וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקפי השמש בארץ דווקא זולים יותר

גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג

8.5.2012 / 14:11

שוק משקפי השמש בארץ הוא שוק תחרותי המתאפיין במבצעים לאורך כל השנה ולא רק בסוף העונה כבשוק הלבוש. איפה ומה כדאי לקנות? מדריך

משקפי שמש, אחד מאביזרי החובה בקיץ הישראלי, היו מאז ומתמיד פריט אופנתי פופולרי בקרב גברים ונשים כאחד. אלא שלא כמו בשוק האופנה, שבו בתחילת העונה אין כמעט מבצעים והמחירים גבוהים, שוק משקפי השמש בישראל מאופיין בתחרותיות גבוהה ובמבצעי מכירות במהלך כל השנה. הרשתות הגדולות מציעות מגוון מבצעים אטרקטיביים כבר בתחילת עונה, כשהקולקציה החדשה מגיעה לחנויות.

התחרות בשוק, טוענים בחברת המידע העסקי BDI, נובעת מריבוי הרשתות והחנויות, ממכירת משקפי שמש בדוכנים בקניונים וברשתות האופנה, וכן מכניסתן של רשתות הפארם לשוק. לכל אלה הצטרף בשנים האחרונות היבוא המקביל, שתורם לשחיקת המחירים ולהחרפת התחרות. כך קורה שמשקפי שמש ממותגים נמכרים לעתים ב-60% פחות מהמחיר המקורי.

"התחרות העזה בשוק משקפי השמש מניעה את הרשתות להתעדכן כל הזמן בדגמים חדשים ולהציע מבצעים במהלך כל השנה", אומר מאיר רסין, בעלי רשת אופטיקנה. "יש בכל שנה שתי קולקציות מרכזיות - אחת משווקת במרץ והשנייה בספטמבר - אבל הרשתות הגדולות מנסות להביא דגמים נוספים במהלך השנה ולהציע עליהם מבצעים משתלמים כדי למשוך לקוחות".

כך לדוגמה, המותג רייבן, שנהפך כבר מזמן ללוסט לידר (מוצר שנמכר ללא רווח כדי למשוך קונים) בישראל ובעולם, נמכר בישראל כמעט כל השנה ב-399 שקל במקום ב-800 שקל. רסין מסביר כי המחיר הנמוך אינו פוגע ברווחיות בשל התדירות של רכישת המשקפיים. "אם בעבר אנשים קנו בקושי זוג אחד בעונה, כיום הם מצטיידים בשניים-שלושה זוגות".

יניב סגל, מנהל פיתוח עסקי ותחום האופטיקה ברשת סופר פארם, מסביר את המבצעים הרבים בכך שמשקפי השמש הם תת-תחום, שמקדם את עולם האופטיקה. "ההנחה היא שלקוח נכנס לחנות עבור רכישת משקפי שמש אופנתיים במחיר אטרקטיבי, אך במהלך הרכישה הוא גם נחשף לאפשרות של רכישת משקפי ראייה ועדשות, שהם מקור הפרנסה האמיתי שלנו", הוא אומר.

ההחלטה להוריד מחירים קשורה לחנויות עצמן, טוענת גלי וידר, המנהלת המסחרית של לוקסאטוקיה ישראל, היבואנית הבלעדית של מותגי משקפי השמש פראדה, דולצ'ה גבאנה, ורסאצ'ה, שאנל, ווג וריי באן. "השנה, כמו בשנים קודמות, אפשר להבחין במבצעים ממוקדים, אך אנחנו, המשווקים, לא הורדנו מחירים", היא אומרת. "מחירי הייצור והיבוא רק עולים, אך בעקבות התחרות העזה יש כנראה בעלי עסקים שבוחרים להקטין את הכנסותיהם כדי לשמור על הלקוחות".

למרות מבצעי המכירות האגרסיביים, ענף משקפי השמש נחשב רווחי. לפי נתוני BDI, ההכנסות ממכירת משקפי שמש הסתכמו ב-2011 בכ-370 מיליון שקל, כשהשוק עבר את רף ה-300 מיליון שקל כבר לפני כמה שנים ומאז הוא אינו יורד ממנו.

איך קונים משקפי שמש

התחרותיות בענף משקפי השמש גרמה לתופעה מפתיעה: בבדיקה שערכנו מול אתרים בחו"ל גילינו כי להבדיל ממוצרים אחרים, מחיריהם של משקפי שמש ממותגים בישראל לאחר הנחה היו נמוכים או דומים למחיריהם של אותם דגמים בארה"ב ובאירופה. זאת מלבד ברשת אופטיק דורון, שמציגה מותגי יוקרה בלעדיים, ולרוב לא משתתפת בחגיגת המבצעים.

מחירי משקפי שמש. TheMarker
מחירי משקפי שמש/TheMarker

כדי להשוות את המחירים לארה"ב ולאירופה, בדקנו שני אתרי אינטרנט אמריקאים ושניים בריטיים, המשווקים משקפי שמש. גם במקרים שבהם המחיר הבסיסי היה נמוך יותר בחו"ל, בהתחשב בערך המע"מ והמכס וכן בעלות המשלוח, לא משתלם להביא משקפיים ביבוא אישי.

כך, למשל, משקפי רייבאן שנמכרים בישראל ב-399 שקל לאחר הנחה, נמכרים בארה"ב ב-418 שקל ובבריטניה ב-750 שקל. משקפי פראדה שנמכרים בישראל ב-799 שקל לאחר הנחה, נמכרים בבריטניה ב-1,038 שקל. משקפי דולצ'ה וגבאנה שנמכרים בישראל ב-668 שקל, נמכרים בארה"ב ב-655 שקל ובבריטניה ב-670 שקל - פער חסר משמעות, אם מביאים בחשבון את עלויות היבוא.

השוואת מחירים בין רשתות וחנויות בישראל יכולה לחסוך עשרות עד מאות שקלים. אמנם השוואה כזו אינה פשוטה, מאחר שיש דגמים ומותגים שאינם נמכרים בכל החנויות, אבל כדאי לבדוק ולהשתדל לקנות רק דגמים שנמכרים במבצע. כדי לבצע את הבדיקה ביעילות, יש להעתיק את שם הדגם שנמצא על זרוע המשקפיים, להתקשר לרשתות האחרות ולבדוק אם הן מחזיקות את הדגם המבוקש - ואם כן, לברר מה מחירו.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

כשלנון פגש את גאגא

במבצעים אפשר למצוא קולקציות עדכניות וגם ישנות. בניגוד לחנויות האופנה, שבהן נוהגים לנקות מדפים ולהחליף את כל הקולקציה הישנה בחדשה, בתחום משקפי השמש הדגמים המוצלחים מקולקציות קודמות עדיין נמצאים על המדפים ונמכרים באותם מחירים.

למי שמחפש את המלה האחרונה בתחום משקפי השמש, המכנה המשותף של קיץ 2012 הוא סגנון רטרו. ברשת אופטיק דורון אפשר למצוא מבחר משקפי רטרו - החל ממסגרות בסגנון שנות ה-20, מסגרות חתוליות של שנות ה-50, משקפי טייסים של שנות ה-60, ועד מסגרות עגולות בהשראת שנות ה-70. ברשת אירוקה מספרים כי "מראה המשקפיים העגולים, בסגנון ג'ון לנון, מגיע העונה גם בהשראתה של ליידי גאגא - עם מסגרת מתכת, פלסטיק או ללא מסגרת".

רנית קוליקנט, מנהלת השיווק של לוקסאוטיקה ישראל, אומרת כי מה שיוביל כנראה בקיץ הקרוב הם המשקפיים המתקפלים. "מדובר במשקפיים קומפקטיים, שמתקפלים לחצי מגודלם של משקפיים רגילים", היא מסבירה. "פראדה, רייבאן, דולצ'ה וגאבנה ומותגים רבים אחרים כבר יצאו עם דגם מתקפל לעונה הנוכחית".

  • עוד באותו נושא:
  • משקפי שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully