וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בוול סטריט התמתנו בנעילה

ואדים סבידרסקי

8.5.2012 / 23:31

נאסד"ק איבד 0.4%. פריגו ירדה ב-3.6% לאחר שעידכנה את תחזית הרווח כלפי מטה; מניית חברת המחקר האמריקאית דנדראון צנחה ב-25%

ירידות השערים בוול סטריט התמתנו לקראת סגירת המסחר. דאו ג'ונס ירד ב-0.5%, S&P 500 איבד 0.4% ונסחר ברמתו הנמוכה זה חודשיים. נאסד"ק נחלש ב-0.4%, לאחר שרשם ירידה של 1.9% במהלך היום. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב הסתכמה ב-1.84%.

היום לא התפרסמו בארה"ב נתוני מקרו מהותיים, והמשקיעים התמקדו בדו"חות הכספיים החדשים שהפיצו החברות. באירופה שורר חוסר ודאות האופף את הפוליטיקה ביוון, והמחלוקת המסתמנת בין גרמניה לצרפת, שעד כה הצליחו להציג חזית אחידה. כמו כן, ממשלת ספרד נאלצת לחלץ בנק ספרדי מהמשבר. הממשלה תציג השבוע צעדים לחילוץ בנקיה, הבנק השלישי בגודלו במדינה במונחי נכסים. מדובר בשינוי מדיניות מבחינת הממשלה שתזרים לבנק מיליארדי יורו מכספי הציבור, כאשר בעבר התעקשה שלא יידרשו כספים נוספים מהממשלה להצלת מגזר הבנקאות.

בזירת המקרו האמריקאית, מספר המשרות הפנויות במשק האמריקאי עלה בחודש מארס לרמתו הגבוהה ביותר מזה יותר משלוש שנים, לאחר שמעסיקים ברחבי ארה"ב חיפשו יותר עובדים בעקבות ההתאוששות הכלכלית. מספר המשרות שממתינות לאיוש עלה במארס ב-172 אלף משרות ל-3.74 מיליון, לפי נתוני משרד התעסוקה. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז יולי 2008, זמן קצר לפני הקריסה הפיננסית בשוקי העולם.

משלמי המסים האמריקאים עשויים לרשום רווח בסך 15.1 מיליארד דולר על החילוץ האדיר שהעניקה ממשלת ארה"ב לענקית הביטוח AIG, לפי משרד מבקר הממשלה (GAO) בקונגרס. התשואה הכוללת תלויה בבריאות הפיננסית הכללית של AIG, ובמספר גורמים אחרים הקשורים לנתח שמחזיק משרד האוצר בחברה.

דירקטוריון יאהו התכנס אתמול (שני) בכדי לדון בסערה המתחוללת בחברה. מנכ"ל יאהו, סקוט תומפסון, התנצל בפני עובדי החברה לאחר שהואשם כי שיקר בקורות החיים שלו, כך לפי מקור מקורב לנושא שסירב להזדהות.

מניית חברת המחקר הרפואי, דנדראון (Dendreon) מסיאטל, ארה"ב, איבדה כרבע משווייה (כ-1.4 מיליארד דולר) במהלך המסחר היום. החברה פירסמה אמש את הדו"ח הכספי המסכם את פעילותה במהלך הרבעון הראשון 2012. אף שהחברה צימצמה את הפסדיה הרבעוניים ב-8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, היא לא הצליחה לעמוד בתחזיות האנליסטים. כמו כן, התחזיות לגבי מכירות העתידיות של תרופת Provenge לטיפול בסרטן הערמונית (התרופה היחידה עד כה של החברה המאושרת לשיווק בארה"ב) נותרו סקפטיות האנליסטים ציינו, אמנם, כי מכירות Provenge היכו מעט את תחזיות השוק, אך התרופה עדיין חשופה לתחרות מצד הטיפולים החדשים כגון Zytiga.

מניית פריגו, היצרנית הגדולה בארה"ב של תרופות ללא מרשם רופא במותג פרטי של רשתות הפארם, ירדה ב-3.6% לאחר שהחברה הורידה את התחזיות לרבעון השני של 2012. פריגו צופה כעת שהצמיחה במכירותיה בשנת הכספים שתסתיים ביוני 2012 תהיה 15%-18% בהשוואה ל-17%-20% בתחזית הקודמת. החברה, הרוויחה ברבעון הראשון 2012, 116 מיליון דולר, שהם 1.23 דולר למניה, ועקפה את ממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 1.1 דולר למניה. מכירותיה של החברה צמחו ב-13% ברבעון הראשון של 2012 ל-778 מיליון דולר, כלומר 4.5% מתחת לממוצע תחזיות האנליסטים.

אלביט מערכות דיווחה הבוקר כי השלימה הרחבה נוספת של 94.7 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית לגופים המוסדיים. ההנפקה בוצעה באמצעות הרחבה של סדרה א' הנסחרת בתשואה לפדיון של 4.3% עם מח"מ של 3.65 שנים. סדרה א', שהיקפה נכון להיום מסתכם בכ-1.89 מיליארד שקל, היא סדרת האג"ח היחידה של אלביט מערכות העומדת לפירעון בסוף יוני 2020 . צרנית השבבים הישראלית מיקנעם, איזיצ'יפ נהפכה בשנה האחרונה לאחת מחברות הטכנולוגיה המדוברות בישראל, הוסיפה 19% לערכה והספיקה לחצות לראשונה את רף מיליארד הדולר בשווי שוק. בחודש הבא עשויה החברה לקבל גושפנקה למעמדה, ולהיכנס למדד ת"א 25 במקום חברת התקשורת הוט.

סלקום תדווח על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון ב-15.5. לאחר רבעון רביעי חלש במיוחד מלווה באירועים חד פעמיים, התוצאות הצפויות ברבעון הראשון יצביעו על המשך מגמת שחיקת ה-ARPU ויציבות יחסית בכמות המנויים. בהראל פיננסים מעריכים כי בהמשך השנה ה-ARPU צפוי להמשיך ולהישחק כאשר עם כניסת המתחרים הפיזיים החדשים - מירס וגולן טלקום - כמות המנויים של החברה צפויה לרדת. בבית ההשקעות חוזרים על המלצת תשואת שוק ומעדכנים את מחיר היעד ל-45 שקל למניה - ירידה ממחיר יעד הקודם של 50 שקל.

חברת התוכנה סאפיינס, הנמנית עם קבוצת פורמולה מערכות, מדווחת היום על המשך מגמת הצמיחה בביצועיה העסקיים. הכנסותיה צמחו ברבעון הראשון של 2012 ב-95% ל-26 מיליון דולר בהשוואה לרבעון אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה סאפיינס על עלייה של 60% ברווח הנקי (Non-GAAP) לכ-3.2 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully