וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימן פתח בהליכי בוררות נגד מצרים בשל הפסקת הגז

איתי טרילניק

3.5.2012 / 10:55

אמפל מנצלת את אזרחותו הפולנית של יוסי מימן על מנת לתבוע את ממשלת מצרים על בסיס אמנת ההשקעות עם פולין. סכום התביעה לא נמסר אך ההערכות הן כי מדובר במיליארדי דולרים

אמפל הודיעה לבורסה כי חברת EMG, בה היא מחזיקה 12.5%, פתחה במספר הליכי לבוררות נגד ממשלת מצרים, בשל הפסקת הגז המצרי והנזקים להשקעותיה. זאת, במסגרת אמנות השקעה בילטרליות בין מצרים וארה"ב, פולין וגרמניה, המאפשרות למשקיעים זרים לתבוע את המדינה שלא באמצעות בתי המשפט שלה. סכום התביעה לא נמסר אך ההערכות הן כי מדובר במיליארדי דולרים. בין היתר, תנצל EMG את עובדת היותו של יוסי מימן, המחזיק במניותיה באמצעות אמפל וקבוצת מרחב , בעל אזרחות פולנית, ותתבע את מצרים על בסיס אמנת ההשקעה עם פולין.

EMG חתמה על חוזה עם חברות הגז המצריות, לאספקת גז ממצרים לישראל. עם זאת, מפברואר 2011, על רקע המהפיכה במצרים ואבדן השליטה הבטחונית בסיני, פוצץ צינור הגז מספר רב של פעמים, ואספקת הגז נקטעה במשך כ-70% מהזמן. לפני כשבועיים הודיעה חברת EGAS על ביטול ההסכם עם EMG, בטענה לחובות שלא שולמו בזמן. בעלי מניות ב-EMG אמרו אז לתקשורת כי מדובר במהלך פוליטי של ממשלת מצרים, וכי טענות החוב אינן נכונות.

"הויכוח בין המשקיעים ומצרים נובע מסדרה של כשלונות של ממשלת מצרים, שפגעו באופן משמעותי בערך השקעת המשקיעים ב- EMG". נכתב בהודעת אמפל. כמו כן נכתב כי הליכי הבוררות החדשים מתווספים להליכים הבוררת בהם פתחה EMG באוקטובר 2011 נגד ספקיות הגז המצריות, EGPC הפרטית ו- EGAS הממשלתית.

הסכום שנתבע מממשלת מצרים בהליכי הבוררות לא נמסר, אך נכתב כי "המשקיעים מבקשים, בין יתר הסעדים, פיצוי כספי משמעותי בשל הנזקים שגרמו הפרות האמנות על ידי מצרים", וכי שוויה של EMG מוערך במיליארדי דולארים.

EMG פנתה בבקשה לקיים הליכי בוררות במרכז הבינלאומי ליישוב סכסוכי השקעות (ICSID) שבבנק העולמי, על פי האמנה שבין מצרים לארה"ב וגרמניה. כמו כן, הודיעו מספר משקיעים בעלי אזרחות פולנית, ביניהם יוסי מימן, לממשלת מצרים על כוונה לפתוח בבוררות על פי כלי הווועדה למשפט מסחרי בינלאומי של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully