וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר שוקלים לאפשר משיכת פנסיה לפני גיל פרישה

מירב ארלוזורוב

7.5.2012 / 9:14

הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר בוחן אפשרות לאפשר לחוסכים לפנסיה למשוך את כספם - בתנאי שחסכו כבר די כסף להבטיח קצבה חודשית מינימלית

על אף הקדמת הבחירות, בפיקוח על הביטוח במשרד האוצר מקווים לנסות ולהשלים כמה מתוכניות העבודה של האגף.

אחד הרעיונות שנבחנים הוא מתן אפשרות לחוסכים לפנסיה למשוך פנסיה כמשיכה חד-פעמית (משיכה הונית), לפני גיל הפרישה. האפשרות תינתן רק לחוסכים מבוססים, כאלו שחסכו כבר די כסף לשם קבלת קצבת פנסיה חודשית מינימלית - בגובה שכר המינימום - כפי שמחייב החוק. משמע, האפשרות למשיכה הונית מוקדמת תנתן רק כפנסיה נוספת (רובד שני), מעבר לפנסיה החודשית המינימלית, וזאת בהתאם לדרישות החוק כיום.

החידוש הוא בכך שלאותם חוסכים בקופות הגמל תנתן אפשרות לנצל את זכותם למשיכת רובד שני של פנסיה בגיל מוקדם מגיל פרישה. בפיקוח על הביטוח בוחנים מתן אפשרות למשיכה מדורגת כזו החל מגילאי 60.

תיקון 3 לחוק יצר את החובה לחסוך לפנסיה רק באמצעות קצבה חודשית מינימלית (סכום דומה לשכר המינימום), אבל אפשר למשוך פנסיה כמשיכה הונית חד פעמית למי שהחיסכון הפנסיוני שלו גדול יותר מכך. משמע, מעבר לקצבת הפנסיה המינימלית, ניתן למשוך את שאר החיסכון כמשיכה הונית. הזכות הזו, עם זאת, נקבעת רק עם ההגעה לגיל פרישה - גיל 67 - אז מחשבים את גודל החיסכון הנצבר ביחס לתוחלת החיים הצפויה, כדי לקבוע אם החיסכון הוא גדול יותר ממינימום הקצבה הנדרש. כיום מדובר בחיסכון של יותר מ-800 אלף שקל. ההצעה הנבחנת היא כי תינתן אפשרות למשיכה הונית, למי שהחיסכון שלהם גבוה מ-800 אלף שקל, כבר בגיל 60.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully