וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצב רוכשי הדירות: מדד משכן עלה ב-0.2%

נתן שבע

6.5.2012 / 13:26

המשך הירידות בריבית המשכנתאות מביא לעלייה במדד משכן של בנק הפועלים המדרג את מצב רוכשי הדירות. על פי נתוני הלמ"ס היקף רכישת דירות חדשות חזרו לרמה של שנה שעברה

חודש שלישי ברציפות של הטבה במצב רוכשי הדירות בישראל על פי מדד משכן של בנק הפועלים . מדד משכן עלה בחודש מרץ ב-0.2%. עלייה זו משקפת הטבה במצב רוכשי הדירות שנובעת בעיקר מהמשך הירידות בריבית המשכנתאות.

הירידה במדד באה למרות העובדה כי מדד מחירי הדירות האחרון שפורסם על ידי הלמ"ס (סקר מחירי דירות בבעלות דיירים) עלה ב-0.3%. סקר מחירי הדירות של הלמ"ס הראה ירידות מחירים קלות בסוף 2011, אולם מתחילת השנה המגמה הייתה מעורבת. ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות בישראל, על פי הסקר, בשיעור נומינלי של 3.2% או ב- 1.1% בניכוי עליית האינפלציה.

כלכלני בנק הפועלים אומרים כי העלייה במדד משכן מיוחסת בעיקר להמשך הירידות בריבית על המשכנתאות. לעומת זאת, מגמה מעורבת נרשמה במחירי הדירות מתחילת השנה. על פי נתוני הלמ"ס היקף רכישת דירות חדשות חזרו לרמתן בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת לאחר הירידות במחצית השנייה של שנת 2011.

המדד המתפרסם מדי חודש מציג תמונה של כושר הקנייה של רוכשי הדירות. עלייה במדד מציינת שיפור במצבם של רוכשי הדירות וירידה מציינת הרעה במצבם. המדד מתאר למעשה את היכולת הכלכלית של הלקוח לעמוד בהחזרים החודשיים של הלוואות המשכנתא. המדד משקלל ארבעה פרמטרים: מחירי הדירות, שכר ממוצע, ריבית על הלוואות המשכנתא ושיעור האבטלה.

מדד משכן נמצא ברמה הגבוהה ביותר מזה למעלה משנה. העלייה הכוללת במדד החלה מחודש אוגוסט בשנה שעברה גם על רקע המחאה. מאז חלה ירידה כמעט רציפה בריביות על המשכנתאות שבאה גם על רקע מתווה הריבית במשק שנמצאת במגמת ירידה. מנגד השכר שמר על יציבות ומדד מחירי הדיור של הלמ"ס שהחל לרדת בספטמבר, אבל מאז הוא חזר לעלות מעט בחודשים האחרונים

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully