וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון טוב לטבע: הרווח הנקי גדל ב-39%

ואדים סבידרסקי

9.5.2012 / 8:52

הרווח הנקי המתואם של טבע גדל ברבעון הראשון של השנה והגיע ל-1.3 מיליארד דולר. האנליסטים חזו לטבע רווח של 1.25 מיליארד דולר בלבד

ענקית התרופות הגנריות טבע פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. החברה דיווחה על גידול של 25% בהכנסותיה הרבעוניות לעומת הרבעון אשתקד, ל-5.1 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לגידול חד יותר בהכנסות, ל-5.5 מיליארד דולר, על פי ספקית המידע ההעסקי בלומברג. לגידול במחזור המכירות תרמו בעיקר צירוף החברות ספלון וטיאו במהלך שנת 2011 והשקת התרופות החדשות לקספרו, זיפרקסה וליפיטור.

הרווח התפעולי הלא המתואם על בסיס Non-GAAP, לא כולל הפחתה של נכסים בלתי מוחשיים שנרכשו, הוצאות רכישה ורה-ארגון, הוצאות על הסכמי פשרה לסיום הליכים משפטיים, רכישת מחקר ופיתוח בתהליך והשלכות מס בגין שינויים אלה, צמח בכ-42% בהשוואה לתקופה המקבילה והסתכם בכ-1.6 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה, גדל הרווח הנקי המתואם ב-39% בהשוואה לתקופה המקבילה והסתכם בכ-1.3 מיליארד דולר, כלומר רווח של כ-1.47 דולר למניה. קונצנזוס האנליסטים חזה רווח נקי של כ-1.25 מיליארד דולר, כלומר 1.43 דולר למניה.

המכירות הגלובליות של הקופקסון, מוצר הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה, הסתכמו ב-909 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012, גידול של 8% בהשוואה ל-838 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, כאשר אחת מכל שש תרופות בארה"ב משויכת לה. מוצר הדגל של החברה הוא התרופה לטיפול בטרשת הנפוצה, הקופקסון, שאחראית לכ-20% מסך מכירותיה. טבע מנהלת מדיניות רכישת חברות הפועלות בתחום על מנת לצרפן למחזור הפעילות שלה. תוצאות הרבעון הנוכחי כוללות את פעילות החברות אשר נרכשו על ידי טבע במהלך השנה האחרונה ואינן כלולות בתוצאות הרבעון המקביל אשתקד.

הראל: התוצאות יהיו גבוהות מציפיות בשוק

סטיבן טפר, אנליסט הפארמה מהראל פיננסים חזה טרם פרסום הדו"חות כי הם "צפויים להיות חזקים, וישקפו את האיחוד של ספלון בתחום תרופות המקור, את האיחוד של טיאו וטבע-קואה ביפן, ואת ההשקות הגנריות המשמעותיות והמוצלחות בארה"ב, בראשן לקספרו, זיפרקסה וליפיטור. להערכתנו, התוצאות צפויות להיות גבוהות מהתחזיות בשוק, עם הכנסות של כ-5.73 מיליארד דולר, ועם רווח נקי של 1.47 דולר למניה".

יונתן קרייזמן מכלל פיננסים ציין כי בחברה צופים הכנסות של 5.56 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.46 דולר, מעט מעל תחזיות השוק. "בעקבות רצף הצלחות שלהערכתנו אינן כלולות בתחזיות החברה, אנו מעלים את תחזית הרווח למניה לשנת 2012 ל-5.68 דולר. כמו כן, החשש מהכרעה שלילית בנוגע לקופקסון הגנרי וסימני השאלה סביב צבר התרופות הממותגות ממשיכים להוות משקולת על מניות טבע. אנו צופים המשך צמיחה בקופקסון, שתתבטא בהכנסות גלובליות של 950 מיליון דולר, מתוכן 730 מיליון בארה"ב".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully