וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה ביציבות לאחר הבחירות באירופה

ערן אזרן, רונית דומקה

7.5.2012 / 23:20

דאו ג'ונס ירד ב-0.2%. התשואה על האג"ח לעשר שנים ירדה לשפל של שלושה חודשים; דיסני עלתה ב-2%; אורבוטק ירדה ב-2.5%

יום לאחר הבחירות לנשיאות צרפת ולפרלמנט היווני, התנהל המסחר בוול סטריט ביציבות, לאחר שנפתח בירידות קלות. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2% ל-13,009 נקודות; S&P 500 עלה ב-0.1% ל-1,370 נקודות; נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 2,958 נקודות.

התשואה על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב לעשר שנים ירדה ב-0.16% ל-1.88%, לאחר שבמהלך יום המסחר הגיעה לרמה של 1.83% - שפל של שלושה חודשים.

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים חדות על רקע נתוני תעסוקה מאכזבים לחודש אפריל שפורסמו בארה"ב, ומדדי S&P 500 ונאסד"ק השלימו את הנפילה השבועית החדה ביותר בשנת 2012.

אשראי הצרכנים בארה"ב זינק במארס זה החודש השביעי ברציפות, ובשיעור החד ביותר מאז נובמבר 2001, דיווח הבנק הפדרלי. אשראי הצרכנים בארה"ב גדל בחודש מארס ב-21.3 מיליארד דולר לרמה של 2.54 טריליון דולר מדובר בעליה חדה יותר מפי שניים לעומת תחזיות אנליסטים, אשר צפו כי תסתכם ב-10 מיליארד דולר.

רוב העליה באשראי הצרכנים נבעה מהלוואות אישיות, הלוואות לרכישת רכב והלוואות לשכר לימוד. חובות בעלי כרטיסי האשראי גדלו ב-5.1 מיליארד דולר במארס, לאחר ירידה של 2.3 מיליארד דולר בפברואר.

הבחירות בצרפת מפילות בורסות העולם

אמש ננעל השלב השני בבחירות לנשיאות צרפת, בניצחונו של המועמד הסוציאליסטי פרנסואה הולנד. הולנד זכה ל-52% מקולות אזרחי צרפת שפקדו את הקלפיות במהלך היום – הפרש של 4% מעל יריבו ניקולא סרקוזי. הולנד הוא הנשיא הסוציאליסטי הראשון, זה 17 שנים. לעומת זאת, הבחירות ביוון לא הניבו אף זוכה ברורה, מה שעשוי להוביל למשא ומתן ממושך להרכבת קואליציה חדשה, ולהעמיד בסיכון מחודש את חברות יוון בגוש היורו - ואת גוש היורו בכלל.

אנליסטים ציינו היום כי המשקיעים חוששים שהולנד יבחר להגדיל את ההוצאות הממשלתית במקום לבצע רפורמות בשוק העבודה ובעסקים – "מהסוג שנחוץ לצרפת עד מאוד כדי לשפר את תחרותיותה". עם זאת, אנליסטים אחרים סבורים שהשווקים יעניקו להולנד תקופת חסד למרות שאתמול נרשמו נפילות בבורסות, ביורו, בסחורות והאג"ח הממשלתיות.

"השווקים לא יתקפו את צרפת מיד", אמר ג'ייקוב קירקגארד, עמית מחקר במכון פיטרסון לכלכלה בינלאומית בוושינגטון. "אולם יש סיכון שאם הולנד לא יפעל במהירות צרפת תהפך לאיש החולה של אירופה".

מניות בולטות במסחר

ענקית השבבים אינטל הודיעה היום על העלאת הדיווידנד למשקיעים ב-7% - העלאה שלישית בשנה וחצי האחרונות. החברה תשלם 90 סנט למניה בשנה, החל מהרבעון השלישי. אינטל העלתה את הדיווידנד ב-15% בסוף 2010, וב-16% במאי 2011. החברה גם הרחיבה את תוכנית הרכישה מחדש של מניות ב-10 מיליארד דולר בינואר 2010. הגדלת הדיווידנד הנוכחית העלתה את תשואת הדיווידנד של אינטל ל-3.02%. עד כה הניבו הדיווידנדים ורכישות המניות למשקיעי אינטל 112 מיליארד דולר.

מניית וולט דיסני עלתה ב-2% לאחר שהסרט "הנוקמים" של אולפני דיסני רשם הכנסות שיא של 207 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון להקרנתו בארה"ב ובקנדה.

בחזית המניות הישראליות הנסחרות בניו יורק: אודיוקודס, ספקית פתרונות התקשורת מבוססי ה-VOIPהישראלית, איכזבה את המשקיעים לאחר שדיווחה כי עברה להפסד ברבעון הראשון - בניגוד לציפיות בשוק. אומנם המשקיעים היו מוכנים לירידה במכירות החברה אך היו אופטימיים יותר בהערכותיהם לגבי הרווח. המניה מגיבה בירידה של 4% בת"א.

חברת ההיי-טק הישראלית אורבוטק, הנסחרת בבורסת נאסד"ק לפי שווי של 460 מיליון דולר, דיווחה על הכנסות של 100 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012, מעל לתחזיות האנליסטים. עם זאת, מדובר בירידה של 25% מהיקף ההכנסות בתקופה המקבילה מה שהביא לירידה של 77% ברווח הנקי של החברה (במונחי GAAP) לסכום של 1.6 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully