וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד פרי גליל: "הפרה הסכם ברגל גסה"

קובי דוד

2.5.2012 / 16:10

חברת הקירור מרום גליל הגישה תביעה נגד מפעל פרי גליל בטענה שהפר הסכם העבודה איתה והוציא את סחורתו ממחסניה במפתיע. מנכ"ל פרי גליל: "התנאים במחסנים מחפירים"

מפעל ויטה פרי גליל שבחצור הגלילית מסרב לרדת מהכותרות, רק חודשיים חלפו מאז החליטה ממשלת ישראל להציל את המפעל מפני סגירה סופית, צעד שסייע למפעל להמשיך בייצור קופסאות השימורים, ומנע את פיטוריהם של 220 העובדים, והנהלת המפעל שוב מצליחה להסתבך.

בתחילת השבוע הגישה חברה לקירור ואריזה "מרום הגליל" תביעה בסך של 3.6 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד הנהלת המפעל. בכתב התביעה ציינה התובעת כי הנהלת פרי הגליל הפרה את הסכמי העבודה איתה ברגל גסה, ואף דאגה לרוקן את כל תכולת המזון ללא ידיעתה, ובכך גרמה לנזקים כלכלים לחברה.

בתחילת שנת 2007 נחתם הסכם עבודה בין מפעל פרי הגליל לבין מרום הגליל, בו סוכם כי פרי הגליל יוכלו להשתמש בשירותי איסום והקפאה של מוצריהם בשטחי האחסנה של מרום הגליל. שיתוף הפעולה ההדדי עבד בצורה טובה, מעת לעת משאיות עמוסות ממפעל פרי גליל הגיעו לאחסון בשטחי הקירור של מרום גליל.

לאחר שלוש שנות עבדוה משותפות, חלה תפנית מפתיעה בסיפור ההתקשרות בין שתי החברות. בחודש אוקטובר 2010, הגיעו עובדים ממפעל פרי הגליל ורוקנו את תכולת המזון מחדרי הקירור. "התנהלותה של החברה שהעבירה ביום בהיר אחד, את כל מוצרי המזון מבית הקירור הותירה את התובעת בפניי שוקת שבורה, כך שבית הקירור עומד 'כאבן שאין לה הופכין', וללא כל הכנסות, בעוד והוצאותיו רק הולכות וגדלות". ציין עו"ד הראל דהן בכתב התביעה. עוד נכתב, כי לא פעם פנו נציגי החברה אל הנהלת פרי גליל בדרישה לתשלום החוב, אך לטענתם, פניותיהם הושבו ריקם.

עו"ד דהן הוסיף: "למרשי נגרמו נזקים כלכלים כבדים, כתוצאה מהתנהלות מחפירה של הנהלת המפעל. הם לא כיבדו את הסכמי העבודה, ופינו את הסחורה ללא אישור ובניגוד לחוק. אני סבור שביהמ"ש יבין את חומרת הדברים ויאלץ אותם לשלם את החוב הכספי שמגיע להם על פי חוק".

"חוצפה שאין לה אח ורע"

מנכ"ל מפעל פרי גליל, אושיק אפרים, לעומת זאת, מציג תמונת מצב שונה לחלוטין. "לצערנו הרב, גילינו במספר ביקורות פתע שנעשו במקום תמונת מצב מדאיגה. הסחורה שלנו עמדה בתנאים מחפירים ללא מיזוג וללא תנאים סטריליים. הפסדנו לא מעט כסף בכך שנאלצנו לזרוק את הסחורה לפח, לכן היא גם לא המשיכה לעמוד שם בתנאים הללו".

עוד הסביר אפרים כי "אני מאמין בצדקת דרכי, רק לא מבין מדוע הוחלט לתבוע אותנו לאחר למעלה משנתיים. אנחנו נפעל בהתאם ונגיש תביעה נגדית נגדהחברה, זו חוצפה שאין לה אח ורע".

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • פרי הגליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully