וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת עיריית תל אביב אישרה הפעלת מיניבוסים בשבת

דניאל שמיל

8.5.2012 / 22:51

התכנית גובשה ברשות התחבורה של העירייה, אחרי החלטת המועצה שאישרה תחבורה בשבת. עם זאת, הפעלת הקווים מחייבת את אישור משרד התחבורה

לקראת תחבורה ציבורית בשבת? הנהלת העירייה בת"א אישרה היום תכנית אופרטיבית להפעלת קווי שירות חדשים שיפעלו בעיר גם בשבת. מדובר בתכנית צנועה יותר מזו שהוצגה לפני כחודשיים במועצת העיר, וכוללת שבעה קווים של מוניות שירות, מהסוג שכבר פועל בתל אביב בשבת. בכל זאת, לתכנית נדרש אישור משרד התחבורה, ואם להתבסס על הצהרות קודמות של שר התחבורה, ישראל כץ, האישור לא יינתן.

שבעת הקווים המוצעים, שמסלולם תוכנן בידי ראש רשות התחבורה בעיריית ת"א, משה טיומקין, כוללים קו ממסוף הטייסים עד דיזינגוף סנטר; קו נוסף מאותו מקום למרכז העיר ולבית החולים איכילוב; קו המקשר בין בית ברבור ודרום-מזרח העיר ליפו ולבית החולים וולפסון; וקו היוצא מבית החולים ומגיע, דרך יפו, לתחנה המרכזית החדשה.

עוד מוצע קו היוצא מנווה עופר ונוסע דרך יפו, חוף הים ונמל ת"א עד לשכונות הצפוניות, ולתחנתו הסופית במסוף עתידים. תושבי צפון העיר ייהנו גם מקו נוסף, שיצא מנווה שרת ויעבור דרך רמת החי"ל והדר יוסף בדרכו למרכז העיר ולתחנתו הסופית ביפו.

חברת המועצה תמר זנדברג ממרצ, שהעלתה את ההצעה המקורית לקווי אוטובוס בשבת אמרה: "אני גאה על אישור הצעתי. תחבורה ציבורית מתפקדת, שעובדת כל יום, זהו המצב התקין בעולם, אסור לנו להסכים עם כל מצב אחר. הגיעה העת לעדכן את הסטטוס קוו"..

זנדברג הוסיפה כי "40% מתושבי תל אביב-יפו אינם מחזיקים ברכב פרטי, והינם מושבתים מתנועה יותר מ-24 שעות מדי שבוע. מדובר בתושבים כלואים, מקורקעים, ללא יכולת לזוז מעבר למרחק הליכה או נסיעת אופניים דווקא בימי המנוחה. תחבורה רציפה היא חיונית לעיר בת קיימא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully