וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: סיוע של 850 מיליון בשנה להתנחלויות

צבי זרחיה

8.5.2012 / 8:17

ועדת הכספים אישרה אתמול זיכוי במס לתרומות להתיישבות - גם מעבר לקו הירוק, בסכום של עד 2 מיליון שקל.. שיעור זיכוי המס יעמוד על 35%

ערב פיזור הכנסת לבחירות - שהלילה נודע כי לא יוקדמו כלל, אישרה אתמול ועדת הכספים בתוך דקות הצעת חוק המעניקה זיכוי במס לתרומות להתיישבות בסכום של עד 2 מיליון שקל, ובכלל זה בגדה המערבית. העלות לקופת המדינה - כ-850 מיליון שקל בשנה.

בשעת לילה מאוחרת אמורה מליאת הכנסת לאשר את הצעת החוק בקריאה השנייה והשלישית. ההצעה הוגשה על ידי יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), ומרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ ציון פיניאן (ליכוד).

היום תדון ועדת הכספים בשורה של העברות בתוך תקציב המדינה. חברי כנסת מהקואליציה לוחצים לאשר העברות למוסדות וליעדים מקורבים, בין היתר לחרדים, לעולים ולהתיישבות בשטחים.

לפי ההצעה שאושרה אתמול בוועדה, ינתן זיכוי במס של 35% מגובה התרומה של מי שתורם למוסדות ציבור הפועלים לעידוד ההתיישבות ברחבי הארץ - בכלל זה בנגב, בגליל ובשטחים. הזיכוי במס ניתן עד לתקרת תרומה של 2 מיליון שקל בשנה, כלומר הזיכוי הוא עד 700 אלף שקל לתורם.

הזיכוי במס יינתן הן לעמותות שיפעלו להקמת יישובים והן לעמותות שיפעלו להוספת תושבים ליישובים קיימים. כיום ניתן זיכוי מס כזה בין היתר למטרות חינוכיות, חברתיות ותרבותיות, וכעת נוספה מטרת ההתיישבות בלחץ ח"כים מגוש הימין.

באופוזיציה טענו כי הצעת החוק נועדה לעודד התיישבות בשטחים, ואילו יוזמי הצעה טענו שהיא נועדה לעודד התיישבות בכל חלקי ישראל, כולל התיישבות לא יהודית. יצוין שבנוסח המקורי נקבע שמדובר ב"התיישבות ציונית", אבל המונח "ציונית" הושמט מנוסח החוק בשל עמדתו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, בנימוק שהדבר עלול לגרום לבעיות של חוקתיות ושוויון.

בדיון אתמול בוועדת הכספים נכחו רק חמישה חברי כנסת מהקואליציה: יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יוזמי החוק אלקין ופיניאן, אורי אריאל (האיחוד הלאומי) ושכיב שנאן (עצמאות). רק לאחר ההצבעה, שנערכה כאמור במהירות רבה, הגיעו הח"כים מהאופוזיציה דב חנין (חד"ש) ודורון אביטל (קדימה).

היו"ר גפני אמר כי הוא תומך בהצעת החוק. לדבריו, קיבל בימים האחרונים חוות דעת מהמשפטנית פרופ' פרנסס רדאי, שקראה לו להימנע מהבאת החוק לאישור כל עוד אינו מחריג את הגדה, מכיוון שהדבר נוגד את הדין הבינלאומי. עם זאת, אמר כי "הדברים אינם רלוונטיים וכי התיישבות היא בהחלט מטרה ראויה להטבות מס, בדיוק כמו מטרות אחרות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully