וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזר העסקי: "האחדות טובה לכלכלה"

אורה קורן

8.5.2012 / 15:56

למרות הדאגה מהצורך של ממשלת האחדות החדשה להתגבר על מחסור של כ-20 מיליארד שקל בתקציב, מביעים גורמים בתעשייה אופטימיות בעקבות הצעד המפתיע

הקמת ממשלת האחדות התקבלה במגזר העסקי ברגשות מעורבים. מקורות בתעשיה הביעו חשש, כי במצב זה יגובש תקציב חדש ל-2013, שיצטרך להתגבר על מחסור של כ-20 מיליארד שקל בהכנסות. עם זאת, ציינו המקורות כי מופז תמך בעבר בהגדלת הגירעון ב-2% כדי להזרים כ-15 מיליארד שקל לכלכלה. נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, ציין כי ממשלת אחדות תהיה טובה לכלכלה.

המקורות בתעשיה ציינו, כי לו היו נערכות בחירות מוקדמות השנה, תקציב 2013 היה נבנה על יסודות תקציב 2012. עתה, משהבחירות נדחו, יגבש משרד האוצר תקציב חדש ל-2013, שיצטרך לכסות גירעון של כ-20 מיליארד שקל מירידת הכנסות והתחיבות להוצאות נוספות על רקע המחאה החברתית. "במצב זה לא יהיה מנוס מגזירות חדשות, בהם יתכנו העלאת המע"מ, כאשר כל תוספת 1% מע"מ משמעותה תוספת 4.4 מיליארד שקל לתקציב", אמרו. לדבריהם, מצב זה פותח פתח למהלך משולב של הגדלת המע"מ הכללי והורדת המע"מ על מזון אף שרשות המיסים מתנגדת למע"מ דיפרנציאלי.

מנגד, ציינו המקורות, כי יו"ר קדימה, שאול מופז, תמך בעבר בהגדלת הגרעון ב-2% כדי להוסיף כ-15 מיליארד שקל לתקציב, שיוצאו כמענה למחאה החברתית. בעבר אמר מופז, כי
ניתן לקצץ 4 מיליארד שקל במערכת הביטחון באמצעות פריסת תכניות לטווח ארוך יותר, ולהגדיל את הגרעון ב-2%. לדבריו, כדי למנוע זליגת כספים לצרכים פוליטים, כפי שאירע בעבר, יוקם מנגנון שיוודא שהמימון הנוסף יופנה רק להשקעות לטווח ארוך.

לין אמר היום בתגובה להקמת ממשלת האחדות, כי "זהו מהלך שיהיה בכוחו לייצב את המשק וגם לאפשר מדיניות המייצגת טוב יותר את האינטרס הציבורי. הממשלה הנוכחית היתה בנויה על תלות מופרזת במפלגות החרדיות ובהסתדרות הכללית. צירוף קדימה לממשלה תיצור ממשלה יציבה וקואליציה יציבה, אשר יוכלו להיענות טוב יותר לאינטרס הציבורי הכולל ולהיות פחות חשופות ללחצים. דבר זה יאפשר להנהיג מדיניות כלכלית אחראית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully