וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד מבקש הבהרה: מה מעכב הסכם שמיים פתוחים?

זוהר בלומנקרנץ

6.5.2012 / 12:11

ועדת הכלכלה של הכנסת קראה למשרד התחבורה לעצור את ההתקדמות לקראת חתימה על הסכם שמיים פתוחים עד שתיתברר תועלתו הכלכלית. נציבות האיחוד דורשת הבהרות על סיבת העיכוב

נציבות האיחוד האירופי דורשת הבהרות מישראל לגבי העיכוב בחתימה על הסכם התעופה החדש; כמו כן דורשת הנציבות הבהרות לגבי החלטת ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לקרוא למשרד התחבורה, "לעצור את התקדמות לקראת חתימה על הסכם השמים הפתוחים, עד להצגת מחקר כלכלי מפורט שיוכיח את היתרונות והתועלות של ההסכם, לצד הסיכונים והמחירים שישלמו חברות התעופה והכלכלה הישראלית" - כך נודע בסוף השבוע ל-TheMarker.

הנושא עלה בדיונים בין משרד החוץ של ישראל לאיחוד האירופי, שהתקיימו בסוף השבוע שעבר בירושלים כחלק מוועדה משותפת לשתי הצדדים ("ועדת האסוציאציה"). נציג האיחוד האירופי ביקש הסברים מישראל ושאל היכן עומד תהליך אישור הסכם התעופה לפתיחת השמים לתחרות בין הצדדים. נציג משרד החוץ הסביר את המצב המורכב בנושא.

דובר האיחוד האירופי בישראל, אמר בתשובה כי "האיחוד האירופי אינו רוצה להתערב בשיחות הפנימיות בישראל על החתימה בראשי תיבות והחתימה המלאה על ההסכם המקיף לתעבורה אווירית. המשא ומתן על ההסכם נמשך יותר משלוש שנים ורק בקיץ 2017, כלומר בעוד חמש שנים, ייפתח שוק התעופה הישראלי באופן מלא, על פי ההסכם. פרק זמן זה יעניק למובילים האוויריים בשני הצדדים מספיק זמן להתכונן לפתיחת השוק בצורה הדרגתית ומאוזנת". הדובר המשיך ואמר כי "על בסיס הניסיון של האיחוד האירופי, לגבי הסכמים דומים שנחתמו עם שכנות נוספות של האיחוד, אנו בטוחים שההסכם יעניק יתרונות כלכליים וייצור מקומות עבודה בשני הצדדים. ההסכם ימלא תפקיד חשוב מאוד בחיזוק מערכת היחסים בתחומי הכלכלה, הסחר והתיירות בין ישראל לאיחוד האירופי".

במשרד התחבורה אמרו כי "משרד התחבורה ממשיך לקדם את הסכם השמים הפתוחים. במקביל, המשרד מקיים דיונים אינטנסיוויים עם כל הגורמים הנוגעים בדבר. באחרונה נפגש השר כץ עם נציגי כל חברות התעופה הישראליות. במסגרת הפגישות, השמיעו חברות התעופה הישראליות, את עמדותיהן בנוגע להסכם".

עצירת ההסכם על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת, המשיכה לעורר בסוף השבוע תגובות חריפות. "ועדת הכלכלה של הכנסת קיבלה החלטה שמעדיפה ציבור מצומצם ופוגעת ברווחת הכלל", אמרו בהתאחדות המלונות. ככל שהנוגעים בדבר ילמדו להתמודד עם האתגר מוקדם יותר ולא ייאחזו בהגנות מלאכותיות כן ייטב. יש הסכמה כללית ששמים פתוחים טובים לתעשיית התיירות ולתושבי ישראל".

מנכ"ל הארגון הבינלאומי של חברות התעופה הסדירות (יאט"א), קובי זוסמן, אמר: "יאט"א תומכת באופן עקרוני בתחרות ובהסכם פתיחת השמים בין ישראל לאיחוד האירופי; עם זאת, קודם לכן על המדינה לטפל בנושא של הסדרת החזרה של נמלי התעופה בה לרמת בטיחות בקטגוריה 1".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully