וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת אלשיך מינתה מפרק זמני לדלק נדל"ן

יסמין גואטה

3.5.2012 / 12:12

עורך הדין חגי אולמן מונה למפרק זמני של חברת דלק נדל"ן. "מן הראוי למנות לאלתר מפרק זמני אשר יתפוס וינהל את החברה, והיא תעבור לאחריותו על כל המשתמע מכך"

השופטת אלשיך קיבלה הבוקר את בקשת הפירוק של דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה ומינתה את עו"ד חגי אולמן למפרק זמני של החברה. עוד נקבע כי צו הפירוק ומינוי המפרק הזמני יכנסו לתוקף ב-13 במאי. "אין מנוס מעשיית המתחייב וקבלת בקשת הפירוק." פסקה אלשיך היא הוסיפה כי "מן הראוי למנות לאלתר מפרק זמני אשר יתפוס וינהל את החברה, והיא תעבור לאחריותו על כל המשתמע מכך".

אלשיך ציינה כי צו הפירוק יכנס לתוקף רק ב-13 במאי. כמן כן, הוסיפה אלשיך כי "טוב יעשה בעל השליטה אם לא יממש את "האיום" להפסיק בימים אלה את מימון פעילות החברה, וזאת עד למועד בו יתברר אם צו הפירוק נכנס לתוקפו אם לאו.

החלטה זו ניתנה לאחר שאתמול התקיים בפני השופטת אלשיך מבית המשפט המחוזי דיון דחוף. בדיון זה דנו הצדדים באפשרות להתפשר לקראת ההסדר לפי העקרונות שסוכמו בעבר, או לחלופין היא מינוי מפרק זמני לדלק נדל"ן, החייבת למחזיקי האג"ח 2.15 מיליארד שקל.

הפנייה לאלשיך נעשתה לאחר שאנשי כונס הנכסים הרשמי ניסו בימים האחרונים לגשר בין הצדדים, אך ללא הצלחה. שלוש הנציגויות, המיוצגות על ידי עוה"ד גיא גיסין, רענן קליר, אלון בנימיני וגדעון קירש, התאחדו לאחר שהבינו כי בכך גדלים סיכוייהם להשיג הסדר משופר מול תשובה והחברה.

סביר להניח שעד יום ראשון הבא שלושת נציגויות מחזיקי האג"ח: סדרה ה' (שדלק נדל"ן חייבת לה כ- 1.4 מיליארד שקל), סדרה כ"ה (שדלק נדל"ן חייבת לה כ- 570 מיליון שקל) וסדרה ד' ינהלו מגעים מול החברה ותשובה בכדי למצות את האפשרויות של הגעה להסדר חוב. למרות שהסדר זה מגלם תספורת של לפחות 50% הוא עדיין עדיף למשקיעים לעומת החלופה של פירוק שבה מחזיקי האג"ח אמנם יוכלו לבצע חקירות על הנעשה בחברה בשנים בעברו ולדרוש הרמת מסך על מנהלים ,דירקטורים ותשובה, אך יקבלו רק כ-10% מהחוב.

בדיון שהתקיים שלשום בבית המשפט מחזיקי האג"ח ניסו להעביר מסר לתשובה שיחזור לפחות למתווה ההסדר שעליו סכמו בינואר ושכלל חבילה של כ-1 מיליארד שקל , בעוד שלאחר שלא הסכימו להגיע להבנות בשבועות האחרונים, תשובה החליט לסגת מתוכניותיו ואמר כי מוכן לתת רק כ-250 מיליון שקל והשאר לפתוח לדיונים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully