וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "נפסיק את טרטור הצרכן בין הספקים"

אמיר טייג

2.5.2012 / 16:52

כצפוי, אימץ משרד התקשורת את מסקנות ועדת חייק להרחבת התחרות בשוק התקשורת. "המהלך יביא להוזלת המחירים בצורה משמעותית"

משרד התקשורת פירסם עתה מסמך המדיניות הסופי, אשר ישמש את המשרד לקביעת התקנות שיאפשרו את הרחבת התחרות בתחום התקשורת הקווית. כצפוי, המשרד מאמץ את מרבית ההמלצות של הוועדה ברשות אמיר חייק, שבמרכזה אימוץ מדיניות של שוק סיטוני של תשתיות קוויות. כמו כן המדיניות החדשה של המשרד תקדם את ביטול ההפרדה המבנית שקיימת היום בין ספקי תשתיות התקשורת, כלומר בזק ו-HOT, ובין ספקי שירותי האינטרנט (ISP) בזק בינלאומי ו-HOTnet.

בעקבות פרסום המסמך אמר שר התקשורת משה כחלון כי "המהלך ימנע את טרטור הצרכן בין ספק הגישה לאינטרנט לבין ספק התשתית ויאפשר לצרכן לקבל את כל השירותים מספק אחד, דבר שיביא להוזלת המחירים בצורה משמעותית".

על פי הרפומרה יחויבו בזק ו-HOT להשכיר את התשתיות הנייחות שלהן לשאר חברות התקשורת, שתוכלנה לספק גם הן שירותי טלפוניה ואינטרנט לצרכן הסופי. עם התבססות השוק הסיטוני תבוטל ההפרדה המבנית בין בזק לבזק בינלאומי ובין HOT ו-HOTnet ובכך תבוטל הכפילות שבה צרכן משלם תשלום נפרד לספק תשתיות ולספק אינטרנט. כמו כן החליט המשרד כי יפורסם שימוע בעניין ביטול הטריפל של HOT למשך תקופת ביניים במהלכה יוכלו חברות הסלולר לחדור לשוק הטלוויזיה ולהתבסס כמתחרות חדשות בו.

המשרד קבע מנגנון לפיו יפורסם ברבים המחיר הסיטוני שבזק ו-HOT דורושות עבור השכרת התשתיות הקוויות שלהן למתחריהם, בעיקר לחברות הסלולר. מחיר זה יפורסם כהצעת מדף ותחייב את החברות להשכיר את הקווים במחיר זהה לכל בעל רשיון תקשורת אחר, כלומר לכל מתחרה. משרד התקשורת יהיה ראשי להתערב במקרה בו הוא מאמין כי המחיר אינו הוגן, ולקבוע בעצמו מחיר שחייב את בזק ו-HOT.

שישה חודשים לאחר פרסום הצעת מדף זו, יפעל שר התקשורת לשינוי שיטת הפיקוח על תעריפיה הקמעונאיים של בזק כך שהפיקוח יעשה על ידי קביעת תעריף מרבי בלבד. למעשה המשרד ימנע מבזק להעלות את מחירי הטלפון הקווי שלה, אך יאפשר לה להורידם. כיום תעריפיה הקמעונאיים של בזק נקבעים במלואם על ידי המשרד. מנגנון דומה נקבע להסרת ההפרדה המיבנית מעל בזק ו-HOT. תשעה חודשים לאחר פרסום הצעת המדף, ולאחר שהמשרד נוכח כי אכן קיים שוק סיטוני פעיל של תשתיות, יפעל המשרד להסרת ההפרדה המיבנית ולאפשר לבזק למזג לתוכה את בזק בינלאומי ול-HOT למזג את HOTnet.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully