וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד ארדן: נפתח בחקירה פלילית ונחקור את כל בעלי המפעלים הקשורים

TheMarker Online, יעל שנער, איתי טרילניק

3.5.2012 / 20:28

תחילה התקבלו דיווחים כי מקור הריח הוא בקידוח גז באיזור ניצנים. מאוחר יותר, הבהירו כל חברות קידוחי הגז הפעילות כי אין תקלות בקידוחים

"נפתח בחקירה פלילית ונחקור את כל בעלי המפעלים הקשורים שעשויים להיות קשורים בעניין" - כך אמר הערב גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה לערוץ 2. ארדן הנחה את המשטרה הירוקה לפתוח בחקירה פלילית בגין גרימת מפגעים ציבוריים, למרות שלא היו נפגעים.

גם בשעה זו עדיין לא ברור מה מקור הריח החריף שעליו התלוננו אזרחים רבים משעות הבוקר ברחבי גוש דן והשרון. תחילה, התקבלו דיווחים כי מקור הריח הוא בקידוח גז באיזור ניצנים. מאוחר יותר, הבהירו כל חברות קידוחי הגז הפעילות כי אין תקלות בקידוחים וגם אם היה מתרחשת תקלה, לא היה מגיע הריח לאיזור גוש דן כיוון שלגז מתאן אין ריח. בנוסף, אין כל קידוח גז פעיל באיזור ניצנים.

בפנייה למוקד 106 נשמעת הודעה מוקלטת בזאת הלשון: "במרחבי העיר קיים כרגע ריח לא מוזהה, הגורמים המקצועיים בודקים את הנושא ואמצעי התקשורת ידווחו על כך, אין צורך לדווח למוקד על הריח".

מדוברות עיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "התקבלו פניות רבות של תושבים על ריח כימי חריף, הנושא נמצא בבדיקה ואין לנו עדיין מידע לגבי מקור הריח". דיווח על ריחות חומרים כימיים הגיע גם מרעננה והרצליה.

נוף תל אביב. דרור עינב
מקור הריח החריף ברחבי גוש דן עדיין אינו ידוע/דרור עינב

בדף הפייסבוק של עיירית תל אביב נכתב: "אנחנו עדיין בודקים את נושא הריח החריף בגוש-דן. אנו עומדים בקשר עם הגורמים הממשלתיים המוסמכים לנושא ונעדכן כשהבדיקה תסתיים".

ממשרד הגנת הסביבה נמסר כי כונני המשרד יצאו לבדוק האם קיים סיכון לאוכלוסיה. המשרד להגנת הסביבה מסר כי "כל המדידות באזור תל אביב מעידות על ריכוזים אפסיים של חומרים מסוכנים. אין מסוכנות לציבור. אנשי המשרד להגנת הסביבה ממשיכים לבצע מדידות ולנסות לאתר את המקור לריחות.

כמו כן, נמשכות מדידות באזורים נוספים". כמו כן, מהמשרד נמסר כי בניגוד לדיווחים שמקור הריח הוא בחיטוי כימי של קרקעות שנעשה באיזור הכפר הירוק, בין תל אביב לרמת השרון, עדיין לא ידוע מה מקורה הריח.

ח"כ דב חנין, יו"ר הוועדה המשותפת לסביבה ובריאות בכנסת, דרש כי הרשויות יבהירו בדחיפות מה בדיוק התרחש והוסיף כי: "זוהי הוכחה נוספת שעלינו להתנהל בצורה מאוד קפדנית וזהירה בנושאים סביבתיים, באישור פעולות שעלולות לסכן את הסביבה ואת בריאות הציבור. בהקשר זה אני אומר בצער שבמקום ללכת בכיוון זה הממשלה הולכת בכיוון ההפוך ומקדמת מסלול ירוק המקל על קידוחי הגז והנפט בים ובחופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully