וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל דו"ח התעסוקה: וול סטריט נסגרה במגמה מעורבת

אורן פרוינד

2.5.2012 / 23:33

מניית פרוטליקס זינקה ב-13% לאחר שתרופתה קיבלה את אישור ה-FDA. מניית סיוה הישראלית נפלה ב-22% בגלל דו"חות כספיים מאכזבים

נתוני המקרו השליליים באירופה ודו"ח התעסוקה המאכזב בארה"ב העיבו על המסחר הערב (ד') בבורסות וול סטריט, שנסגר במגמה מעורבת. במרכז המסחר שלל דוחות כספיים של חברות ישראליות ומניית פרוטליקס, שקיבלה אמש את אישור רשות התרופות האמריקאית (FDA) לשיווק תרופתה. בעקבות האישור זינקה פרוטליקס ב-13% במהלך המסחר.
מדד דאו ג'ונס איבד 0.08% מדד S&P 500, אשר ירד אתמול בראשונה זה חמישה ימים בדרכו לירידה חודשית ראשונה זה חמישה חודשים, השיל 0.25%; מדד נאסד”ק בלט בעלייה של 0.3%.

בגזרת הישראליות בלטו מניית סיוה שנופלה ב-22% לאחר שפירסמה הערב את דו"חותיה הכספיים ולא עמדה בציפיות המשקיעים וקליקסופטוור שאיבדה 5.5% בעקבות הורדת התחזית לשנת 2012.

דו"ח התעסוקה האמריקאי מאכזב את המשקיעים

מספר העובדים שגייסו חברות האמריקאיות באפריל היה הנמוך זה 7 חודשים, אות לכך ששוק התעסוקה בארה"ב טרם התאושש, לפי דו"ח חברת ההשמה ADP, המתפרסם מדי חודש. לפי הדו"ח, מעסיקים גייסו 119 אלף עובדים חדשים, הרבה פחות מתחזיות כלכלנים לגיוס 170 אלף עובדים.

דו"ח ADP מגיע יומיים לפני פרסום דו"ח התעסוקה של הבנק הפדרלי, שצפוי להצביע כי שיעור האבטלה נותר ללא שינוי, ברמה של 8.2%. לפי נתוני ADP, מגזר הייצור והבנייה רשם ירידה של 4,000 משרות. מגזר השירותים הוסיף 123 אלף משרות. החברות שגייסו הכי הרבה עובדים היו חברות קטנות ובינוניות, של פחות מ-500 עובדים. עסקים קטנים גייסו 58 אלף עובדים, בעוד עסקים בינוניים גייסו 47 אלף עובדים. חברות בהן לפחות 500 עובדים, הוסיפו בסך הכל 4,000 משרות.

נתוני מקרו מאכזבים באירופה

האבטלה בגוש היורו עלתה במארס לשיא של כמעט 15 שנה, ופעילות מגזר הייצור רשמה האטה זה החודש התשיעי ברציפות על רקע המשבר המתמשך באזור. שיעור האבטלה בקרב 17 מדינות גוש היורו עלה במארס ל-10.9% לעומת 10.8% בפברואר, דיווחה היום לשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, יורוסטאט. מדובר בשיעור הגבוה ביותר מאז אפריל 1997, לפי נתונים של בלומברג. הנתון היה בהתאם לתחזיות אנליסטים. מספר מחוסרי העבודה בגוש היורו עלה ב-169 אלף ל-17.4 מיליון.

בנפרד, ירד מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור גוש היורו לרמה של 45.9 נקודות באפריל לעומת 47.7 נקודות במארס, דיווחה חברת מרקיט אקונומיקס. מדובר בחודש התשיעי ברציפות שבו המדד מתחת לרמה של 50 נקודות, סימן לכך שפעילות מגזר הייצור בגוש היורו בירידה.

ביל גרוס מתריע מפני הורדת דירוג אשראי

ארה"ב תספוג הורדת דירוג אשראי נוספת אם לא תצליח לצמצם את הגירעון - כך צופה ביל גרוס, מייסד ענקית קרנות האג"ח פימקו. בראיון לערוץ CNBC, אמר גרוס כי הגירעון המבני של ארה"ב גבוה ב-6%-8% מזה של כל מדינה אחרת מלבד יפן ובריטניה, והוסיף כי "עד שנטפל בבעיית הגירעון המבני הזה - כן, אנחנו בדרך לטריטוריה של AA".

גולדמן סאקס, שסבל מחשיפה שלילית בעקבות מאמר של עובד לשעבר שחשף תרבות תחרותית שפוגעת בלקוחות, עלול לסבול מעוד חשיפה שלילית במשפטו של דירקטור לשעבר. רג'אט גופטה, הדירקטור לשעבר בבנק ההשקעות, יעמוד ב-21 במאי לדין בהאשמות של מסירת מידע פנים לראג' רג'רטנאם, מייסד קרן הגידור גליאון. עורכי הדין של גופטה אומרים כי במשפט עשוי מרשם לחשוף אנשים אחרים בגולדמן שמסרו "טיפים" בלתי חוקיים לרג'רטנאם, שמרצה כעת 11 שנות מאסר.

שניים מראשי הבנקים הפדרלים בארה"ב אמרו היום כי מוקדם מדי לקבוע האם ארה"ב חווה האטה בטווח הארוך, אך ההחלשות בזמן האחרון בהחלט מדאיגה. דניס לוקהרט, ראש הבנק הפדרלי של אטלנטה, אמר בשיחה עם עיתונאים בכנס מילקן כי "הכלכלה ממשיכה להתאושש בקצב איטי. כמובן שארה"ב פגיעה יותר לשווקים בכלכלה וכתוצאה מכך היא נמצאת במצב שברירי".

דבריו של לוקהרט, חבר בוועדת השוק החופשי של הבנק הפדרלי, חשובים כיוון שהוא נחשב לבעל דעה מתונה ביחס למנידיות התקציבית של ארה"ב ועל כן עלול להיות קול משפיע בהחלטה בעד או נגד סבב קניית אג"ח נוסף על ידי הבנק הפדרלי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מניות במרכז

חברת נובה דיווחה הערב על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012. סך ההכנסות לרבעון היו 22.6 מיליון דולר, ירידה של 20% בהשוואה לרבעון הראשון של 2011, בו עמדו ההכנסות על 23.9 מיליון דולר, ועלייה של 18% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2011, בו עמדו ההכנסות על 15.3 מיליון דולר.

חברת סיוה הישראלית, ספקית השבבים למכשירי הטלפון החכמים (סמארטפונים), עידכנה הבוקר את תחזיותיה לשנת 2012. החברה צופה לסיים את השנה עם רווח נקי מתואם של כ-22 מיליון דולר, נמוך ב-15% מתחזיתה הקודמת, ועם הכנסות של כ-60 מיליון דולר, נמוכים בכ-6% מהתחזית הקודמת.

הסיבה להנמכת התחזית של סיווה נעוצה בירידה מתמשכת במכירות של נוקיה, לקוח מהותי של החברה. סיווה, המשווקת את השבבים שלה לנוקיה דרך חברת ברודקום, צופה המשך ירידה במכירות של נוקיה ועל כן החליטה לנקוט במדיניות שמרנית ולהנמיך את התחזיות.

עוד בגזרת המדווחות הישראליות חברת קליקסופטוור, ספקית של פתרונות ניהול כוח אדם נייד. ההכנסות ברבעון הראשון של 2012 הסתכמו ב-21.8 מיליון דולר, גידול של 13% בהשוואה להכנסות של 19.3 מיליון דולר ברבעון הראשון ב-2011. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2012 הסתכם ב-700 אלף דולר או 2 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 2.2 מיליון דולר, או 7 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון המקביל.

רשות המזון והתרופות האמריקאית FDA אישרה לשווק את התרופה Uplyso של חברת פרוטליקס. האישור התקבל שנתיים וחצי לאחר שפרוטליקס השלימה בהצלחה את הניסויים הקלינים. בעקבות קבלת האישור, המניה מנתרת ב-22% לאחר סגירת המסחר בבורסה של ניו יורק שבמהלכו ירדה ב-10.9%.

Uplyso פותחה על בסיס מחקר פורץ דרך של ד"ר יוסף שאלתיאל, המדען הראשי של פרוטליקס, שהצליח לבטא חלבונים תרופתיים באמצעות תאי גזר. הטכנולוגיה המקובלת כיום לייצור את החלבון לתרופה נגד מחלת גושה הוא באמצעות הנדסה גנטית של תאי יונק - טכנולוגיה שחשופה יותר לזיהומים בקטריליים ויקרה בעשרות אחוזים מטכנולוגית הייצור של פרוטליקס.

קומטאץ`, ספקית של פתרונות מבוססי ענן לאבטחת אינטרנט, פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012. ההכנסות גדלו ב-7% והסתכמו ב-5.9 מיליון דולר, לעומת 5.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011, שיא בהכנסות לרבעון ראשון של שנה.

הרווח הנקי non-GAAP ברבעון הראשון של 2012 הסתכם ב-1.6 מיליון דולר לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח NON GAAP למניה ברבעון הראשון של 2012, על בסיס מדולל, הסתכם ב-0.06 דולר בהשוואה ל-0.06 דולר ברבעון הראשון של 2011.

חברת אינסוליין, המפתחת טכנולוגיה בתחום הסכרת, פירסמה הבוקר את הערכתה כי ברבעון השלישי של 2012 היא צפויה להגיש בקשה למנהל המזון והתרופות האמריקאי FDA לקבלת אישור שיווק המוצר InsuPatch בארה"ב. זאת לאחר שסיימה שלב הניסוי הקליני האחרון שמטרתו בדיקת יעילות המכשיר. מדובר בדחייה של רבעון לעומת הערכות הקודמות של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully