וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יש נפט בקידוח לוויתן? התשובה רק בעוד שנה

ליאור זנו

3.5.2012 / 8:37

במאגר לוויתן התבצע קידוח לשכבות העמוקות כדי לבדוק האם הן מכילות נפט. עקב בעיות טכניות הופסק הקידוח וכעת ייאלצו המשקיעים לחכות שנה עד לקידוח נוסף

המשקיעים בשותפויות המחזיקות בקידוח לוויתן יאלצו להמתין עוד כשנה עד לקבלת תוצאות באשר להמצאות נפט בשכבות הקרקע העמוקות במקום - כך עולה מדיווחן של השותפות בלוויתן הלילה – דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%), נובל אנרג'י (40%) ורציו .

בלוויתן נמצאה תגלית גז טבעי ענקית. אסדת הקידוח הומר פריגטון מבצעת בחודשים האחרונים קידוח אל שכבות הקרקע העמוקות יותר מאלו של הגז בה היא בודקת את ההסתברות להימצאותו של מאגר נפט. היום דיווחה האסדה לשותפות כי האסדה הפסיקה את הקידוח בעומק 6,300 מטר, לפני שהגיעה לשתי שכבות המטרה העמוקות, בהן הייתה ההסתברות הגדולה ביותר לנפט, בשל בעיות טכניות ולחצים גבוהים. כעת בודקות השותפות אפשרות לביצוע קידוח נוסף למטרות העמוקות, בעוד כשנה, באמצעות אסדה המותאמת לכך.

בשכבה הראשונה מגיל אוליגוקן, בה הוערכה כמות קטנה של 200 מיליון חביות נפט, לא נמצא נפט, אבל לא מדובר באכזבה גדולה. ההערכה כבר טרם הקידוח הייתה כי המאגר התת קרקעי לא היה חתום, כך שאם היו בה משאבי טבע הם יצאו ממנה במהלך השנים.

משקיעי לוויתן יכולים להתעודד מכך שהשותפות דיווחו כי לפני השכבה העמוקה יותר, מגיל קרטיקון, נמצאה שכבה אוטמת, המהווה תנאי הכרחי לקיומו של מאגר. בשכבה זו קיימת הסתברות של 15% להימצאות ממוצע כלכלי של 1.2 מיליארד חביות נפט כאשר החציון עומד על כ-280 מיליון חביות. בשכבה מגיל קרטיקון תיכון (שעומקה אינו מצוין) קיים ממוצע כלכלי של 1.2 מיליארד חביות בהסתברות 11% וחציון של 280 מיליון חביות.

ההומר פרינגטון פנתה כעת לביצוע מבחני הפקה בשכבת הגז המוכחת, שיארכו כשלושה שבועות, ולאחר מכן צפויה לעבור לביצוע קידוח מירה שבשליטת מודיעין והכשרה אנרגיה . התקציב המעודכן של הקידוח עומד כעת על 270 מיליון דולר. קידוח הנפט בלוויתן כבר הופסק לפני כשנה בשל בעיות טכניות, כאשר בוצע באמצעות אסדה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully