וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון: "הבחירות יעכבו רפורמות חברתיות"

אורה קורן

3.5.2012 / 10:02

לדברי שר התמ"ת שלום שמחון הקדמת הבחירות נועדה גם לדחות את הרפורמות". עוד אמר שמחון כי "הכל יידחה בשנה ואולי אף ביותר מכך"

שר התמ"ץ, שלום שמחון, אמר היום ל-TheMarker, כי הבחירות המוקדמות יעכבו את כל הרפורמות החברתיות המתוכננות בשנה. לדבריו, "הקדמת הבחירות נועדה גם לדחות את הרפורמות".

שמחון הוסיף כי, "אף אחד לא יקדם עכשיו שום דבר. אף אחד לא יודע מי יהיה שר האוצר הבא, לכן הכל יידחה לשנה, ואולי אף יותר מכך". לדבריו, הממשלה תוכל לקבל החלטות ולאשר את הרפורמות, כמו למשל, של ועדת המזון, אולם הביצוע יידחה למועד לא ידוע.

שמחון הוסיף כי, גם התוספת המיועדת לתקציב המדען הראשי, תידחה בחלקה. "מי יתן לי עכשיו תוספת תקציב של 300 מיליון שקל?", אמר שר התמ"ת. "משהו הם יצטרכו לתת, אחרת זה כמו להשאיר את האוטו במוסך ולהחזיר את המפתחות".

בכנס הלאומי למו"פ, אמר שמחון, כי "אי אפשר יהיה לשמור על התחרותיות והמובילות הישראלית בעולם אם כמה פקידים באוצר ישכנעו את השר שלהם אפשר לצמצם עוד ועוד את תקציב המדען הראשי. אנחנו בחוסר שלא היה כמוהו מזה הרבה שנים ואני מקווה שהנורות ידלקו כדי שמישהו יבין שיש מקום אחד שלא מקצצים בו. אנחנו חייבים להיות תמיד על גג העולם במו"פ במרחקים עצומים מהמדינות האחרות". לדבריו, המוטיבציה גדולה, והיכולות כנראה שרק השמים הם הגבול מבחינתה.

"אנחנו צריכים להפסיק לעסוק במניירות פוליטיות חסרות משמעות של מתי יתקיימו הבחירות. ממשלה נבחרה כדי למשול וההצלחה שלה תהיה אם תמשול את כל הכהונה ולא אם תשחק משחקים פוליטים שמשמעותם תקיעת הכל לשנה וחצי-שנתיים הקרובות", אמר שמחון. "אנחנו במצב שיכול לייצר האטה במשק, לא בגלל מצב של אין ברירה, אלא כי אנחנו עוסקים בתפל ולא בעיקר. צריך להבין שלא הכל עניין של אגו וכח פוליטי. יש לנו מדינה אחת ואסור לנו לעכב אותה מהתפתחותה הכלכלית בשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully