וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ביטול הבחירות: אחד העם נסגר בירידות

אורן פרוינד

8.5.2012 / 16:57

מגמת המסחר בבורסה התל אביבית השתנתה מספר פעמים במהלך היום אך לבסוף נחתם המסחר במגמה שלילית. ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.2%

יום מסחר הפכפך בת"א הסתיים בירידות שערים במדדים המובילים במחזור מסחר של 1.01 מיליארד שקל. ביטול מערכת הבחירות בישראל והעליות אמש בוול סטריט השפיעו לחיוב על המדדים, בעוד החששות מפני אי יציבות פוליטית באירופה הכבידו מנגד.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נסגרו בירידה של 0.2%. מדד מניות הבנקים הוסיף 0.6% לערכו, מדד מניות הנדל"ן נחתם בעלייה של 0.8%. מניית בבילון ריכזה עניין במחזור ער של 56 מליון שקל, פי 10 מהמחזור הממוצע היומי שלה וסיימה בעליות של 8% לאחר שדיווחה הבוקר על עלייה של 250% ברווח התפעולי לרבעון הראשון.

שלמה מאיר, מנכ"ל DBM בית השקעות, הסביר כי השוק אינו מגיב לביטול מערכת הבחירות מאחר שהוא נמצא בעמדת המתנה למתרחש באירופה. "אנו ממשיכים להיות צמודים אחרי מה שקורה באירופה והשוק כרגע הוא די הססני", אמר מאיר.

חשש מפני אי יציבות פוליטית באירופה

ירידות נרשמות באירופה היום, על רקע חוסר הוודאות האופפת את הפוליטיקה ביוון, והמחלוקת המסתמנת בין גרמניה לצרפת, שעד כה הצליחו להציג חזית אחידה במידה רבה.

ביוון, הודיע אתמול אנטוניס סמאראס, שהינו יו"ר המפלגה הגדולה ביותר במדינה בעקבות הבחירות, כי לא הצליח להגיע להסכם להקמת ממשלה חדשה. כעת תוטל האחריות להקמת ממשלה חדשה על אלכסיס ציפראס, העומד בראש מפלגת קואליציית השמאל סיריזה, המפלגה השנייה בגודלה. בעקבות הודעתו המהירה של סמאראס - כעבור 6 בלבד - החלו ביוון להתכונן לאפשרות של בחירות חוזרות. בורסת אתונה, שירדה אתמול ב-8%, יורדת כעת ב-0.1%

ממשלת ספרד אמורה להודיע היום על חילוץ בנקיה, הבנק השלישי בגודלו במדינה במונחי נכסים. מדובר בשינוי מדיניות מבחינת הממשלה שתזרים לבנק מיליארדי יורו מכספי הציבור כאשר בעבר התעקשה שלא יידרשו כספים נוספים מהממשלה להצלת מגזר הבנקאות. מניית בנקיה יורדת ב-3.2%. מניית בנק BBVA עולה ב-1.6%. מניית סנטנדר עולה ב-1%.

באוצר חוששים: הגירעון ב-2012 עלול להגיע ל-4%

נתוני ההכנסות ממסים לשליש הראשון של השנה הם חלשים יותר מכפי שהוערך תחילה. אם מגמת הירידה בהכנסות ממסים תמשך הרי שגם התחזית המעודכנת, שלפיה ישראל תסיים את 2012 בגירעון בתקציב של 3.3% תוצר, תתברר כאופטימית מדי. בשלב זה, ישראל נמצאת על תוואי גירעון של 3.5%-4% תוצר.

על פי התכנון המקורי, ישראל היתה צריכה ליהנות השנה מהכנסות ממסים של 232 מיליארד שקל, ומגירעון של 18 מיליארד שקל, כ-2% תוצר. כבר בסוף 2011 היה ברור כי מדובר בתחזית שלא תתממש, ולכן בתחילת השנה עודכנו התחזיות כלפי מטה. התחזית המעודכנת היא כי ההכנסות ממסים יהיו נמוכות ב-11 מיליארד שקל מהמתוכנן, ויגיעו ל-221 מיליארד שקל בלבד. מכך נגזר כי הגירעון יגדל כמעט ל-30 מיליארד שקל, שהם 3.3% תוצר.

מניות במרכז

חברת בבילון , מפתחת תכנות התרגום הישראלית של נעם לניר, ממשיכה להפתיע את המשקיעים בת"א. הבוקר דיווחה החברה על גידול פנומנלי של 250% ברווח התפעולי ל-17.1 מיליון שקל. כתוצאה מכך, הגדילה בבילון את הרווח הנקי ב-243% לסכום של 14.4 מיליון שקל.

החברה הדואלית פריגו יורדת בשלב טרום המסחר בוול סטריט ב-4.5% לאחר שהחברה מורידה את התחזיות לרבעון השני של 2012. פריגו צופה שהצמיחה במכירותיה בשנת הכספים שתסתיים ביוני 2012 תהיה 15%-18% בהשוואה ל-17%-20% בתחזית הקודמת.

לאחר שבמארס האחרון גייסה אלביט מערכות 830 מיליון שקל מידי הציבור, הבוקר מדווחת אלביט מערכות כי השלימה הרחבה נוספת של 94.7 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית לגופים המוסדיים. ההנפקה בוצעה באמצעות הרחבה של סדרה א' הנסחרת בתשואה לפדיון של 4.3% עם מח"מ של 3.65 שנים.

חברת הדירוג מעלות S&P מעניקה דירוג -ilA לאיגרות חוב של חברת הלווין yes. הדירוג ניתן לגיוס של עד 450 מיליון שקל שהחברה צפויה לעשות שהרחבה של סדרה ב' של האיגרות שלה למשקיעים מוסדיים. מטרת ההנפקה, החלפת חוב בנקאי.

"אנו צופים דו"ח חלש נוסף ל שופרסל המתאפיין בנסיגה חדה ברווח וברווחיות". כך אומר הבוקר אביעד שימון, אנליסט הקמעונות של פסגות לקראת פרסום דו"חות (Q1 2012) שופרסל ביום רביעי הקרוב. שימון צופה ירידה של 40% ברווח התפעולי לסכום של 69 מיליון שקל, כתוצאה מהמשך השחיקה ברווח הגולמי של החברה ומגמת המעבר אל עבר הרשתות הקטנות.

אודיוקודס , ספקית פתרונות התקשורת מבוססי VoIP הישראלית, איכזבה אתמול את המשקיעים לאחר שפירסמה דו"ח כספי רבעוני שממנו עלה כי החברה עברה להפסד בניגוד לתחזיות בשוק. אמנם המשקיעים היו מוכנים לירידה במכירות החברה, אך היו אופטימים יותר בערכותיהם לגבי הרווח. המניה הגיבה בירידה של 3% בבורסה של תל אביב.

גב ים פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2012. הכנסות החברה מהשכרת מבנים (הנחשבת לפעילות הליבה של החברה) הסתכמו ב-85 מיליון שקל - עלייה של 9% לעומת הרבעון המקביל. השיפור בהכנסות נובע בעיקר מאכלוסי שטחים כמו המבנה המרכזי בפארק גב ים הרצליה צפון.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully