וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר באחד העם נסגר במגמת ירידה

דרור רייך

9.5.2012 / 17:00

הירידות בעולם ואי הוודאות באירופה משכו את המדדים בבורסה התל אביבית כלפי מטה. מדד ת"א 25 ירד ב-1.3%, מדד ת"א 100 איבד 1.2% מערכו

היום הרביעי של שבוע המסחר, ערב ל"ג בעומר, נחתם במגמה שלילית בהובלת מניות הבנקים על רקע הירידות שנרשמו אמש בבורסות המרכזיות בעולם ואי הוודאות הפוליטית באירופה.

מדד ת"א 25 ירד ב-1.3%%, מדד ת"א 100 השיל 1.2%% מערכו. מדד ת"א בנקים הוביל את הירידות והחסיר 2.7% מערכו ומדד נדל"ן 15 השיל 0.9%. מדד תל בונד 20 ירד ב-0.3%. מחזור המסחר עמד על 1.22 מיליארד שקל.

את הירידות במדד תל אביב 100 הובילה מניית קרדן אן. וי. שנחתכה ב-9.1%, דיסקונט השקעות צנחה ב-5%, אינטרנט זהב החסירה 4.9% מערכה, אלוט תקשורת ו לייבפרסון השילו 4.2% מערכן כל אחת, לאומי וה פועלים ירדו ב-3% ו-2.7% בהתאמה.

את העליות של תל אביב 100 הובילה מניית אורמת, עם זינוק של 4.8%, פרולור ביוטק העוסקת בפיתוח של גרסאות משופרות וארוכות טווח של תרופות קיימות רשמה עלייה של 4.3%, חלל תקשורת הוסיפה 2.6% לערכה.

מניית קרדיט סוויס נסחרת כעת בירידה של 3.6% בבורסה של שוויץ ברמה של 19.8 שפרנק שוויצי. המחיר הגבוה ב-2% בלבד משפל של כל הזמנים. המשמעות היא שבימי המסחר האחרונים כור מחקה את כל הרווח שיירשם בדוחות הרבעון הראשון בגין העלייה שנרשמה במהלך רבעון 1 במחיר המניה.

בעקבות זאת מניית אי.די.בי אחזקות - החברה האם העומדת בראש הקונגלומרט העסקי של נוחי דנקנר - נסחרות בשעה זו בירידות שערים של 4.1% והאג"ח מסדרה ג' בעלת מח"מ של 0.9 שנים מאבדת 16.6% נסחר בתשואה שנתית לפדיון של 68%.

אלעד בורשטיין, מנהל חדר מסחר באקסלנס ברוקראז', ציין כי "הבוקר החל עם שלל דו"חות כספיים שפורסמו לפני ועם פתיחת המסחר. הדו"חות של בזק טובים ואף מעל הצפי, בתגובה אנו עדים לכך ששליש ממחזור מהחסר היום מרוכז בה בעיקר עקב מכירתה על ידי משקיעים זרים ורכישתה על ידי משקיעים מקומיים". עוד הוסיף בורשטיין כי "טבע החמיצה במעט את יעד המכירות אך הרווח למנייה נותר גבוהה, דוחות נייס עמדו בדיוק בצפי ואורמת הוציאו דוחות מצוינים".

מנהל חדר המסחר של אקסלנס ברוקראז' התייחס גם למצב באירופה: "המדיניות המשתנה של ארצות אירופה ובראשן יוון וצרפת מושכות גם את ספרד וגם את תל אביב למטה. כמו כן, החשש מהורדת דירוג של אגרות החוב אי.די.בי בעקבות צלילת מניית קרדיט סוויס גורם לשוק למכור אותן אפילו במחיר נמוך ממחיר של הסדר חוב עתידי".

משקיעים זרים ממשיכים לממש את נכסיהם הפיננסיים הסולידיים בישראל ומנגד מגדילים רכיבים מסוכנים בקצב איטי יותר. במקביל, ממשיכים המשקיעים המוסדיים והפרטיים בארץ לצאת לחו"ל ולהגדיל את הרכיב המנייתי בתיקיהם. מנתונים אותם פירסם היום בנק ישראל, עולה כי תושבי חוץ מימשו בחודש מארס כ-850 מיליון דולר נטו אשר היו מושקעים באיגרות חוב ממשלתיות, בעיקר שקליות, זאת בהמשך למימוש כולל של 310 מיליון דולר באפיק הסולידי בחודש פברואר. האג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל סבלו ממימושים נטו בהיקף של כ-200 מיליון דולר.

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה אמש על הורדת התחזית עבור המערכת הבנקאית בישראל מיציבה לשלילית. על פי סוכנות הדירוג, התחזית השלילית משקפת את ההאטה הצפויה בצמיחה הכלכלית של ישראל ואת האתגרים הביטחוניים והכלכליים בפניהם עומדת הכלכלה הישראלית ב-12-18 החודשים הבאים. בנוסף מציינת מודי'ס כי איכות הנכסים של הבנקים בישראל בעייתית, בגלל הריכוז הגבוה של הלוואות לתאגידים גדולים מקומיים (כלומר, אחזקות גדולות באג"ח של הקונצרנים הגדולים).

אנדרלמוסיה בבית ההשקעות הגדול בישראל, פסגות. שמועות מתמשכות ופרסומים על הדחתו של המנכ"ל הנוכחי רונן טוב מכסאו בפסגות לא מוכחשים ולא מאושרים, ובעלת השליטה קרן איפקס לא טורחת לפזר את הערפל. ל-TheMarker נודע כי רק אמש פנה יו"ר החברה אהוד שפירא לטוב והודיע לו על החלפתו. זאת לאחר שרק לפני חודשיים כינס שפירא ישיבת מנהלים והודיע כי השמועות על החלפתו של טוב אינם נכונות. מי שעתיד להחליף את טור הוא מנכ"ל הגמל, חגי בדש.

המסחר באירופה מתנהל בירידות על רקע החשש כי ספרד תזדקק לסיוע מהאיחוד האירופי. בורסת ספרד רושמת ירידות של יותר מ-3% על רקע דרישות חדשות של הממשלה מהבנקים. לונדון מאבדת 1.2%; פרנקפורט יורדת ב-0.5%; פאריס מאבדת 1%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד ב-0.5%.

מניות במרכז

ענקית התרופות הגנריות טבע פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012. החברה דיווחה על גידול של 25% בהכנסותיה הרבעוניות לעומת הרבעון אשתקד, ל-5.1 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לגידול חד יותר בהכנסות, ל-5.5 מיליארד דולר, על פי ספקית המידע ההעסקי בלומברג. לגידול במחזור המכירות תרמו בעיקר צירוף החברות ספלון וטיאו במהלך שנת 2011 והשקת התרופות החדשות לקספרו, זיפרקסה וליפיטור.

קבוצת בזק דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2012. הקבוצה דיווחה על ירידה של 5.9% בהכנסות. עם זאת, בזק ממשיכה להתייעל עם עלייה ב-EBITDA ל-1.21 מיליארד שקל, צמיחה של 20.8%. גם הרווח התפעולי של החברה גדל ב-27.8% ל- 850 מיליון שקל והרווח הנקי זינק ב-43% ל-582 מיליון שקל.

קמעונאית המזון הגדולה בישראל, רשת שופרסל מקבוצת אי.די.בי, דיווחה הבוקר על גידול של 0.5% בהכנסותיה לרבעון הראשון של 2012 לסכום של 2.81 מיליארד שקל. עם זאת, כפי שצפו האנליסטים, הרווח התפעולי של שופרסל נחתך ב-40% ל-71 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

אורמת טכנולוגיות , החברה הבת של אורמת תעשיות שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי וקרן פימי, היכתה את תחזיות האנליסטים כשפירסמה דו"ח כספי מצוין לרבעון הראשון של 2012 והעלתה את תחזית ההכנסות ל-2012. אורמת טכנולוגיות שמתמחה ביזום הקמה והפעלה של תחנות כוח גיאותרמיות הרוויחה 7.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012 כלומר 17 סנט למניה לעומת הפסד של 9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011 .ממוצע תחזיות האנליסטים היה לרווח של 1.8 מיליון דולר כלומר 5.2 סנט למניה.

מניית גיוון אימג'ינג נסחרת היום בבורסת ת"א על רקע תוצאות כספיות פושרות שפרסמה הבוקר ואשר לא עמדו בתחזיות השוק. החברה המשווקת גלולות וידיאו זעירות לאבחון מחלקות במערכת העיכול, דיווחה על גידול של 4.5% במכירותיה ברבעון הראשון של 2012 בהשוואה לתקופה אשתקד ל-41.8 מיליון דולר. החברה פספסו מעט את הציפיות אנליסטים למכירות של 43.3 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully