וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל יקרה לנו: הכספים לגליה מאור - מכספי ציבור

דרור רייך

8.5.2012 / 12:10

במכתב ששלחה למנכ"ל בנק לאומי לשעבר טוענת תנועת "ישראל יקרה לנו" כי 3.2 מיליון השקלים שישלם לה הבנק כדי שתאריך את תקופת הצינון שלה מגיעים מכיסי הציבור

תנועת "ישראל יקרה לנו" שלחה מכתב לגליה מאור, לשעבר מנכ"ל בנק לאומי בו נכתב כי "אנו מוצאים לנכון לפנות אליך בשם המוחים כדי לחדד בפניך כיצד הציבור בישראל רואה את ההחלטה לפצותך ב-3.2 מליון שקל בכדי שתמנעי מלעשות שימוש במידע פנימי שהגיע לידיך במהלך עבודתך בבנק ישראל או בבנק לאומי למען עיסוקיך העתידיים".

התנועה טענה כי "הציבור בישראל עבר במהלך השנה האחרונה תהליך של התעוררות תודעתית. ה-3.2 מליון שקל אלו שבכוונת הבנק לשלם לך מגיעים מכספי הציבור. הציבור משלם לבנקים מיליארדי שקלים בשנה כעמלות ובריבית גבוהה ומקבל בתמורה ריבית נמוכה על הפקדותיו. הפרשים אלו מבטאים את הפער העצום שבין הנזק הכספי שנגרם לציבור לבין הרווחים הגבוהים של הבנקים על חשבון הציבור".

"ישראל יקרה לנו" הוסיפה כי "סכומים אדירים, אשר מופקדים מדי שנה על ידי אזרחי ישראל בבנק לאומי וכן מיליארדים הנגבים כעמלות משמשים את הבנק (אשר בראשו עמדת) למתן הלוואות לטייקונים. הציבור בישראל מודע היטב לשיטה שעליה נבנתה המערכת הכלכלית בעשרים השנים האחרונות: הבנקים משלמים ריבית נמוכה על הפקדות הציבור, מלווים את כספי הציבור לטייקונים, הטייקונים מגיסים בעקבות זאת עוד כספים באגח"ים, משתלטים על מונופולים ומעלים את המחירים כדי לעמוד בהחזר חובותיהם. זהו מעגל הקסמים אשר בו אזרחי ישראל מממנים את אלו שעושקים אותם. זהו תהליך יצירת יוקר המחייה בישראל - ולבנקים תפקיד מרכזי בו".

לסיכום נכתב כי "כתנועה המייצגת ציבור רחב אנו מוצאים לנכון להביע בפניך את שאט הנפש שאנו חשים לאור היוזמה לפצותך בסכום השערורייתי. אנו מוצאים לנכון לדרוש ממך, עם סיום תפקידך, לקחת אחריות על התנהלות זאת ולעצור אותה באופן אישי ואנו פונים אליך בבקשה לפעול להחזרת האחריות הציבורית וההוגנות הבסיסית הנדרשת ממוסדות פיננסיים בסדר גודל כמו בנק לאומי ולנקות את ידיך מיוזמת הפיצוי השערורייתית".

דוברת בנק לאומי מסרה בתגובה כי ?גליה מאור מסיימת כהונה בת 17 שנים כמנכ?ל קבוצת לאומי עם הישגים יוצאי דופן. לאחר שבחן את המקובל במשק, החליט דירקטוריון הבנק להקצות לה סכום של 3.25 מיליון ש?ח, בתמורה להסכמתה שלא לכהן במשרה בגוף כלשהו המתחרה בלאומי למשך 24 חודשים. במהלך תקופה זו, לא תקבל על עצמה גב? מאור משרה או תפקיד אחר כלשהו בתאגיד בנקאי בארץ ובשלוחותיו בחו"ל וכן לא תיתן לתאגיד כאמור במשך התקופה האמורה שירותים, במישרין או בעקיפין, בין בתמורה ובין שלא בתמורה, זולת אם אישר זאת הבנק מראש ובכתב?.

  • עוד באותו נושא:
  • גליה מאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully