקיימת מו"מ קיבוצי עם נציגותם המוסמכת".

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה כי "לא מצאנו כל עילה להכרזת סכסוך עבודה. הנושא עלה לדיון בוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, אשר המליץ על הקמת ועדת משנה שתבוא בדברים עם ההסתדרות ותנהל עמה משא ומתן קיבוצי. ההצבעה על הקמתה של ועדת המשנה תתקיים בימים הקרובים, אז עתידים הצדדים לשוב ולהידבר. להסתדרות אף נמסרה תשובה מלשכת עורכי הדין ברוח זו. בכוונת ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, לפעול נגד הגזירות התקציביות הקיצוניות אותן כפתה המועצה הארצית על הוועד המרכזי, אשר הביאו לפגיעה בעובדים. יחד עם זאת, כפי שהצהיר ראש הלשכה בעבר, בכוונתו לבצע התייעלות מושכלת וזהירה, ולהצעיד את הלשכה למקום שבו כל חבר בלשכה יקבל תמורה מלאה בגין דמי החבר אותם הוא משלם, ומנגד, מנגנון הלשכה יהפך להיות חסכוני ויעיל".

עוד נמסר כי "באשר להתארגנות העובדים כארגון, קיום משא ומתן קיבוצי ויתר דרישותיהם, ראש הלשכה הוא הראשון שמברך על כך, וסבור כי הדבר חיוני בכל ארגון, על אחת כמה וכמה בלשכת עורכי הדין. ראש הלשכה סבור כי ראוי שהעובדים יזכו למלוא זכויותיהם, והוא פועל על מנת שאלה יקוימו. אשר למכתבי הזימון לשימוע, בזמן ההידברות, כל הפיטורין מוקפאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully