וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

710 חברי סגל בכיר נוספו לאקדמיה בשנתיים

ליאור דטל

3.5.2012 / 14:29

יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, פרופ' מנואל טרכטנברג הודיע כי בניכוי חברי סגל שפרשו עומד מספר המצטרפים על 445. כעת עומד מספר חברי הסגל על כ-4,750

בשנתיים האחרונות, עלה מספר חברי הסגל הבכיר במוסדות ההשכלה הגבוהה ב-445 לאור הצטרפות 710 חברי סגל בכיר חדשים, בניכוי חברי הסגל הפורשים. כך דיווח היום יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, פרופ' מנואל טרכטנברג.

לפני כשנתיים, עמד מספר חברי הסגל הבכיר במוסדות ההשכלה הגבוהה על כ-4,300, לאחר שבעשור האחרון פרשו מאות חברי סגל ונוצר מחסור במרצים. באותה תקופה, הציבה המל"ג יעד להגדיל את מספר חברי הסגל הבכיר לכ-5,000. לצורך כך, נקבע כי יש לגייס בשנים הקרובות 800 חברי סגל בכיר באוניברסיטאות ו-500 חברי סגל בכיר במכללות. זאת, מכיוון שמאות חברי סגל בכיר באקדמיה קרובים לגיל פרישה.

"הגיל הממוצע של חברי הסגל הבכיר באקדמיה בארץ עומד על 57", אמר טרכטנברג "מדובר בגיל מבוגר יותר בעשר שנים מהממוצע בארה"ב ובבריטניה. מצבנו בהקשר הזה בכי רע, לפי הנתונים שהציג טרכטנברג בשנתיים האחרונות עלה מספר חברי הסגל הבכיר באוניבריסאות ב-200 ומספר חברי הסגל הבכיר במכללות עלה ב-245".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully