וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס: הבנקים בארץ במצב בעייתי - ריכוז ההלוואות לטייקונים גדול מדי

נדן פלדמן

8.5.2012 / 21:04

מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג של מערכת הבנקאות בישראל לשלילית. לדברי סוכנות הדירוג, ההורדה משקפת את ההאטה הצפויה בצמיחה והאתגרים הביטחוניים והכלכליים

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה הערב על הורדת התחזית עבור המערכת הבנקאית בישראל מיציבה לשלילית. על פי סוכנות הדירוג, התחזית השלילית משקפת את ההאטה הצפויה בצמיחה הכלכלית של ישראל ואת האתגרים הביטחוניים והכלכליים בפניהם עומדת הכלכלה הישראלית ב-12-18 החודשים הבאים. בנוסף מציינת מודי'ס כי איכות הנכסים של הבנקים בישראל בעייתית, בגלל הריכוז הגבוה של הלוואות לתאגידים גדולים מקומיים (כלומר, אחזקות גדולות באג"ח של הקונצרנים הגדולים).

בדו"ח שפירסמה כותבת מודי'ס כי האקלים הכלכלי בישראל צפוי להמשיך לעמוד בפני אתגרים שונים, כאשר הצמיחה בתמ"ג צפויה לרדת משמעותית ב-2012. ירידה בביקושים לייצוא הישראלי, שנובעת בעיקר מהחולשה באירופה, תהיה הסיבה המרכזית להאטה בצמיחה.

בנוסף, המתחים הגיאופוליטיים העולים הקשורים למשבר מול איראן ותוצאות האביב הערבי במדינות השכנות עשויים להוות גורם מערער לביטחון העסקי ולפעילות הכלכלית במדינה. עם זאת, במודי'ס מציינים כי הם ערים לעובדה שהכלכלה הישראלית הוכיחה עמידות למספר זעזועים בעבר.

בנוגע למערכת הבנקאית עצמה, מודי'ס צופה גידול מתון ברמות ההון, אולם יחס הלימות ההון ברובד 1 (Tier 1) צפוי להיות נמוך בהשוואה לגופים הפיננסיים בחו"ל במהלך השנה עד שנה וחצי הבאות. בנוסף, שיעור ההלוואות בקשיי פירעון צפוי לעלות לרמה של 4.5%-5% עד אמצע 2013 בשל ההאטה הכלכלית הצפויה, לעומת שיעור של 3.8% שנרשם בספטמבר 2011.

במהלך תקופת התחזית, מודי'ס מעריכה כי הסיכון לקווי האשראי שסיפקו הבנקים יישאר גבוה בשל חשיפה מרוכזת של הבנקים להלוואות ממונפות של קונגלומרטים ישראליים. לפי התחזית, העלייה בתשואות אג"ח הקונצרניות וחוסר עניין של המשקיעים בהן צפויים להקשות על תאגידים לממן מחדש באג"ח. בשל כך קיים סיכון גובר לאיכות הנכסים של הבנקים, בשל חשש לכושר פרעון הלוואות בנקאיות.

מבנק ישראל נמסר כי בבנק לומדים את ההודעה של חברת הדירוג מודי'ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully