וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה וורן באפט לא השקיע בהנפקת פייסבוק?

סוכנויות הידיעות

6.5.2012 / 22:47

לדבריו, אין סיכוי שהשקעה במניות בהנפקה היא ההשקעה הטובה ביותר מבין האפשרויות השונות. כמו כן, הוא נזהר מחברות טכנולוגיה

בפגישת בעלי המניות השנתית של ברקשייר התאוויי דן המשקיע המיליארדר וורן באפט בנושאים כלכליים וחברתיים מגוונים, נוסף על נושאים הקשורים ישירות בחברה, כהרגלו במפגש השנתי. בין היתר, דיבר על הבחירות בארה"ב והקשר בין הון לשלטון, על שיתוף נשים ב"מועדון הגברים", על שכרם של מנהלי ההשקעות שלו בברקשייר, על הנפקת פייסבוק ועל שערוריית השוחד בוול מארט.

באפט אמר כי אף שהוא תומך בנשיא ארה"ב ברק אובמה בבחירות, אין בכוונתו לתרום לסופר-PAC של אובמה, אותן עמותות על המסוגלות לגייס הון רב, בייחוד מאנשים עשירים ובעלי אמצעים, כיוון שאין בהן הגבלה על התרומות. "אני לא רוצה לראות את הדמוקרטיה הולכת בכיוון הזה", אמר באפט על עמותות אלה. באפט התייחס גם ל"חוק באפט" הקרוי על שמו, המציע מס מינימום פדרלי של 30% על משקי בית המרוויחים יותר מ-2 מיליון דולר בשנה. "במסגרת חוק באפט יהיה מס מינימום רק על בעלי שכר גבוה במיוחד, שישיב את שיעור המס עליהם לרמתו מ-1992. הוא ישפיע על מעט מאוד אנשים".

באפט התייחס להנפקת פייסבוק ואמר כי ברקשייר אינה מתכוונת להשקיע בהנפקה. "אנחנו אף פעם לא רוכשים מניות בהנפקה", אמר באפט בראיון ל-CNN באומהה בסוף השבוע. "הרעיון שמשהו שבדיוק יוצא לשוק, עם עמלות נכבדות, פרסום, כשהמוכר בוחר את שעת המכירה - שזו תהיה ההשקעה הטובה ביותר שאני יכול לבצע מבין אלפי בחירות - הוא בלתי אפשרי מבחינה מתמטית", הוסיף. באפט גם נזהר באופן מסורתי מחברות טכנולוגיה, בטענה כי הוא מעדיף לא להשקיע בדברים שהוא אינו לגמרי מבין, דעה שחוזקה על ידי סגנו צ'רלי מאנגר, שאמר בראיון ל-CNN כי "אני לא משקיע במה שאני לא מבין, ואני לא רוצה להבין את פייסבוק". לשניים אין חשבון פייסבוק. עם זאת, באפט אמר כי אינו מהמר נגד חברות כמו פייסבוק ואפל. "אלו חברות נהדרות, אבל פשוט איני יודע מה הן יהיו שוות בעוד 5 או 10 שנים".

מנהלי ההשקעות של ברקשייר התאווי , טוד קומבס וטד ווסצ'לר יקבלו משכורות של מיליון דולר ועשויים לקבל יותר אם ההימורים שלהם על המניות הנכונות יביסו את מדד S&P 500, אמר באפט. באפט חשף את שיטת חישוב שכרם וסיפר כי שני המנהלים מקבלים 10% מהשיעור שבו הפורטפוליו שלהם עוקף את הבנצ'מרק (מדד S&P 500) לפי בסיס של שלוש שנים. "השניים האלה מצוינים", אמר. "יש להם כל תמריץ אפשרי לפעות בשיתוף פעולה" בגלל שכל אחד מהם מתוגמל גם ביחס לביצועיו של השני.

באפט הוריד לאחרונה הילוך בכל מה שנוגע לעבודתו בברקשייר כשוויתר על חלקים מניהול הפורטפוליו של ברקשייר - בשווי של 120 מיליארד דולר- לטובת קומבס ווסצ'לר בזמן שהחברה שלו מתכוננת לשינויים בהנהגתה. קומבס הצטרף לברקשייר לפני יותר משנתיים ורשם רווחים כשהימר על השקעות במאסטרקארד ודולר ג'נרל קורפ.

באפט התייחס לכמה שערוריות בעולם העסקי באחרונה, ואמר על מועדון הגולף שלא קיבל לשורותיו את מנכ"לית יבמ ג'יני רומטי כי "אני לא אומר לקבוצה באוגוסטה מה לעשות, אבל לו אני הייתי מנהל את המועדון, הייתי מכניס הרבה נשים". על שערוריית השוחד בוול-מארט, אמר באפט כי "נראה שהם טעו באופן שבו התמודדו עם הפרשה", אך ציין כי בטווח הארוך, לא נראה לו שהחקירה נגדה תשפיע על רווחי וול-מארט.

בספטמבר הודיעה החברה על העסקתו של ווסצ'לר. הנכסים תחת ניהולם של השניים עלו במיליארד דולר ל-2.75 מיליארד דולר כל אחד. דוגמה להשקעה מוצלחת של קומבס, ניתן לראות באמון שלו במניותיה של מאסטר קארד, חברת התשלומים הגדולה בעולם. המניות נרכשו על ידי קומבס בינואר במחיר ממוצע של 246.74 דולר למניה ומחיר המניה הגיע בסוף השבוע שעבר ל-439.39 דולר.

מנגר התייחס להשקעות של החברה ובעיקר לטענות כי צריך להשקיע יותר בזהב ואמר כי "אני חושב שזהב הוא דבר נהדר לתפור לו כיסים נסתרים בבגדים אם אתה משפחה יהודית בווינה של שנת 1939. אני חושב שאנשים מתורבתים לא קונים זהב".

"השוק עולה, אז זה גורם לכולם להיראות חכמים יותר", אמר הביוגרף של באפט, אנדרו קילפטריק, בראיון לפני אסיפת בעלי המניות. "במבט ראשון זה נראה כאילו השניים עושים עבודה טובה".

מדד S&P 500 עלה מתחילת השנה ב-8.9% וב-2.6% ב-12 החודשים האחרונים.רווחיה של ברקשייר, שבאפט הוא היו"ר והמנכ"ל שלה, עלו מתחילת השנה ב-6.3% וב-12 החודשים האחרונים ב-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully