וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח במגמה שלילית

ואדים סבידרסקי

6.5.2012 / 16:58

על רקע הירידות בעולם בסוף השבוע וחוסר הוודאות הגוברת ירדו המדדים בבורסה התל אביבית. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ירדו ב-1.8%. שיא שלילי לאי. די. בי

המסחר באחד העם נחתם היום במגמה שלילית על רקע ירידות השערים החדות שנרשמו ביום שישי האחרון בוול סטריט בתגובה לדו"ח התעסוקה המאכזב בארה"ב. גם השבוע ימשיך המסחר להתנהל על רקע אי הוודאות הגוברת בכלכלה העולמית והאטת הצמיחה. כמו כן, ימשיכו החברות המקומיות, הדואליות ואלו הרשומות בת"א בלבד, לדווח על תוצאותיהן העסקיות.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 איבדו 1.8% מערכם. מדד מניות הבנקים נחלש ב-2.2%. מדד מניות הנדל"ן ירד ב-1.5%. המניות הדואליות סגרו היום פערי אורביטראז' עם וול סטריט ומשכו את המדדים המקומיים מטה: טבע ירדה ב-2.6%, ומדד בלוטק 50 נחלש ב-2.4%.

רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בנק מזרחי טפחות, מרגיע את הרוחות סביב החשש מהאטה בארה"ב ומסביר כי "הנטייה להיבהל מכל עלייה בשיעור הבלתי מועסקים אינה במקומה. הנתונים החדשים אינם מעודדים, אך אין לרתום את העגלה לפני הסוסים: אנו סבורים כי הנתונים אינם גרועים דיים כדי להצדיק תכנית הרחבה כמותית שלישית (QE3) על ידי הבנק הפדרלי או חבילת תמריצים פיסקלית חדשה".

ירידות גם באג"ח הקונצרניות

במקביל למימושים במניות, נרשמות ירידות גם באג"ח הקונצרניות. מדדי התל בונד איבדו כ-0.5% מערכם בהובלת איגרות חוב של החברות מקבוצת אי.די.בי . אידיבי אחזקות אג"ח ג' צנחה ב-9% ותשואתה השנתית לפדיון הגיעה ל-34.8% - התשואה הגבוהה ביותר שבה נסחרו איגרות החוב של הקבוצה עד כה. מחיר סדרה ד' של אג"ח אי.די.בי אחזקות ירד ב-8.4% נוספים - ירידה שבועית של כ-22% - על רקע חולשתה של מניית הבנק השווייצי קרדיט סוויס . התשואה עלתה ל-25.2%. אג"ח אי.די.בי פיתוח סדרה ז' ירדו ב-3.8% ונסחרת בתשואה של 17.3%. דיסקונט השקעות ד' נחלשה ב-1.9% ונסחרת בתשואה של 6.2%. מדד תל בונד, המרכז את האיגרות השקליות של החברות, איבד 0.3% מערכו.

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, התייחס היום למימושים בקרב אג"ח קבוצת אי.די.בי, ואמר כי "עושה רושם שהמשקיעים הרימו דגל לבן בכל הקשור לאחזקה באי.די.בי. המשקיעים 'מנקים שורות' ונפטרים מהנייר בכל מחיר. אין ספק שמידת האמון של המשקיעים בכושר ההחזר של הקבוצה התערערה באופן משמעותי. למעשה, אין בהיסטוריה הרבה דוגמאות לחברות שחזרו מתשואות של כ-25% למצב של החזר חוב בלי ללכת להסדר".

"דירוג החוב של אי.די.בי פיתוח ואחזקות (A-) מעורר אי נוחות. או שהשוק נסחר בפאניקה או שחברת הדירוג מעלות פשוט נשארה מאחור. על פניו, עושה רושם שהדירוג לא הולם את מצבה אי.די.בי ועל מעלות לעדכן את הדירוג. השוק אמר את דברו, וימים יגידו מי צודק - השוק או חברת הדירוג מעלות. מניית אי.די.בי החזקות עצמה יורדת ב-7%. כתוצאה מכך, מי שרכש מניות אי.די.בי בפברואר 2012, מופסד כיום בשיעור של 33%, הפסד כולל של כ-105 מיליון שקל שהתפוגגו - כשליש מההנפקה", סיכם פגוט.

כלכלני בנק הפועלים סבורים כי בראייה ארוכת טווח, שוק המניות המקומי מתומחר ברמות מחירים זולה יחסית להשקעה, אף שבטווח הקרוב הדשדוש צפוי להמשך. למשקיעים בעלי אורך נשימה עדיין ישנן הזדמנויות השקעה ברכיב המנייתי בראייה ארוכת טווח, וללקוחות המאופיינים במידה נמוכה של סובלנות לתנודתיות בשוק, מומלץ להישאר בחשיפה מנייתית מתונה - כ-50% מהפוזיציה המנייתית המקסימלית בתיק, כך ממליצים בבנק.

בבנק לאומי צופים כי המהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים ויעיבו על ביצועי השוק המקומי. בהסתכלות ארוכת טווח סבורים בבנק כי רמת המחירים הנוכחית נראית מעניינת עבור משקיעים שאינם חוששים מתנודתיות. במבט ענפי, ממליצים להחזיק בסקטור האנרגיה, הטכנולוגיה והנדל"ן מעל למשקל השוק.

מניית חברת פוטומדיקס החלה להיסחר הבוקר בבורסת ת"א. החברה שמפתחת מוצרים וציוד לתחום האסתטיקה ובריאות העור, השלימה רישום כפול במקביל לנאסד"ק. המניה התחזקה היום ב-2.1% במחזור מסחר של כ-3.3 מיליון שקל ונסחרת לפי שווי של 1.36 מיליארד שקל. המסחר במניה החל בבוקר בשער של 62.36 שקל, בהתאם לשער הסגירה בוול סטריט של 16.47 דולר (המקנה שווי דולרי של 310 מיליון דולר לחברה).

בנק דיסקונט ניו יורק (IDBNY) הנמצא בבעלות מלאה של בנק דיסקונט הציג הבוקר את דו"חותיו לרבעון הראשון של שנת 2012. מדו"חות הבנק עולה כי ברבעון הראשון צימצם הבנק את היקף האשראי ב-1.3% (קיטון של 50 מיליון דולר) לעומת היקף האשראי בסוף 2011. תיק האשראי של הבנק הסתכם בסוף הרבעון הראשון של 2012 ב-3.7 מיליארד דולר. הבנק סיים את הרבעון ברווח נקי בסך של כ-7.2 מיליון דולר, עלייה של כ-8% בהשוואה לרווח הנקי ברבעון הקודם וירידה של כ- 50% בהשוואה לרבעון המקביל.

ועדת המכרזים של משרד הבטחון אישרה הבוקר סופית את הצטרפותה של קבוצת אלקטרה לקבוצת "מבט לנגב", שזכתה במכרז להקמת פרוייקט "עיר הבה"דים" בדרום הארץ. בעקבות האישור, תחזיק אלקטרה ב-25% מזכויות הזכיין המאושר, לצידן של קבוצת מנרב (67.5%) וחברת נכסי זיסאפל (7.5%). כמו כן, תחזיק אלקטרה ב-30% מהזכויות בקבלן ההקמה של הפרוייקט, וכן, חברת הבת, אלקטרה אפ.אם אחזקת מבנים ומערכות, ב-25% מהזכויות בחברת התפעול של הפרויקט.

יוסף גרינפלד, מבעלי השליטה בקרדן , נאלץ להגדיל ביטחונות לבנק הפועלים בעקבות קריסת מניית קרדן אן.וי. גרינפלד לקח ב-2007 הלוואה של 100 מיליון שקל באמצעות החברה הפרטית טלרומית אחזקות לצורך ביצוע השקעות פיננסיות, ושיעבד להבטחת פרעון ההלוואה 13.7 מיליון מניות של קרדן אן.וי, שנסחרות במקביל ביורונקסט ובבורסה בת"א.

נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, דיווחה ביום חמישי האחרון על הצלחה בשלב המוסדי של הרחבת סידרה ג'. החברה גייס 400 מיליון שקל בריבית של 4.1% צמודה למדד. להרחבת סידרה ג' היו ביקושים של 700 מיליון שקל מצד המוסדיים אך החברה החליטה לקחת רק 400 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully