וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלטל הפלסטינית תקנה רוחב פס הטמרס טלקום

אמיתי זיו

10.5.2012 / 8:53

חברת התקשורת הפלסטינית פלטל רכשלה לאחרונה קיבולת בנפח 10 ג'יגה על הכבל התת ימי של טמרס טלקום. גם פרטנר קיבלה בימים האחרונים אישור דירקטוריון להתקשר עם טמרס

חברת טמרס טלקום, שהניחה כבל תת-ימי לחיבור ישראל לשדרת האינטרנט העולמית, מתחילה למלא את הכבל בלקוחות. ל-TheMarker נודע כי החברה חתמה לפני כמה חודשים חוזה גדול עם פלטל, חברת התקשורת הפלסטינית שמפעילה פעילות טלפון, אינטרנט ושיחות לחו"ל.

פלטל רוכשת מטמרס טלקום קיבולת בנפח של 10 ג'יגה, בחוזה שמוערך בהיקף של מיליוני דולרים בשנה. טמרס מחברת את המפעילה הפלסטינית גם בשטחי רצועת עזה וגם בשטחי הגדה המערבית. במסגרת החוזה, פלטל יכולה למכור קיבולת הלאה למפעילות תקשורת ירדניות.

לקוחות טמרס. TheMarker
לקוחות טמרס/TheMarker

פלטל היא כרגע הלקוחה הגדולה ביותר של טמרס טלקום, אך לחברה עוד שורה של חוזים עם ספקיות קטנות יותר. כפי שנחשף, החברה התקשרה בעבר עם ספקיות האינטרנט טריפל C ואקספון 018. לקוחה נוספת היא גולן טלקום, שרוכשת מטמרס גם אחסון במתקן הנחיתה של טמרס וגם תעבורה שגולן מעבירה כיום, כחלק מניסויי הרשת שלה.

לקוחות נוספים של טמרס הן ספקית האינטרנט הערבית ממזרח ירושלים, Coolnet, וכן חברת השרתים והאחסון Interspace. הספקיות הקטנות רוכשות את הקיבולת שלהן במודל שכירות, ולא חכירה מלאה של הזכויות בקו. במודל זה המחיר החודשי גבוהה יותר, כך שלטמרס יש כבר כיום תזרים של כמה מיליוני שקלים בחודש.

ואולם, נכון לעכשיו אין לטמרס לקוחה חתומה מבין ארבע קבוצות התקשורת הגדולות. קבוצת בזק מקבלת את הקיבולת הבינלאומית שלה מהכבל התת-ימי של בזק בינלאומי וסלקום חתמה לפני 6 חודשים חוזה רחב היקף עם מד נאוטילוס.

מצב זה עשוי להשתנות: חברת פרטנר קיבלה בימים האחרונים אישור דירקטוריון להתקשר עם טמרס טלקום או מד נאוטילוס, לרכישת קיבולת גדולה לשנים הבאות וכעת היא מקיימת מו"מ מתקדם עם שתי החברות. פרטנר נמצאת במהלך של הערכות תשתית, שבמסגרתו חתמה לפני שלושה שבועות הסכם תמסרות גדול עם בזק בהיקף של 315 מיליון שקל לחמש שנים.

טמרס טלקום נמצאת לקראת סגירת חוזה עם ספקית האינטרנט רימון (בבעלות 50% של נטוויז'ן), שמשווקת אינטרנט כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully