וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הסלולר: הווירטואליות צוברות תאוצה

רותי לוי

6.5.2012 / 8:21

כניסתה של הרשת הווירטואלית של הום סלולר לשוק השפיעה בצורה חיובית גם על קצב גיוס הלקוחות של רמי לוי. האם הלקוח הישראלי שינה את תפישתו?

חברות הסלולר הווירטואלית הום סלולר מבית הום סנטר, גייסה 4,500 מנויים בתוך שבועיים, כך אמרו בחברה ל-TheMarker. החברה, שהשיקה את פעילותה ב-22 באפריל, מוכרת את שירותיה בתוך 17 סניפים ברשת הום סנטר.

לפי דיווחי החברה, 75% מכלל הקווים שנפתחו הם ניודים מחברות סלולר אחרות ו-25% הם קווים חדשים שמחזיקים בקידומת 22-055 של החברה. שיעור זה (25%) הוא גבוה מאוד עבור רשת וירטואלית חדשה, ועשוי להעיד על שינוי תפישה חיובי אצל הצרכנים ביחס למפעילים הווירטואליים.

בשבועות הראשונים לפעילות הרשת הווירטואלית הראשונה, רמי לוי תקשורת, רק 1% מכלל המנויים ברשת החזיקו בקידומת הרשת (66-055). כעת, שיעור המנויים המחזיקים בקידומת זו הוא 35%.

תחרות שוק הסלולר. TheMarker
תחרות שוק הסלולר/TheMarker

מאז השקת הום סלולר נרשמה השפעה חיובית גם על הרשת הסלולרית של רמי לוי, שחוותה גידול של כ-15% בשיעור המצטרפים היומי. בשבועיים האחרונים הרשת מגייסת 525-610 לקוחות חדשים מדי יום ומחזיקה כעת בכ-52 אלף מנויים, מה שצפוי להעביר את פעילות הסלולר של רמי לוי לרווח תפעולי.

מדובר בקצב גיוס גבוה של כ-30 אלף לקוחות ברבעון. רק ברבעונים טובים במיוחד גייסו מפעילות הסלולר הגדולות 30 אלף לקוחות, וב-2011 הן אף מחקו מנויים. מדובר בהישג משום שכלכלנים ובכירים בענף הטילו ספק במודל העסקי של חברת סלולר וירטואלית בישראל בגלל הרוויה בשוק והיכולת של חברות הסלולר לטפל בנישות.

חברת רמי לוי תקשורת הושקה לפני חמישה חודשים ופועלת כיום באמצעות 18 סניפים ייעודיים שפועלים בתוך, או בצמוד, לסניפי רשת המזון 'רמי לוי שיווק השקמה'. החל מינואר נמכרת תוכנית הסלולר של לוי גם ב-22 סניפי רשת אייבורי מחשבים. תרומתם של סניפים אלה להיקף המכירה אינה ידועה, אך ידוע כי הצדדים מרוצים משיתוף הפעולה. במידה שיישמר קצב הגיוס, לוי יעמוד ביעד שהציב לעצמו: 250 אלף מנויים בתוך שנתיים. מחזור המכירות הצפוי בתום הגיוס הוא כ-300 מיליון שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully