וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 25% ברכישת דירות להשקעה ברבעון הראשון

נתן שבע

7.5.2012 / 11:45

מספר עסקות הנדל"ן החודשיות בשוק עמד ברבעון הראשון של השנה על כ-7,400 דירות לחודש - ירידה של 19% לךעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון נמכרו רק 5,200 דירות להשקעה

ברבעון הראשון של השנה התגברה מגמת היציאה של משקיעים משוק הנדל"ן. ברבעון זה נרכשו כ-5,200 דירות להשקעה ירידה של 25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת שיעור הירידה שנרשם ברכישת דירות למגורים באותה תקופה עמד על 12%.

בסך הכל מספר עסקות הנדל"ן החודשיות התייצב בחודשים האחרונים סביב רמה של 7,400 דירות לחודש –ירידה של 19% לעומת הקצב שהיה בחודשים דצמבר 2010 – מרץ 2011. כך עולה מדו"ח אורות אדומים שפרסם היום משרד האוצר.

המחירים הגבוהים בתל אביב והחשש מפני ירידות כשברקע עומד הפטור ממס שבח על מכירת דירת שנייה עד סוף השנה, הובילה לעלייה של 14% במכירת דירות להשקעה במרץ לעומת פברואר. באיזור השפלה חלה עלייה של 22%. יותר מכל בלטה טבריה עם גידול של 88% במכירת דירות להשקעה לעומת הרבעון הקודם. ברמה לאומית עלתה מכירת דירות על ידי משקיעים ב-2%.

מהנתונים של האוצר עולה עוד כי מספר הדירות החדשות שנמכרו באזור באר שבע נחתך ב-46% לעומת הרבעון המקביל. גבוה משמעותית מהרמה ארצית ( 26%). מחירי הדירות החדשות הוסיפו לרדת בחודש מרץ, בשיעור של 1.1% בהשוואה לחודש הקודם. באזור ת"א נרשמה יציבות מחירים וירידת מחירים מתונה בשיעור של 0.5% נרשמה באזור חיפה. מנגד, ירידת מחירים חדה יחסית בשיעור של 1.6% נרשמה באזור באר-שבע.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully