וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אג"ח אי. די. בי. ממשיכות לצנוח - תשואה של 60%

ערן אזרן

9.5.2012 / 16:05

מגמת הירידה של איגרות החוב של אי. די. בי נמשכת גם היום והן צנחו ב-13% נוספים. הירידה מגיעה על רקע הצניחה במניות קרדיט סוויס - אחת מאחזקותיה העיקריות

איגרות החוב של קבוצת אי.די.בי שבו היום למגמת הירידות שאיפיינה אותן במהלך רוב ימי המסחר האחרונים. איגרות החוב של אי.די.בי אחזקות - החברה האם העומדת בראש הקונגלומרט העסקי של נוחי דנקנר - צונחות עד כ-13% ועולות לתשואה מקסימלית של 60%. תשואה זו מלמדת על חשש המשקיעים כי אי.די.בי עשויה להתקשות לעמוד בתשלומי החוב בשנים הבאות. מניית אי.די.בי יורדת ב-6.5%.

המגמה השלילית באיגרות החוב של קבוצת אי.די.בי חלות על רקע הירידה החדה שנרשמת בשעה זו במניית קרדיט סוויס - אחת מאחזקותיה העיקריות של אי.די.בי (באמצעות כור ). מניית הבנק השוייצי נופלת כעת ב-5.5% ונסחרת במחיר של 19.5 פרנק שוויצי. מדובר במחיר שפל, הנמוך ממחיר המניה בתקופת המשבר הפיננסי ב-2008. עיקר הירידות במניית קרדיט סוויס הוא תוצאה לחלוקת דיווידנד שביצע היום הבנק, וכן של ירידות אמיתיות במניה בשל החשש להחרפת משבר החוב באירופה בעקבות תוצאות הבחירות האחרונות ביבשת.

הירידות באיגרות החוב של אי.די.בי אחזקות מאפיינות גם את האיגרות הקצרות וגם את איגרות החוב הארוכות. איגרת חוב סדרה ה' , בעלת מח"מ קצר של 0.8 שנים מאבדת 9.5%, ועולה לתשואה של 45%. איגרת סדרה ג' , בעלת מח"מ של 0.9 שנים, מאבדת 7.5% לתשואה של 48%. איגרת החוב הארוכה של החברה סדרה ד' יורדת ב-4% ל-27% תשואה.

הירידות באי.די.בי אחזקות חלות במקביל למגמה שלילית באיגרות החוב של החברה הבת אי.די.בי פתוח. אג"ח אי.די.בי פתוח מאבדות עד 6%, לתואה מקסימאלית של 21%. זאת, למרות שמוקדם יותר היום דיווחה אי.די.בי כי המיזוג בין כור ל דסק"ש החברה הנכדה ייעשה תמורת מזומן בלבד (ללא חלוקת מניות דסק"ש) מה שעשוי להגדיל במעט את היקף הנזילות שתוזרם לאי.די.ב פתוח.

הירידות באיגרות אי.די.בי פתוח חלות למרות שמוקדם יותר, ענקית הקמעונות שופרסל הנשלטת בשרשור על ידי החברה דיווחה על רבעון לא פשוט, שבו נרשמה ירידה של 35% ברווח הנקי. בנוסף, הרווח התפעולי של החברה נשחק ב-40% ל-71 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. שופרסל, שנחשבה בעבר כאחת מ"פרות המזומנים" של הקבוצה, הינה אחת מאחזקותיה המרכזיות של אי.די.בי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully