וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוול סטריט תוהים: לאן נעלם מארק צוקרברג?

נדן פלדמן

9.5.2012 / 14:06

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג סובל מתדמית מנוכרת והתנהגותו במהלך סבב הרוד שואו אינה תורמת לביטחון המשקיעים בו. ליומו השני של הסבב צוקרברג כלל לא הגיע

הרוד שואו של פייסבוק בוול סטריט אמור היה להיות תצוגת תכלית נוצצת לקראת הנפקת החברה בנאסד"ק בשישי הבא, אולם עד כה הוא מסב למשקיעים בעיקר תחושות של אכזבה ותהיות בנוגע להתנהלותו התמוהה של מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג.

היום הראשון של הרוד שואו התאפיין בעיקר בנוכחותו-נפקדותו של צוקרברג, שהגיע באיחור ניכר ונכח רק בחלק הקצר של השאלות והתשובות שניתן למשקיעים הפוטנציאליים. למרבה הפליאה, הנימוק שהציגה סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג היה שצוקרברג בילה באותו הזמן בשירותים.

משקיעים יצאו מהמפגש הראשון בתחושת אכזבה מהמידע המועט שסופק להם ומהתנהלותו של צוקרברג. "רבים מהנוכחים חשו אי נוחות ויצאו בתחושה שהם לא למדו שום דבר חדש על החברה", מסר כתב CNBC ג'ון קרני לאחר היום הראשון. אולם הציפיות של המשקיעים לתיקון הרושם הראשוני התחלפו בתדהמה - ליום השני של הרוד שואו מייסד פייסבוק כבר כלל לא טרח להגיע, כפי שדיווח "וול סטריט ג'ורנל".

"אני חושב שאם אתה מתכוון לקחת כסף מהציבור, אתה צריך להיות נוכח בפגישות האלה", אמר לורנס האברטי, שותף בחברת המדיה גאבלי גלובל שהשתתף ברוד שואו. "השקעה בפייסבוק היא במידה רבה השקעה במארק צוקרברג", אמר כתב בלומברג ג'ון ארליכמן. "האם צוקרברג באמת מוכן להנפקה של פייסבוק?".

התשובה, לאחר יומיים של רוד שואו, אינה ברורה. להיעדרות המפתיעה של צוקרברג עלולה להיות השפעה שלילית על משקיעים, שעדיין נושאים בראשם את הפרופיל המיזנטרופי שלו כפי שתואר בסרט "הרשת החברתית". "אני יכולה להבין למה החברה מעדיפה להגביל את החשיפה הציבורית שלו", אמרה דנה סיס, אנליסטית בכירה בחברת ההשקעות ג'ון הנקוק בבוסטון. "אבל הייתי רוצה לראות אותו לפחות עונה לשאלות מעמיקות של משקיעים. זה בוודאי היה מספק תחושה מרגיעה עבורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully