וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני מקרו הכבידו על וול סטריט; נאסד"ק ירד ב-1.2%

נמרוד הלפרן, ערן אזרן

3.5.2012 / 23:28

התשואה על האג"ח בארה"ב קרובה לשפל של חודשיים; הנפט צנח ב-2.6%; הזהב קרוב לשפל של שבועיים; מחר יפורסם דו"ח התעסוקה בארה"ב

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות לאחר שצמיחת מגזר השירותים בארה"ב הואטה לרמה הנמוכה ביותר זה שישה חודשים, ועל רקע דבריו של נשיא הבנק המרכזי של אירופה, לפיהם גבר חוסר הודאות לגבי התחזית הכלכלית בגוש היורו.

מדד דאו ג'ונס - אשר נסוג אתמול מרמתו הגבוהה ביותר מאז 2007 לאחר שמספר נמוך מהצפוי של משרות נוסף למגזר הפרטי בארה"ב החודש שעבר ושיעור האבטלה בגוש היורו טיפס לשיא של 15 שנים - נסוג ב-0.5%; מדד S&P 500 איבד 0.8%; מדד נאסד"ק ירד ב-1.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 1.92% - קרוב לשפל של חודשיים - לאחר שבמהלך המסחר כבר עלתה לרמה של 1.96%.

ירידות נרשמו גם בשוק הסחורות על רקע נתוני המקרו כלכליים המאכזבים שפורסמו בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 102.54 דולר לחבית, ירידה של 2.6%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הזהב ליוני נסגרו בניו יורק במחיר של 1,634.8 דולר לאונקייה - שפל של כמעט שבועיים - לאחר ירידה של 1.2%, ירידה יומית רביעית ברציפות.

החזית המקרו כלכלית

הצמיחה במגזר השירותים בארה"ב ירדה באפריל לרמתה הנמוכה ביותר זה שישה חודשים, מספר תביעות האבטלה השבועי נסוג לשפל של חודש, פריון העבודה ירד ברבעון הראשון בראשונה זה שלושה אך בשיעור מתון מהצפוי, והריבית על המשכנתאות בארה"ב נפלה לרמתה הנמוכה מעולם, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב ירד בחודש אפריל לרמה של 53.5 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר - לעומת רמה של 56 נקודות במארס, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 55.4 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-27 אלף ל-365 אלף - שפל של חודש - לעומת 392 אלף תביעות השבוע הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה למספר תביעות גבוה יותר של 379 אלף.

משרד העבודה צפוי לפרסם מחר את דו"ח התעסוקה לחודש אפריל, וכלכלנים צופים כי נוספו לשוק העבודה האמריקאי 160 אלף משרות בחודש שעבר, וכי שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 8.2%.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב היום. פריון העבודה בארה"ב ירד ברבעון הראשון של השנה ב-0.5% - ירידה ראשונה זה שלושה רבעונים - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של 1%. נתוני הרבעון הרביעי תוקנו כלפי מעלה לגידול של 1.2% לעומת עלייה של 0.9% שעליה דווח במקור.

הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה בארה"ב, הנחשבות למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף ל-3.84% - הרמה הנמוכה ביותר מאז שענקית המשכנתאות פרדי מאק החלה לפרסם נתון זה בשנת 1971 - לעומת 3.88% בשבוע הקודם. בשבוע המקביל בשנה הקודמת היתה הריבית ברמה של 4.71%.

הרשתות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב דיווחו על מכירות מאכזבות בחודש אפריל על רקע מזג אוויר קר מהרגיל במחצית השנייה של החודש, והעובדה שחג הפסחא צוין השנה מוקדם יותר באפריל לעומת השנה הקודמת, ועל כן צמצם את מספר ימי הקניות לקראת החג באפריל.

רשת בתי הכלבו מייסיס דיווחה על גידול של 1.2% במכירות חנויותיה הפתוחות לפחות שנה באפריל - פחות מתחזיות האנליסטים לגידול של 1.9%. הקמעונאית טרגט רשמה גידול של 1.1% במכירות, לעומת תחזיות לגידול של 2.8%. קמעונאית ההלבשה גאפ דיווחה על ירידה של 2% במכירות, ירידה חדה יותר מהתחזיות לנסיגה של 0.8% במכירות. הקמעונאית המוזלת קוסטקו דיווחה על צמיחה של 4% במכירות - פחות מהתחזיות לעלייה של 4.9%, וחודש שני ברציפות בו הרשת מחמיצה את התחזיות.

חוסר ודאות בתחזית הכלכלית באירופה

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר היום כצפוי את הריבית בגוש היורו ללא שינוי בשפל של 1%, על רקע משבר החוב המתמשך ביבשת. נשיא הבנק המרכזי, מריו דראגי, אמר כי אי הוודאות לגבי התחזית הכלכלית בגוש היורו גברה, והוסיף כי היא עדיין נתונה בסיכונים הקשורים למתחים בשוקי האג"ח של חלק מהמדינות. דראגי אמר כי התחזית לאינפלציה בטווח הבינוני היא מאוזנת. הוא אמר עוד כי הביקוש לאשראי עודנו חלש. לדברי דראגי, לסבבי הזרמת הנזילות של הבנק המרכזי תהיה בסופו של דבר השפעה חיובית על ההלוואות כאשר הביקוש יתחדש. דראגי הוסיף כי חוסר האיזון בגוש היורו נמצא בטיפול, אך קרא לממשלות ליישם רפורמות כלכליות.

בתוך כך ממשלת ספרד הצליחה היום לגייס סכום גבוה מהמצופה במכרז אג"ח שקיימה היום, אך נאלצה לשלם ריביות גבוהות לעומת הנפקות קודמות. משרד האוצר של ספרד מכר אג"ח בסך 2.52 מיליארד יורו (3.31 מיליארד דולר), לעומת טווח יעד של 1.5 מיליארד יורו עד 2.5 מיליארד יורו.

הריבית הממוצעת על האג"ח לשלוש שנים בסך 978.9 מיליון יורו היתה 4.04%, לעומת ריבית של 2.62% במכרז הקודם. הביקוש עלה פי 2.88 על ההיצע, לעומת ביקוש גבוה פי 2.37 בהנפקה הקודמת במארס.

בנוסף, הונפקו אג"ח לחמש שנים בסך 764.5 מיליון יורו, בריבית ממוצעת של 4.75%, לעומת ריבית ממוצעת של 3.57% במכרז מחודש פברואר, ועם ביקוש גבוה פי 3.69 מההיצע, לעומת ביקוש גבוה פי 2.7 בהנפקה קודמת. הנפקה של אג"ח לפירעון ב-2017 רשמה ריבית ממוצעת של 4.96% ויחס של 3.1 בין הביקוש להיצע.

מניות במרכז

כ-71% מהחברות הנכללות במדד S&P 500 שפירסמו דו"חות רבעוניים מאז ה-10 באפריל דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי בלומברג. לאחר סגירת המסחר היום בוול סטריט צפויה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים חברת הרשתות החברתיות העסקיות לינקדאין.

ענקית הרכב ג'נרל מוטורס (GM) דיווחה היום על רווח רבעוני גבוה מהתחזיות, לאחר צמיחה במכירותיה ברחבי העולם. הרווח הנקי של GM, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, ירד ברבעון הראשון למיליארד דולר, או 60 סנט למניה, לעומת רווח של 3.15 מיליארד דולר, או 1.77 דולר למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. בניכוי סעיפים חד פעמיים, הסתכם הרווח של GM ב-93 סנט למניה, ירידה לעומת 95 סנט למניה ברבעון המקביל ומעל לתחזיות ל-85 סנט למניה.

סוכנות הנסיעות המקוונת אורביץ דיווחה על צמצום הפסדיה ברבעון הראשון של השנה להפסד של 6.5 מיליון דולר, או שישה סנט למניה, לעומת הפסד של 10.9 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה להפסד של שמונה סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת צמחו ב-2.6% לעומת הרבעון המקביל, והתסכמו ב-190 מיליון דולר.

חברת ההשקעה הפרטית קרלייל גייסה 671 מיליון דולר בהנפקה הראשונה לציבור (IPO) - סכום נמוך מהצפוי. במסגרת ההנפקה מכרה קרלייל 30.5 מיליון מניות במחיר של 22 דולר, נמוך מטווח היעד של 23-28 דולר, שאף הוא נחשב למאכזב מלכתחילה.

בגזרת המניות הישראליות: אלביט מערכות, יצרנית מערכות נשק ואלקטרו-אופטיקה, צפויה להרחיב את סדרת אג"ח א' הקיימת שלה ב-92 מיליון שקל נוספים. החברה שוקלת הפעם לפנות למשקיעים המוסדיים המקומיים, זאת לאחר שבסוף מארס גייסה אלביט כ-830 מיליון שקל מהציבור.

חברת סיוה הישראלית, ספקית השבבים למכשירי הטלפון החכמים (סמארטפונים), עידכנה אתמול את תחזיותיה לשנת 2012. החברה צופה לסיים את השנה עם רווח נקי מתואם של כ-22 מיליון דולר, נמוך ב-15% מתחזיתה הקודמת ועם הכנסות של כ-60 מיליון דולר, נמוכים בכ-6% מהתחזית הקודמת.

קומטאץ', ספקית של פתרונות מבוססי ענן לאבטחת אינטרנט, פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012. ההכנסות גדלו ב-7% והסתכמו ב-5.9 מיליון דולר לעומת 5.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011, שיא בהכנסות לרבעון ראשון של שנה. הרווח הנקי NON GAAPברבעון הראשון של 2012 הסתכם ב-1.6 מיליון דולר לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ם אתמול המשיכו עליות השערים החדות במניית פרוטליקס אחר שרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) אישרה לחברה לשווק את התרופה Uplyso למחלת הגושה. האישור התקבל שנתיים וחצי לאחר שפרוטליקס השלימה בהצלחה את הניסויים הקליניים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully