וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי קיקה לא קיבלו שכר, החברה תבקש הקפאת הליכים

עדי דברת-מזריץ

9.5.2012 / 20:26

כ-230 עובדי סניף רשת הריהוט בנתניה לא יקבלו את משכורותיהם גם מחר. העובדים שוקלים לשבות ולהוציא סחורה מהחנות. סמנכ"ל הכספים: "לקחת את הדברים בפרופורציה"

קיקה תגיש מחר בקשה להקפאת הליכים ולהגנה מנושים - כך נודע ל-TheMarker. עובדי הסניף הישראלי בנתניה (230 עובדים) של רשת הריהוט האוסטרית KIKA לא יקבלו את משכורתם גם מחר והם שוקלים לשבות ולהוציא סחורה כצעד מחאה. הרשת נמצאת כרגע במגעים מול בנק לאומי ובנק הפועלים עקב קשיים תזרימיים.

מצבה העגום של קיקה ישראל נחשף בדו"חות הכספיים של חברת אשטרום נכסים , שמחזיקה ב-15% ממניות הרשת. הכנסותיה של קיקה ב-2011 הסתכמו ב-27.3 מיליון שקל. הרשת רשמה רווח גולמי של 10.3 מיליון שקל, שהם 38% מהכנסותיה, והפסד תפעולי של 39.2 מיליון שקל. בעקבות הפסדיה הכבדים סובלת קיקה ישראל מגירעון של 58 מיליון שקל בהונה העצמי, ורואי החשבון שלה הפנו את תשומת הלב בדו"ח הביקורת לכך שקיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כעסק חי.

אשטרום נכסים העמידה לקיקה ישראל הלוואת בעלים של 14.4 מיליון שקל וערבות של 15 מיליון שקל, 5 מיליון שקל מסכום זה בדצמבר 2011, ועוד 10 מיליון שקל בינואר 2012. גורם בכיר בחברה מתחרה אמר ל-TheMarker "לדעתי העסק הזה גמור, הם כל חודש מפסידים כסף. יש שם בעיות ניהול קשות, בעיות שירות ועיכוב בהזמנות. גם אם יצאו מזה ויקבלו את הכסף מהבנקים הצרכנים יפחדו לקנות".

סמנכ"ל הכספים של קיקה, עומרי בציר אישר כי העובדים לא קיבלו את משכורתם היום, בתשעה בחודש, כפי שהורגלו לקבלה אך בישר כי: "כבר היו שני מקרים מאז פתיחת החנות שהעובדים לא קיבלו את המשכורות ב-9 בחודש אלא לאחר מכן ולא קרה כלום. אני מזכיר כי על פי חוק ניתן להעביר משכורת עד עשרה בחודש. זה נכון שיש היום פגישה עם הבנקים אבל יש פגישות כאלה באופן שוטף. אנחנו תלויים בבנקים כמו שהיינו תלויים בהם עד עכשיו, חברה חדשה תמיד תלויה בבנקים. אני חושב שזו מהומה על לא דבר, צריך לקחת דברים בפרופורציה גורמים אינטרסטיים מפיצים שמועות, יש הרבה מתחרים שמרגישים מאוימים ואנשים שרוצים לקנות את קיקה ולייצר פאניקה. גם בפתיחה האשימו אותנו בליקויים שלא היו".

  • עוד באותו נושא:
  • קיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully