וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד הפיל את אסיה: טוקיו יורדת ב-2.6%

מיכל רמתי

7.5.2012 / 8:17

על רקע נצחונו של פרנסואה הולנד בבחירות בצרפת יורדים המדדים בבורסות אסיה בשיעור החד ביותר מאז נובמבר. בורסת הונג קונג נופלת ב-2.4%, סיאול יורדת ב-1.8%

ירידות חדות נרשמות באסיה והיורו נפל לשפל של 3 חודשים בעקבות תוצאות הבחירות באירופה ודו"ח תעסוקה מאכזב בארה"ב. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-2.5%. טוקיו יורדת ב-2.6%; הונג קונג יורדת ב-2.4%; שנחאי יורדת ב-0.3%; סיאול יורדת ב-1.8%; אוסטרליה יורדת ב-1.9%. החוזים על מדד S&P 500 האמריקאי יורדים ב-1%.

חוסר הודאות באירופה מוביל את אסיה לירידות היומיות החדות ביותר מאז נובמבר, ואת היורו לשפל של 3 חודשים. היורו נחלש בשבוע שעבר ב-1.8% מול הדולר. היורו נחלש ב-0.8% מול הדולר, לרמה של 1.2981 דולר ליורו – שפל של שלושה חודשים. מול הין נחלש היורו ב-0.9% לרמה של 103.6 ין ליורו; הדולר נסחר בירידה של 0.1% מול הין לרמה של 79.8 ין לדולר. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה ביוני נסחרים בירידה של 1.4% למחיר 97.16 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק, בהמשך לירידה שנרשמה במחירי הנפט בשבוע שעבר, על רקע התגברות החששות למיתון מחודש בארה"ב.

הבחירות באירופה אתמול שלחו מסר חד וברור להנהגה האירופית – ברחבי היבשת אזרחים מתנגדים למדיניות הצנע שנכפתה עליהם בעקבות משבר החובות. נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הפסיד בבחירות לטובת המועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד. גם אנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה, ספגה מהלומה כאשר מפלגתה איבדה את שליטתה בבחירות האזוריות במחוז שלזוויג-הולשטיין. ביוון הפסידו שתי המפלגות הגדולות מושבים רבים בפרלמנט, מה שלא יאפשר להן לחדש את הקואליציה ביניהן ללא מפלגות נוספות. הבחירות ביוון עלולות לערער על תכנית הצנע שהועברה בשנה שעברה כתנאי לקבלת חבילת הסיוע האירופית, ולבשר על יציאתה של יוון מגוש היורו.

הירידות באסיה מגיעות גם עקב דו"ח תעסוקה מאכזב בארה"ב שהתפרסם ביום שישי והוביל את וול סטריט לירידות. הדו"ח הצביע על גידול של 115 אלף משרות בשוק התעסוקה האמריקאי, הרבה פחות מהצפוי. רבים מעריכים כי יכולתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לזכות בבחירות בהמשך השנה, תלויה רבות ביכולתו לייצב את שוק התעסוקה האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully