וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאו ג'ונס ברצף הירידות הארוך ביותר מאז אוגוסט

נמרוד הלפרן ודרור רייך

9.5.2012 / 23:27

הרקע לירידה במדדים: החשש שהמחלוקות הפוליטיות בגוש היורו עלולות לפגוע בהתאוששות הכלכלות. מניית טבע נפלה ב-5%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית, ומדד דאו ג'ונס השלים את רצף הירידות הארוך ביותר מאז אוגוסט, על רקע התגברות החששות כי התרחבות המחלוקות פוליטיות בתוך גוש היורו עלולה לפגוע בהתאוששות כלכלות אירופה והעולם כולו.

מדד דאו ג'ונס , אשר איבד 2.6% בחמישה ימי המסחר הקודמים, ירד ב-0.7% - יום שישי ברציפות של ירידות - רצף הירידות היומי הארוך ביותר מאז השני באוגוסט 2011 - שלושה ימים לפני שחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה את דירוג האשראי המושלם - AAA - של ארה"ב; מדד S&P 500 , אשר משלים נפילה של כמעט 5% משיא של ארבע שנים אליו טיפס בחודש שעבר, ירד ב-0.7%. מדד נאסד"ק איבד 0.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 1.84%, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירדה מתחת לרמה של 1.8% - רמתה הנמוכה ביותר מאז פברואר.

שובם של חששות החוב באירופה

מועצת המנהלים של מנגנון היציבות הפיננסית האירופי (EFSF) אישרה היום את העברתו ליוון של התשלום הבא בסך 5.2 מיליארד יורו (6.7 מיליארד דולר) מתוך סכום כולל של 39.4 מיליארד יורו שיועבר עד סוף יוני, נאמר בהודעה שפירסם EFSF היום.

סכום של 4.2 מיליארד יורו יועבר ליוון מחר, וממשלת יוון אינה זקוקה למיליארד היורו הנוספים לפני חודש יוני, ועל כן סכום זה יועבר ליוון בהתאם לצרכיה הפיננסים, נאמר בהודעה. הסכום בסך 4.2 מיליארד יורו יועבר לחשבון מיוחד שיכול לשמש את יוון רק לצורך תשלומים הקשורים לחובותיה, ולא להוצאות שוטפות של הממשלה.

מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות דאו ג'ונס כי נציגי מדינות גוש היורו מתלבטים האם לדחות את התשלום הבא ליוון, בסך 5.2 מיליארד יורו, לו זכאית ממשלת יוון במסגרת ההסכם לתוכנית הסיוע הבינלאומית למדינה, על רקע חששות כי תוצאות הבחירות שנערכו ביוון ביום ראשון והקשיים בהרכבת קואליציה חדשה, עשויים להביא לכך שיוון תיסוג מהתחייבויותיה, ובכלל זה ביצוע תוכנית צנע חריפה, שהיוו תנאי לסיוע הפיננסי שהעניקו לה האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל (IMF).

ממשלת יוון, אשר נדרשת לפרוע הלוואות בסך 3.3 מיליארד יורו ב-18 במאי, תקבל מחר את התשלום הבא במסגרת תוכנית הסיוע הבינלאומית בהיקף של 130 מיליארד יורו שאושרה בחודש מארס. עם זאת, גרמניה, פינלנד ומדינות אחרות בגוש היורו הביעו חשש מהעברת התשלום על רקע קריאות של פוליטיקאים ביוון לבחון מחדש את תנאי תוכנית הסיוע. בכירי גוש היורו צפויים לדון סוגיה בשיחות ועידה שיקיימו בימים הקרובים, אמר גורם לסוכנות דאו ג'ונס.
שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה, אמר היום כי לאיחוד האירופי אין סמכות לאלץ את יוון להישאר בגוש היורו. "אם העם היווני אינו רוצה להישאר בגוש המטבע המשותף, אין כל דרך שהאיחוד האירופי יכול להכריח אותם להישאר. זאת החלטה של יוון", אמר שויבלה במסגרת סימפוזיון שנערך בפרלמנט האירופי. עם זאת, הוא הוסיף כי אם היוונים ירצו להישאר בגוש היורו, "אין דרך טובה לעשות זאת מזו שעליה הוסכם".

בעקבות הבחירות הכלליות שנערכו ביוון ביום ראשון, איבדו המפלגות שהרכיבו את הקואליציה של הממשלה הקודמת את הרוב שהיה להן בפרלמנט. שתי המפלגות היו אלו שהבטיחו את אישור תוכנית הצנע החריפה בחודש פברואר על ידי הפרלמנט של יוון, למרות המחאה הציבורית הרחבה נגדה. התוכנית היוותה תנאי לאישור הסיוע הפיננסי של האיחוד האירופי וקרן המטבע ליוון.

עונת הדו"חות הרבעוניים

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט מתקרבת לסיומה, ומתוך 434 חברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שכבר פירסמו דו"חות כספיים לרבעון הראשון של השנה, 66.8% דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים. עם זאת, בתחילת עונת הדו"חות הכספיים, שיעור החברות שהכו את התחזיות היה גבוה יותר, והסתכם בלמעלה מ-80%.

לאחר סגירת המסחר היום בוול סטריט, יפרסמו דו"חות כספיים ענקית המדיה ניוז קורפ ויצרנית ציוד רשתות התקשורת סיסקו.
מוקדם יותר היום דיווחה דיסני, חברת הבידור הגדולה בעולם, על רווח נקי של 1.14 מיליארד דולר, או 63 סנט למניה, ברבעון הראשון של השנה, לעומת רווח של 942 מיליון דולר, או 49 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 58 סנט למניה - שלושה סנט מעל לתחזיות האנליסטים.

עשרות פעילים חברתיים ופוליטיים הגיעו הערב לעיר שרלוט בצפון קרוליינה בארה"ב להפגין בזמן מפגש בעלי המניות של בנק אוף אמריקה שנערך במקום. פעילי "לכבוש את וול סטריט" תיארו את האירוע כמבחן לכינוס הלאומי של המפלגה הדמוקרטית שייערך בספטמבר וציינו כי הם מצפים לאלפי מפגינים שיגיעו למחות נגד הניצול שעושה הבנק האמריקאי בכוחו.

ישראליות בוול סטריט

טבע, יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, דיווחה היום על מכירות של 5.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה - גידול של 25% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ופחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 5.5 מיליארד דולר.
בה בעת, שעות ספורות לאחר שנכנס לתפקיד מנכ"ל טבע, הודיע ד"ר ג'רמי לוין על החלטתו לא להתייחס לתחזית שסיפקה טבע לשוק בנוגע לרווחיה ולהכנסותיה בשנת 2012. לוין קבע בכך שהתחזית אינה רלוונטית יותר ואינה מחייבת את טבע. עוד הסביר כי בימים אלה הוא עורך בדיקה מדוקדקת של תוכנית העבודה של החברה, ועד שתושלם לא תתייחס טבע לתחזית, לפיה הרווח הנקי ב-2012 יהיה 5.48 עד 5.68 דולר למניה והכנסותיה יגיעו ל-22 מיליארד דולר.

יצרנית המכונות הביתיות למשקאות מוגזים סודה סטרים דיווחה היום על רווח ומכירות ברבעון הראשון של השנה שעלו בשיעור חד על תחזיות האנליסטים. החברה רשמה ברבעון הראשון רווח נקי מתואם של 10.1 מיליון דולר, או רווח של 48 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 36 סנט למניה. סודה סטרים רשמה בתקופה המדווחת רווח תפעולי של 11.5 מיליו דולר, זינוק של 71% לעומת הרבעון הראשון של 2011. מכירות החברה ברבעון הסתכמו ב-87.9 מיליון דולר, זינוק של כ-52% לעומת התקופה המקבילה, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 57 מיליון דולר.

גיוון אימאג`ינג, המשווקת גלולות וידיאו זעירות לאבחון מחלקות במערכת העיכול, דיווחה על מכירות שיא של 41.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, גידול של 4.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, אך פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 43.3 מיליון דולר.

אורמת טכנולוגיות שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי וקרן פימי דיווחה על רווח גבוה מהצפוי ברבעון הראשון של 2012 והעלתה את תחזית המכירות לשנה כולה. החברה, אשר מתמחה ביזום הקמה והפעלה של תחנות כוח גיאותרמיות, רשמה בתקופה המדווחת רווח של 7.9 מיליון דולר, או 17 סנט למניה, לעומת הפסד של 9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011. תחזית האנליסטים היתה לרווח נמוך יותר של 1.8 מיליון דולר, או כחמישה סנט למניה.

לייבפרסון מפתחת טכנולוגיית הצ'אטים האמריקאית הנסחרת בת"א ובנאסד"ק לפי שווי של 810 מיליון דולר, דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2012 וקלעה לתחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על הכנסות שיא של 36.8 מיליון דולר לרבעון הראשון של 2012, עלייה של 21% בהשוואה לרבעון המקביל. מניית החברה מגיבה בשעה זו בירידה של 4.5% בפתיחת המסחר בת"א לאחר שאיבדה 3.5% אמש בוול סטריט.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully