וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הבחירות באירופה: בורסת אתונה צונחת ב-7.7%

מיכל רמתי

7.5.2012 / 12:25

המדד הכלל אירופי יורד ב-0.6%, פריז יורדת ב-1.6% ופרנקפורט יורדת ב-1.3% בעקבות הבחירות בצרפת ויוון. ירידות חדות נרשמות גם בבורסות אסיה

בורסות אירופה נפתחו בירידות בעקבות הבחירות אמש בצרפת וביוון, והבחירות האזוריות בגרמניה. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-0.6%. בורסת אתונה צונחת ב-7.7% לאחר שהבחירות בה לא הניבו מנצחת ברורה, ומניות הבנקים ביוון צונחות בכ-19%; פריז יורדת ב-1.6% לאחר הפסדו של ניקולא סרקוזי לפרנסואה הולנד בבחירות לנשיאות. פרנקפורט נחלשת ב-1.3% לאחר שמפלגתה של אנגלה מרקל נחלשה בבחירות בשלזוויג הולשטיין. מילנו מאבדת 2.3%; מדריד יורדת ב-1.8%.

ירידות חדות נרשמו הבוקר באסיה והיורו נפל לשפל של 3 חודשים בעקבות תוצאות הבחירות באירופה ודו"ח תעסוקה מאכזב בארה"ב. מדד MSCI אסיה פסיפיק ירד ב-2.4%. טוקיו ננעלה בירידה של 2.8%; הונג קונג ירדה ב-2.6%; שנחאי ננעלה ללא שינוי; סיאול ירדה ב-1.6%; אוסטרליה נפלה ב-2.2%. החוזים על מדד S&P 500 האמריקאי יורדים ב-1.1%.

חוסר הוודאות באירופה מוביל את אסיה לירידות היומיות החדות ביותר מאז נובמבר ואת היורו לשפל של 3 חודשים. היורו נחלש בשבוע שעבר ב-1.8% מול הדולר, וכעת הוא מאבד 0.6% לרמה של 1.3008 דולר ליורו לאחר שמוקדם יותר כבר נחלש לרמה של 1.2981 דולר ליורו - שפל של שלושה חודשים. מול הין נחלש היורו ב-0.7% לרמה של 103.81 ין ליורו; הדולר נסחר בירידה של 0.1% מול הין לרמה של 79.81 ין לדולר. החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה ביוני נסחרים בירידה של 1.4% למחיר 97.11 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק, בהמשך לירידה שנרשמה במחירי הנפט בשבוע שעבר, על רקע התגברות החששות למיתון מחודש בארה"ב.

למרות הבחירות בצרפת, מרבית שוקי האג"ח הממשלתיות מתחזקים והתשואות על האג"ח ל-10 שנים בצרפת ובגרמניה רושמות ירידות קלות. ביוון לעומת זאת חוזר שוק האג"ח הממשלתיות לצנוח, והתשואות, הנעות בכיוון הפוך למחיר, מזנקות. התשואה על האג"ח הממשלתיות של יוון ל-10 שנים מזנקת ב-1.84% לרמה של 21.7%. בשיא המשבר עלו התשואות על אג"ח אלה כבר מעל ל-30%, אך בחודשים האחרונים ירדו כבר אל מתחת ל-20% בעקבות הסיוע האירופי.

הבחירות באירופה אתמול שלחו מסר חד וברור להנהגה האירופית – ברחבי היבשת אזרחים מתנגדים למדיניות הצנע שנכפתה עליהם בעקבות משבר החובות. נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הפסיד בבחירות לטובת המועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד. גם אנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה, ספגה מהלומה כאשר מפלגתה איבדה את שליטתה בבחירות האזוריות במחוז שלזוויג-הולשטיין. ביוון הפסידו שתי המפלגות הגדולות מושבים רבים בפרלמנט, מה שלא יאפשר להן לחדש את הקואליציה ביניהן ללא מפלגות נוספות. הבחירות ביוון עלולות לערער על תכנית הצנע שהועברה בשנה שעברה כתנאי לקבלת חבילת הסיוע האירופית, ולבשר על יציאתה של יוון מגוש היורו.

הירידות בבורסות מגיעות גם עקב דו"ח תעסוקה מאכזב בארה"ב שהתפרסם ביום שישי והוביל את וול סטריט לירידות. הדו"ח הצביע על גידול של 115 אלף משרות בשוק התעסוקה האמריקאי, הרבה פחות מהצפוי. רבים מעריכים כי יכולתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לזכות בבחירות בהמשך השנה, תלויה רבות ביכולתו לייצב את שוק התעסוקה האמריקאי.

עדכון ראשון: 11:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully