וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב רוכשי המכוניות החדשות - מהעשירון העליון

דניאל שמיל

2.5.2012 / 16:38

מנתוני רשות המסים עולה כי ההכנסה הממוצעת של רוכשי רכב חדש היא 17 אלף שקל. "שוק הרכב החדש ושוק היבוא האישי הינם שוק קטן יחסית המשתייך לאנשים מבוססים יחסית"

רשות המסים פירסמה היום את הסקירה השנתית על המיסוי בענף הרכב, שמספק תשובה לכמה שאלות מעניינות. בדו"ח נמתחת ביקורת מרומזת על ועדת זליכה ועל הרפורמות שמקדם משרד התחבורה ועולה טענה כי התחרותיות בשוק הרכב מתגברת לאיטה.

שנת 2011 היתה שנת שיא ביבוא מכוניות, שהגיע לכדי 226 אלף מכוניות, וכך הושגה עלייה של 4.6% בערך היבוא. עם זאת, הכנסות המדינה ממיסוי דווקא ירדו ב-5.73% והסתכמו ב-9.151 מיליארד שקל. הסיבה לכך היא ההצלחה של המיסוי הירוק, שהפחית את שיעור המס בפועל על מכוניות לכ-65%. המעבר למכוניות עם רמת זיהום הביא את רשות המסים ליישם את ההחלטה לעדכן את נוסחת המיסוי הירוק ולהחמיר את הקריטריונים לקבלת הטבות. המשמעות היא שמחירי מכוניות קטנות צפויים לעלות. במקביל, מתגבשות הקלות מיסוי למכוניות עם אבזור בטיחותי.

שווי השימוש הליניארי, שנקבע כשיעור קבוע ממחיר המכונית החדשה, הביא לפיזור רב יותר של המחירים בענף, ללא הצמדות לתקרת קבוצות המיסוי שהיתה בעבר. בנוסף, חלה ירידה בשיעור הרכישות של חברות הליסינג. חברות אלה, שרכשו ב-2007 כ-60% מכלל המכוניות החדשות, ירדו ל-44% בלבד. עם זאת, כמות המכוניות הצמודות נשארה דומה. חברות הליסינג החלו לפנות לאפיקים חדשים, כמו ליסינג מימוני ומכירת מכוניות חדשות יחסית, פחות משנה אחרי רכישתן. כך, הן הפכו להיות "ערוץ שיווק אלטרנטיבי לצרכן" לפי הגדרת הדו"ח.

בפעם הראשונה, רשות המסים מנתחת את ההכנסות של רוכשי מכוניות חדשות ומשומשות. מהנתונים עולה כי ההכנסה הממוצעת של רוכשי רכב חדש היא 17 אלף שקל, ברמה של העשירון העליון. לפי הדו"ח, "תוצאה זו אינה מפתיעה והיא די צפויה, אך היא מעמידה את הדברים במקום - שוק הרכב החדש ושוק היבוא האישי הינם שוק קטן יחסית המשתייך לאנשים מבוססים יחסית".

אנחנו יכולים להוסיף כי אולי הדבר מצביע על כך שמכונית חדשה היא מוצר יקר מאוד ולא נגיש בישראל, ולכן נדרשת הכנסה גבוהה כדי לרכוש מכונית חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully