וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעות חוק פרטיות - לא בתקופת הבחירות"

צבי זרחיה

7.5.2012 / 8:30

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, קבע בחוות דעת שפרסם כי "חקיקה פרטית בתקופת פגרת הבחירות אפשרית רק לפי דרישת הממשלה"

חברי הכנסת לא יוכלו לקדם הצעות חוק פרטיות בתקופת הבחירות, אלא בהסכמת הממשלה - כך עולה מחוות דעת שפירסם אתמול היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון. ינון קבע כי "חקיקה פרטית בתקופת פגרת הבחירות אפשרית רק לפי דרישת הממשלה ואין בכוחו של יו"ר הכנסת לנהוג בניגוד לתקנון". חוות דעת זו עשויה למנוע את מתקפת הח"כים לקדם חוקים פרטיים לפני הבחירות בעלות ניכרת לתקציב המדינה.

כפי שפורסם אתמול, חברי כנסת פועלים לקדם את חקיקתן של הצעות חוק פרטיות לקראת פיזורה של הכנסת הצפוי בימים הקרובים. זאת ועוד, ח"כים גם הודיעו שידרשו להעלות עוד לפני הבחירות להצבעה בקריאה ראשונה או בקריאה שנייה ושלישית הצעות חוק פרטיות שהגישו.

מליאת הכנסת צפויה להיכנס לכמה ישיבות לאחר התפזרות הכנסת ולפני הבחירות. אישורה של הצעת חוק אף בקריאה הראשונה יבטיח את המשך החקיקה בכנסת הבאה, בלא צורך להתחיל את הליכי החקיקה מחדש.

היום תתבקש ועדת הכספים לאשר להצבעה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שתעניק הטבות במס לעידוד ההתיישבות בשטחים. מדובר בהצעת חוק שהוגשה על ידי יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), ומרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ ציון פיניאן (ליכוד). כאמור, לפי עמדת ינון העלאתה של הצעת החוק הזאת להצבעה בקריאה השנייה ושלישית לפני הבחירות תלויה בהסכמת הממשלה.

יו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבינרי, פנה אתמול אל ינון בדרישה ל"בלום לאלתר את הגל העכור של הצעות החוק הפרטיות, שנועדו בחלקן לקדם אינטרסים צרים של חברי כנסת המבקשים לצבור תמיכה פוליטית בפריימריס במפלגותיהם מכספי הקופה הציבורית המדולדלת". אבינרי כתב כי "לא יעלה על הדעת שבתקופה זו של מחאה חברתית מוצדקת, בנושאים עיוותים בחלוקת משאבי המדינה, יזלגו כספי המדינה למטרות פוליטיות מובהקות".

  • עוד באותו נושא:
  • אייל ינון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully