וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ביטול הבחירות: עליות באחד העם

אורן פרוינד

8.5.2012 / 15:40

ביטול הקדמת הבחירות מושך את המדדים בבורסה התל אביבית כלפי מעלה אך החששות מפני אי יציבות באירופה מכבידים מנגד. מדדי ת"א 25 ו-100 עולים ב-0.7%

לאחר שנפתחו בירידות שערים הבוקר עוברים המדדים בת"א לעליות שערים לקראת סיום המסחר. ביטול מערכת הבחירות בישראל והעליות אמש בוול סטריט משפיעים לחיוב על המדדים בעוד החששות מפני אי יציבות פוליטית באירופה מכבידים מנגד.

מדד ת"א 25 נסחר בעלייה של 0.7% בדומה למדד ת"א 100 . מדד מניות ה בנקים נסחר ללא שינוי, מדד מניות ה נדל"ן עולה ב-0.5%. מניית בבילון מרכזת מחזור ער בעליות של 8% לאחר שדיווחה הבוקר על עלייה של 250% ברווח התפעולי לרבעון הראשון.

שלמה מאיר, מנכ"ל DBM בית השקעות, מסביר הבוקר כי השוק אינו מגיב לביטול מערכת הבחירות מאחר והוא נמצא בעמדת המתנה למתרחש באירופה. "אנו ממשיכים להיות צמודים אחרי מה שקורה באירופה והשוק כרגע הוא די הססני. בולטת במסחר דלק קבוצה שעולה לאחר שקיבלה המלצת קנייה ורציו שמתאוששת לאחר כמה ימים של ירידות נוספות" אומר מאיר.

חששות מפני אי יציבות פוליטית באירופה

ירידות נרשמות באירופה היום, על רקע חוסר הוודאות האופפת את הפוליטיקה ביוון, והמחלוקת המסתמנת בין גרמניה לצרפת, שעד כה הצליחו להציג חזית אחידה במידה רבה.

ביוון, הודיע אתמול אנטוניס סמאראס, שהינו יו"ר המפלגה הגדולה ביותר במדינה בעקבות הבחירות, כי לא הצליח להגיע להסכם להקמת ממשלה חדשה. כעת תוטל האחריות להקמת ממשלה חדשה על אלכסיס ציפראס, העומד בראש מפלגת קואליציית השמאל סיריזה, המפלגה השנייה בגודלה. בעקבות הודעתו המהירה של סמאראס – כעבור 6 בלבד – החלו ביוון להתכונן לאפשרות של בחירות חוזרות. בורסת אתונה, שירדה אתמול ב-8%, יורדת כעת ב-0.1%

ממשלת ספרד אמורה להודיע היום על חילוץ בנקיה, הבנק השלישי בגודלו במדינה במונחי נכסים. מדובר בשינוי מדיניות מבחינת הממשלה שתזרים לבנק מיליארדי יורו מכספי הציבור כאשר בעבר התעקשה שלא יידרשו כספים נוספים מהממשלה להצלת מגזר הבנקאות. מניית בנקיה יורדת ב-3.2%. מניית בנק BBVA עולה ב-1.6%. מניית סנטנדר עולה ב-1%.

באוצר חוששים: הגירעון ב-2012 עלול להגיע ל-4%

נתוני ההכנסות ממסים לשליש הראשון של השנה הם חלשים יותר מכפי שהוערך תחילה. אם מגמת הירידה בהכנסות ממסים תמשך הרי שגם התחזית המעודכנת, שלפיה ישראל תסיים את 2012 בגירעון בתקציב של 3.3% תוצר, תתברר כאופטימית מדי. בשלב זה, ישראל נמצאת על תוואי גירעון של 3.5%-4% תוצר.

על פי התכנון המקורי, ישראל היתה צריכה ליהנות השנה מהכנסות ממסים של 232 מיליארד שקל, ומגירעון של 18 מיליארד שקל, כ-2% תוצר. כבר בסוף 2011 היה ברור כי מדובר בתחזית שלא תתממש, ולכן בתחילת השנה עודכנו התחזיות כלפי מטה. התחזית המעודכנת היא כי ההכנסות ממסים יהיו נמוכות ב-11 מיליארד שקל מהמתוכנן, ויגיעו ל-221 מיליארד שקל בלבד. מכך נגזר כי הגירעון יגדל כמעט ל-30 מיליארד שקל, שהם 3.3% תוצר.

אי.די.בי במרכז המסחר

ניירות ערך של חברות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח, שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, פתחו אתמול את המסחר בירידות חדות. ואולם החל בשעות הצהריים הירידות התמתנו. מניית אי.די.בי אחזקות אף סיימה את המסחר בעלייה של 0.9%.

שלוש סדרות האג"ח של אי.די.בי אחזקות רשמו אתמול ירידות של עד 6% ובמחזור של מצטבר של 67 מיליון שקל. הירידה הגדולה נרשמה באג"ח מסדרה ד' בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, בעלת מח"מ של 4.4 שנים, שנפלה ב-6% והתשואה לפדיון בה עלתה ל-27.2%.

בשבועות האחרונים לא חלה הידרדרות מהותית כלשהי במצבן העסקי של אי.די.בי אחזקות ופיתוח, וגם רמות המינוף בהן לא עלו משמעותית בחודשים האחרונים. מכל מקום, הירידות החדות באיגרות החוב של אי.די.בי אחזקות ופיתוח שנרשמו בימים האחרונים, הפכו לשיחת היום בשוק ההון, תוך שהן גורמות לעלייה ניכרת במפלס ההשערות והערכות בקרב מנהלי השקעות, אנליסטים ומנהלים בכירים בשוק ההון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מניות במרכז

חברת בבילון , מפתחת תכנות התרגום הישראלית של נעם לניר, ממשיכה להפתיע את המשקיעים בת"א. הבוקר מדווחת החברה על גידול פנומנלי של 250% ברווח התפעולי ל-17.1 מיליון שקל. כתוצאה מכך, הגדילה בבילון את הרווח הנקי ב-243% לסכום של 14.4 מיליון שקל.

לאחר שבמארס האחרון גייסה אלביט מערכות 830 מיליון שקל מידי הציבור, הבוקר מדווחת אלביט מערכות כי השלימה הרחבה נוספת של 94.7 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית לגופים המוסדיים. ההנפקה בוצעה באמצעות הרחבה של סדרה א' הנסחרת בתשואה לפדיון של 4.3% עם מח"מ של 3.65 שנים.

חברת הדירוג מעלות S&P מעניקה דירוג -ilA לאיגרות חוב של חברת הלווין yes. הדירוג ניתן לגיוס של עד 450 מיליון שקל שהחברה צפויה לעשות שהרחבה של סדרה ב' של האיגרות שלה למשקיעים מוסדיים. מטרת ההנפקה, החלפת חוב בנקאי.

"אנו צופים דו"ח חלש נוסף ל שופרסל המתאפיין בנסיגה חדה ברווח וברווחיות". כך אומר הבוקר אביעד שימון, אנליסט הקמעונות של פסגות לקראת פרסום דו"חות (Q1 2012) שופרסל ביום רביעי הקרוב. שימון צופה ירידה של 40% ברווח התפעולי לסכום של 69 מיליון שקל, כתוצאה מהמשך השחיקה ברווח הגולמי של החברה ומגמת המעבר אל עבר הרשתות הקטנות.

>> אודיוקודס , ספקית פתרונות התקשורת מבוססי VoIP הישראלית, איכזבה אתמול את המשקיעים לאחר שפירסמה דו"ח כספי רבעוני שממנו עלה כי החברה עברה להפסד בניגוד לתחזיות בשוק. אמנם המשקיעים היו מוכנים לירידה במכירות החברה, אך היו אופטימים יותר בערכותיהם לגבי הרווח. המניה הגיבה בירידה של 3% בבורסה של תל אביב.

גב ים פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2012. הכנסות החברה מהשכרת מבנים (הנחשבת לפעילות הליבה של החברה) הסתכמו ב-85 מיליון שקל - עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל. השיפור בהכנסות נובע בעיקר מאכלוסי שטחים כמו המבנה המרכזי בפארק גב ים הרצליה צפון.

עדכון ראשון 10:30

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully