וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נפתח בירידות על רקע ניצחון הולנד

ערן אזרן

7.5.2012 / 10:59

ניצחונו של המועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד בבחירות בצרפת מעיב גם על הבורסה התל אביבית. בפתיחת המסחר יורדים ת"א 25 ו-100 בעד 0.09%

המסחר בבורסה נפתח הבוקר בירידות, על רקע נצחונו אמש של המועמד הסוציאליסטי בצרפת - פרנסואה הולנד. הולנד הצהיר בעבר כי הוא מתנגד לתוכניות הצנע שהונהגה על ידי סרקוזי, וכי הוא מתנגד לאיחוד הפיסקאלי עם גרמניה. על רקע זאת, השווקים באירופה, וכך גם השוק המקומי צפויים להגיב בירידות.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 מאבדים עד 0.09%. מדד מניות הבנקים נחלש ב-1.2%. מדד מניות הנדל"ן ירד ב-1.1%. בולטת בפתיחה מניית דסק"ש שיורדת ב-5.3%.

אמש ננעל השלב השני בבחירות לנשיאות צרפת, בניצחונו של המועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד. הולנד זכה ל-52% מקולות אזרחי צרפת שפקדו את הקלפיות במהלך היום – הפרש של 4% מעל יריבו. הולנד, במידה רבה משלם את מחיר חוסר אזלת ידם של המנהיגים האירופים בטיפול במשבר החוב שמאיים על היבשת. הולנד הוא הנשיא הסוציאליסטי הראשון, זה 17 שנים.

לפני כשבועיים העריכו בבית ההשקעות פסגות כי ניצחון של הולנד יכול ליצור בעיה גדולה לעתידו של גוש היורו. בסקירה שפורסמה על רקע השלב הראשון של הבחירות, ציינו בפסגות כי השווקים "לא אוהבים את הרעיונות החדשים" של הולנד, וכך גם חברות הדירוג.

"המסר של הולנד הוא שינוי תוואי הצנע שצרפת ושאר המדינות אימצו בגוש היורו, החזרת גיל הפנסיה ל-60, העלאת מס על העשירים והגדלת מצבת העובדים במגזר הציבורי. זאת, בעוד שהמסר של סרקוזי הוא להמשיך את המתווה הנוכחי של צעדי הצנע, העלאת המע"מ, צמצום עובדים במגזר הציבורי והקפאת תקציבים לרשויות המקומיות", הסבירו אז בפסגות.

מניות בולטות במסחר

גם היום תמשיך קבוצת אי.די.בי לרכז עניין, לאחר שאתמול נסחרו ניירות הערך של הקבוצה בירידות חדות. אי.די.בי אחזקות אג"ח ג' צנחה ב-9% ותשואתה השנתית לפדיון הגיעה ל-34.8% - התשואה הגבוהה ביותר שבה נסחרו איגרות החוב של הקבוצה עד כה. מחיר סדרה ד' של אג"ח אי.די.בי אחזקות ירד ב-8.4% נוספים - ירידה שבועית של כ-22% - על רקע חולשתה של מניית הבנק השווייצי קרדיט סוויס. התשואה עלתה ל-25.2%.

אג"ח אי.די.בי פיתוח סדרה ז' ירדו ב-3.8% ונסחרת בתשואה של 17.3%. דיסקונט השקעות ד' נחלשה ב-1.9% ונסחרת בתשואה של 6.2%. מדד תל בונד, המרכז את האיגרות השקליות של החברות, איבד 0.3% מערכו.

שלושה הורדת דירוג אמש על ידי חברת הדירוג מעלות: צים, שבבעלותה המלאה של החברה לישראל, ספגה הורדת דירוג ב-2 דרגות מ-BB ל-B וקובעת לחברה תחזית דירוג שלילית שמשמעותה שהשינוי הבא בדירוג צפוי להיות שלילית.

חברת בתי זיקוק לנפט (בזן) ספגה הורדת דירוג של רמה אחת, מ-A- ל +BBB. מעלות הותירה את תחזית הדירוג "יציבה". מעלות מסבירה את הורדת הדירוג בתוצאות הפיננסיות החלשות של החברה, על רקע מרווחי זיקוק נמוכים להם נוספה באחרונה בעיית אספקה של גז טבעי.

גם איגרות החוב של חברת ההשקעה והאחזקות ישראלום, שבשליטת מתיו ברונפמן ושלום פישר, ספגו הורדת דירוג בשלוש רמות ל-B. מדובר ברמת דירוג נמוכה, הנחשבת לרמת השקעה ספקולטיבית. מעלות מותירה את דירוג האשראי של החברה עם אופק "שלילי" - כלומר תתכן בקרוב הורדת דירוג נוספת.

בתוך כך, פירות ראשונים לתיקון 16 החדש לחוק החברות. חברת ההפקות הטלוויזיוניות ענני תקשורת דיווחה בסוף השבוע כי ערכה שינויים בהסכם השכר של בעל השליטה, המנכ"ל והדירקטור אהוד מירון. השינויים כוללים ביטול העלאת שכר קבועה של 5% מדי שנתיים, שינוי בסעיף הרווח ממנו נגזר הבונוס השנתי, וקביעת תקרה לתגמול השנתי. השינוי הוא תוצאה שמנהל בעל מניות מיעוט בחברה כנגד שכר בעלי השליטה.

מבחני לחץ לבנקים

בנק ישראל הורה לבנקים בישראל לבצע "מבחני לחץ" לבדיקת עמידותם בפני זעזועים אפשריים של המערכת הפיננסית בישראל ובעולם. הוראת הבנק נעשית על רקע דרישתה של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) לבצע "מבחני לחץ" לבנקים בכל מדינה החברה ב-OECD.

בשלב הראשון המבחנים בוצעו על ידי בנק ישראל עצמו וכעת מבוצע השלב השני במסגרתו נדרשים הבנקים לבחון את עמידותם לסיכונים. בשונה מפעמים קודמות התרחישים שייבדקו הפעם נקבעו על ידי בנק ישראל עצמו. מניות הבנקים– הפועלים, דיסקונט, הבינלאומי, לאומי ומזרחי-טפחות ייסחרו על רקע הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully