וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נחתם במגמה חיובית

ערן אזרן

3.5.2012 / 16:50

יומו האחרון של שבוע המסחר בבורסה התל אביבית נסגר בעליות שערים קלות. ת"א 25 עלה היום ב-0.8% ובסיכום השבועי ב-0.4%. ת"א 100 עלה ב-0.55% וב-0.2% בסיכום השבועי

בורסת תל אביב מסכמת שבוע מסחר חיובי עם עליות שערים קלות. המסחר התנהל היום בעליות שערים, לאחר פתיחה שלילית הבוקר ונעילה מעורבת אמש בוול סטריט. מניות האנרגיה ריכזו עניין , לאחר שקידוח הנפט שמבוצע במאגר "לוויתן" לא הצליח להגיע לשכבת המטרה, וכך גם הקידוח במבנה "אופק 2" של גלוב אקספלוריישן. החוזים העתיידים בוול סטריט, שהצביעו על פתיחה חיובית, תמכו במדדים לקראת הסיום.

בסיכומו של יום, מדד ת"א 25 ננעל בעלייה של 0.8%, ומדד ת"א 100 הוסיף 0.55%. מדד ת"א בנקים הוסיף 1.3%, ומדד נדל"ן 15 נחלש ב-0.4%. מניית פרוטליקס נסחרה ברידות של כ-9%, לאחר במהלך השבוע עלתה ביותר מ-20%. מחזור המסחר היה היום נמוך מהממוצע - 1.03 מיליארד שקל.

בסיכום שבועי, מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.2%. מדד הבנקים התחזק ב-0.8% ומדד התקשורת עלה ב-1.1%. מנגד, בלט מדד הנפט והגז שסיים בירידות של 2.5%, ומדד הנדל"ן שנחלש ב-1.3%.

"יש מקום למשקיע המוסדי לקניית מניות בישראל", אמר אלעד בורנשטיין, מנהל הברוקראז' בבית ההשקעות אקסלנס. "למרות שנתוני המקרו בישראל אינם מצוינים, הרי שעדיין בהשוואה לאירופה ולארה"ב הם טובים בהרבה. מספיק שגוף מוסדי אחד מחליט להגדיל את האחזקה שלו בישראל, אז אנחנו צפויים לאפקט של כדור שלג.

"השוק יתחיל לעלות ואז גם התוצאות שיציגו קופות הגמל והקרנות המושקעות בישראל ישתפרו. כתוצאה מכך, נראה זרם של קונים במחזורים נמוכים, שיביא לעליות שערים חדות בשוק שיתדלקו את עצמן. אוטובוס ריק נוסע הרבה יותר מהר. אין ספק שהמוסדיים נמצאים כעת בהחזקת חסר בשוק המקומי, ואם זו נקודת המוצא - ככל שתהיה כאן תשואה עודפת, כך העליות ילכו ויתגברו", הסביר בורנשטיין.

סקטור הגז במרכז

מדד הנפט והגז עלה היום ב-2.4%, בהובלת מניית רציו שעלתה ב-5%, במחזור גבוה של 4.5 מיליון שקל. העליות במגזר הגז והנפט גררו גם את מניות מודיעין אנרגיה והכשרה אנרגיה , השותפות במבני הגז "מירה" ו"שרה", לעליות של 5%, ללא שהוציאו דיווח כלשהו.

מניות השותפות במאגר הגז והנפט לוויתן נסחרות בעליות חדות, למרות שדיווחו הלילה כי לאור לחצים גבוהים והגבלות מכניות הקידוח הוקפא, לפני שהגיעה לשכבת היעד ולפני שהושגו מטרות הקידוח העיקריות. כתוצאה מכך, המשקיעים ייאלצו להמתין עוד כשנה עד לקבלת תוצאות באשר להמצאות נפט בשכבות הקרקע העמוקות במקום.

למרות הדיווח, שגרר את המניות לירידות שערים בפתיחת המסחר, המניות עברו בהמשך להיסחר בעליות חדות. השינוי במגמה הוא תוצאה של הערכות כי עלתה ההסתברות למציאת נפט בלווייתן. "חלק גדול מאי הוודאות התפזר", הסביר היום יגאל לנדאו מנכ"ל רציו ואחד מבעלי השליטה.

"התגלתה שכבה אוטמת, שהיא תנאי הכרחי למאגר נפט, וגם התגלה במקום גז בלחץ גבוה מאוד שהוא תוצר של נפט. שני האלמנטים האלה מעלים את ההסתברות באופן משמעותי. את התשובות לגבי כמה ואיך יתנו נובל אנרג'י, שזה המקום להביע את ההערכה על הזהירות והמקצועיות שלהם", הוסיף. השותפות בלוויתן הן דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%), נובל אנרג'י (40%) ורציו .

שותפות חיפושי הנפט גלוב אקספלוריישן דיווחה היום על הפסקת פעולות הקדיחה במבנה "אופק 2", וזאת בטרם הגיע הקידוח לשכבת המטרה בעומק הסופי שתוכנן. על פי הדיווח, נתקל הקידוח במגבלות מכאניות-טכניות בעומק של כ-5,400 מטר, לאחר שינוי מערך צנרת הדיפון והקדיחה. המניה תונחת בעקבות הדיווח.

שוק האג"ח

מדיי איגרות החוב הקונצרניות - תל בונד 20,40,60 ותל בונד שקלי, רשמו היום עליות של עד 0.2%. בלטו לשלילה, איגרות החוב של דלק נדל"ן שאיבדו 5.6% (סדרה ד') לתשואה של 1,000%, המבטאת חדלות פירעון. הירידות באג"ח חלו על רקע החלטתה של השופטת ורדה אלשיך, למנות לדלק נדל"ן , הנמצאת בימים אלה בהליך של הסזדר חוב, מפרק זמני.

גם איגרות החוב של קבוצת אי.די.בי , שבשליטת נוחי דנקנר, רשמו יום שני של ירידות חדות. אג"ח מסדרה ד' של אי.די.בי אחזקות נפלה במסחר ב-5.9%, ונסחרת ב"תשואת זבל" של 23%. גם איגרות החוב אי.די.בי פיתוח (סדרה ט', ז' ו-י') רשמו ירידות בשיעורים של עד 0.75%, כשהתשואה המקסימלית עולה עד 16.5%. תשואה זו מלמדת כי המשקיעים חוששים שקבוצת אי.די.בי עשויה להתקשות לעמוד בתשלומי האג"ח בשנים הבאות.

הירידות חלות למרות שאתמול דיווחה הקבוצה כי אי.די.בי פתוח , החברה הבת של אי.די.בי אחזקות , תקבל הלוואות בהיקף של 300 מיליון שקל משני גופים מוסדיים (קרן המנוף בראשית ובית ההשקעות מנורה-מבטחים), ולמרות דיווחים על הלוואה נוספת בהיקף של 50 מיליון דולר מבנק ג'י.פי מורגן האמריקאי. ב-2012 נדרשת אי.די.בי פתוח לבדה לעמוד בתשלומי אג"ח בהיקף של 1.5 מיליארד שקל.

בתחילת היום עוד רשמו איגרות החוב של קבוצת אי.די.בי עליות שערים של 1%. אולם מאוחר יותר פורסם כי התנועה לאיכות השלטון פנתה לאוצר ולקרן בראשית בבקשה שלא להעמיד ההלוואה לאי.דיבי עד למתן הבהרות בדבר זכאותה להלוואה, ובדבר ניגוד עניינים אפשרי באישורה.

עוד בגזרת האג"ח: אמש דיחווה יפנאוטו אחזקות, שבשליטת גד זאבי, כי בעל השליטה יעמיד לחברה הלוואות בעלים בהיקף של 12 מיליון שקל. ההלוואה תשמש את החברה, שמייבאת את מכוניות סובארו לישראל, לפירעון חלקי של קרן בהיקף של 27 מיליון שקל שיפנאוטו נדרשת לשלם למחזיקי האג"ח.

מניות בולטות במסחר

מניית פרוטליקס מתממשת במסחר, לאחר שרשמה עליות חדות של יותר מ-20% במהלך שני ימי המסחר האחרונים. זאת, לאחר שמנהלת התרופות האמריקאית (FDA) אישרה את תרופת החברה לטיפול במחלת הגושה.

האנליסט רמי רוזן מהראל פיננסים העניק הבוקר מחיר יעד של 7.3 שקלים למניית בזק , ענקית התקשורת הישראלית, בהמלצה של "תשואת יתר", וזאת לקראת פרסום דו"חותיה לרבעון הראשון בשבוע הבא. מדובר על מחיר יעד הגבוה ב-15% ממחירה של המניה הבוקר בבורסה (6.35 שקלים). "הסיפור של בזק ממשיך להיות סיפור של דיבידנד גבוה", הסביר הבוקר רוזן בנימוקיו להחלטה.

כשבוע לאחר שדווח למשקיעים על מכירתה האפשרית לקרן פימי של ישי דוידי, גדות ביוכימיה, חברת תוספי המזון שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, דיווחה אתמול כי תמכור את החברה הבת (100%) גדות ביוכימיה ארה"ב והחברה הנכדה פארמליין בכ-28 מיליון דולר לקרן השקעות אמריקאית - SPH holdings. בעקבות המכירה, תרשום גדות רווח הון של 2 מיליון דולר ברבעון השני של 2012.

קבוצת עזריאלי הודיעה אתמול על רכישת מחצית משני מבני משרדים בפארק המדע והטכנולוגיה בפתח תקווה ב-48 מיליון שקל מחברת ישראלום אשר בשליטת מתיו ברונפמן. בכך תקבל החברה את מלוא הזכויות במבנים, שכן כיום היא שותפה עם ישראלום במחצית מהבעלות.

דלתא גליל , יצרנית הלבשה תחתונה וגרביים שבשליטת אייזק דבח (54%), הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת מלוא מניותיה של יצרנית ההלבשה התחתונה הגרמנית, Schiesser, בתמורה ל-68 מיליון יורו (330 מיליון שקל). אם תושלם העסקה, צפויה דלתא להגדיל את מכירותיה השנתיות בקטגורית הגברים בכ-10%. כמו כן, צפויה הרכישה לתרום 30-25 סנט רווח שנתי לכל מניה של דלתא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המניות הדואליות

חברת סיוה הישראלית, ספקית השבבים למכשירי הטלפון החכמים (סמארטפונים), עידכנה אתמול את תחזיותיה לשנת 2012. החברה צופה לסיים את השנה עם רווח נקי מתואם של כ-22 מיליון דולר, נמוך ב-15% מתחזיתה הקודמת ועם הכנסות של כ-60 מיליון דולר, נמוכים בכ-6% מהתחזית הקודמת.

קומטאץ', ספקית של פתרונות מבוססי ענן לאבטחת אינטרנט, פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012. ההכנסות גדלו ב-7% והסתכמו ב-5.9 מיליון דולר לעומת 5.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011, שיא בהכנסות לרבעון ראשון של שנה. הרווח הנקי NON GAAP ברבעון הראשון של 2012 הסתכם ב-1.6 מיליון דולר לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

גם אתמול המשיכו עליות השערים החדות במניית פרוטליקס לאחר שרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) אישרה לחברה לשווק את התרופה Uplyso למחלת הגושה. האישור התקבל שנתיים וחצי לאחר שפרוטליקס השלימה בהצלחה את הניסויים הקליניים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully