וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת האחדות: הזדמנות לצמצום הריכוזיות

צבי זרחיה

8.5.2012 / 10:49

דחיית הבחירות מותירה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בראש קואליציה רחבה ויציבה. צבי זרחיה סבור כי זו ההזדמנות שלו לחוקק את החוק לצמצום הריכוזיות במשק

הצטרפותה של קדימה לקואליציה ודחיית הבחירות לכנסת ה-19 לנובמבר 2013 תאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יובל שטייניץ לחוקק את הצעת החוק לצמצום הריכוזיות במשק.

נתניהו עומד כעת בראש ממשלה חזקה וקואליציה יציבה המונה 94 חברי כנסת, כלומר קצת יותר משלושת רבעי הח"כים המכהנים נמצאים בקואליציה. עם רוב שכזה בבית המחוקקים לא נותר לראש הממשלה אלא להפעיל מסלול מהיר לאישור הצעת החוק להגבלת הריכוזיות במשק.

חלק מהמפלגות והח"כים שבקואליציה נושמים הבוקר לרווחה

דווקא כעת, לאחר שהממשלה, הכנסת והקואליציה קיבלו מנתניהו ומשאול מופז מנדט להארכת הכהונה בשנה וחצי, יש להם אפשרות לקדם את חוק הריכוזיות: להגיש בקרוב את הצעת החוק להצבעה בקריאה הראשונה במליאה, להעבירו לוועדות הכנסת ובעיקר הכספים, הכלכלה והחוקה לצורך הכנתו, והחזרתו למליאה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

נתניהו צריך למנף כעת את המומנטום של הרחבת הממשלה ולפעול להשלמת החקיקה של חוק הריכוזיות כבר במושב הקיץ שיסתיים בסוף יולי 2012 - אחר כך עלולים להיווצר סדקים באחווה הקואליציונית.

חלק מהמפלגות והח"כים שבקואליציה נושמים הבוקר לרווחה בעקבות ביטול הקדמת הבחירות: קדימה - המצטרפת החדשה לשולחן הממשלה שהתרסקה בסקרים אילו הבחירות היו נערכות בספטמבר, עצמאות - שחששה לא לעבור את אחוז החסימה אם הבחירות ייערכו בעוד ארבעה חודשים, ש"ס שפחדה לאבד מנדטים בעקבות התמודדותו העצמאית של אריה דרעי, יהדות התורה שחששה כי לא תצורף לממשלה הבאה וכי הבחירות יהיו על רקע "חוק טל", וגם ההבית היהודי שלא ממש ממריאה.

נתניהו שדאג לכך שהח"כים מהמפלגות הללו לא יחששו לכיסאם בתקופה הקרובה, יכול להגיש להם את חוק הריכוזיות עוד לפני שהטייקונים והלוביסטים שלהם יפעילו עליהם לחצים כבדים. האחרונים, שנשמו לרווחה בשבועיים האחרונים בעקבות הידיעות על הקדמת הבחירות כי חשבו שבכך הצליחו לסקל את אישור המלצות ועדת הריכוזיות, לא יניחו לח"כים בעת הדיונים על חוק הריכוזיות. הם יפעילו לחצים גדולים, אבל, אם נתניהו והקואליציה יגלו נחישות הם יוכלו לאשר את חוק הריכוזיות.

לח"כים שהירבו להכריז בשנה האחרונה על הצורך ב"צדק חברתי", "הורדת יוקר המחיה", "צמצום הריכוזיות", ו"הגברת התחרות" יש כעת הזדמנות להוכיח לציבור שאין המדובר בסיסמאות, וכי הם אכן משמשים שליחי ציבור ולא נציגי הטייקונים בכנסת.

בעוד שנה וחצי, כשהח"כים יבואו לבקש את קולו של האזרח בקלפי, הם ידרשו לתת דין וחשבון האם נכנעו לטייקונים וללוביסטים שלהם או קידמו את חוק הריכוזיות והנהגת התחרות במשק, שיניע את גלגלי המשק וישפר את מצבו של האזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully