וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת קדמי דנה בהורדת המע"מ על מוצרי מזון

אורה קורן

3.5.2012 / 14:57

גיבוש המלצות ועדת המזון בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי צפוי להסתיים בסוף החודש. שר התמ"ת שלום שמחון העלה בפני הוועדה בשבוע שעבר את נושא המע"מ והפי'קוח על מחירים

וועדת המזון, בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, דנה בהורדת מע"מ על מוצרי מזון ובהרחבת הפיקוח על המחירים. בשבוע שעבר הופיע שר התמ"ת, שלום שמחון בפני הועדה והעלה כמה נושאים, בהם המע"מ והפיקוח. לבקשתו, הועדה תדון בנושא בישיבתה הקרובה, אף שבמשרד האוצר מתנגדים לכך.

ועדת המזון תסיים את גיבוש המלצותיה בסוף החודש. הוועדה תציג את המסקנות להערות הציבור ולאחר מכן לשרי האוצר והתמ"ת. כך אישר אתמול משרד התמ"ת. בנוסף, תת הועדה לעניין משק החלב צפויה להגיש המלצותיה לממשלה לפני כן, לאחר שימוע נוסף שתערוך, על פי הנחיית בג"ץ.

המלצותיה כוללות רפורמה בענף הרפתות שתקדם התייעלות ותחרות, פתיחת חלק מהענף לתחרות מחירים והורדת מחיר המטרה של החלב למחלבות. בעקבות עתירת נציגי הרפתנים ומגדלי הבקר לבג"ץ עורכת הועדה שימועים למתנגדים להמלצות.

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה, כי "מצופה לועדה עוד שימוע אחד ולאחר מכן יבואו ההמלצות לאישור הממשלה, בתוך שבועות אחדים".

ועדת המזון הספיקה להגיש המלצות בשני תחומים מתוך שלושה. בהם הפחתת מכסים על שורת מוצרי מזון מיובאים. שלב השימוע לגבי המכסים מסתיים בימים אלה וההמלצות יעברו לאישור שר האוצר וייכנסו לתוקף לאחר מכן.

המלצות נוספות שפרסמה הוועדה בתחום הצרכנות כוללות הרחבת סמכויות הרשות לסחר הוגן, הקלה על צרכנים בזיהוי מוצרים בפיקוח והרחבת המידע לצרכנים. הועדה מתקשה לגבש המלצות לגבי יחסי רשתות-ספקים והדרכים להורדת מחירים באמצעות טיפול במימשק זה. חברת יעוץ חיצונית ששכרה טרם השלימה עריכת דו"ח משווה בין ענף הקמעונאות בישראל למקבילו במדינות מפותחות, שאמור לשמש בסיס להמלצות הועדה בתחום.

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה, כי "הצוות לבדיקת המחירים והתחרותיות בשוק מוצרי המזון והצריכה יסיים את עבודתו בסוף חודש מאי ויעמיד את המלצותיו הסופיות להערות הציבור טרם הגשת הדו"ח הסופי לשרי התמ"ת והאוצר. הצוות הגיש את המלצותיו בתחומי המכסים והצרכנות, ויגיש את פרקי הרגולציה והתחרותיות עם הדו"ח הסופי. מייד עם הגשת ההמלצות של הצוות יוחל תהליך הטמעתן. עבודת הצוות התארכה בשל רוחב היריעה המאפיינת את שוק המזון בישראל והעובדה כי מעולם לא בוצעה עבודה מסוג זה ברמה הממשלתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully